Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: متاسفانه برخی بحث سفر و تردد را با گردشگری اشتباه می‌گیرند و همین مسئله باعث می‌شود تا انگشت اتهام در ایام پیک کرونا متوجه این صنعت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در سال ۹۸، هفت میلیون و ۴۳۹ هزار و ۲۹۵ نفر اقامت شب در استان داشتیم، امسال نیز ۲.۵ میلیون نفر اقامت شب در کل کشور ثبت شده است که از این میان، سهم خراسان رضوی ۵۲۶ هزار و ۲۶۶ نفر بوده است.

بیشتر بخوانید

حمام تاریخی سبزوار، لباس فروشی یا متروکه؟

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: در ابتدای نوروز، به دلیل ناهماهنگی در اطلاع رسانی و اطلاعات غلط در خصوص مسدود بودن جاده‌ها به سمت مشهد، بسیاری از زائران از سفر به مشهد بازماندند.

بیدخوری بیان کرد: خوشبختانه به دلیل نظارت‌ها و بازدید‌های مکرر، تمامی تاسیسات گردشگری در ایام نوروز شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند لذا نمی‌توان گردشگری استان را متهم به دخیل بودن در پیک چهارم کرونا کرد. در واقع دید و بازدید‌ها و عادی سازی شرایط شیوع کرونا مهم‌ترین دلیل آغاز پیک چهارم کرونا بود.

او تصریح کرد: وضعیت اشغال واحد‌های اقامتی از ۳۰ الی ۳۵ درصد آغاز شد و در بهترین شرایط به ۶۰ درصد رسید، لذا ضریب اشغال هتل‌ها و مراکز اقامتی در بازه مذکور، کمتر از ۵۰ درصد ارزیابی شد. آمار‌ها حکایت از آن داشت که در بهترین شرایط هیچ گونه ازدحامی در تاسیسات گردشگری وجود نداشت، لذا فعالیت این واحدها، آن هم با ظرفیت پایین و نظارت‌های دقیق، در شیوع کرونا دخیل نبوده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تاکید کرد: گردشگران خارجی که به استان ورود پیدا می‌کردند یا ویزای درمانی و یا ویزای تجاری دریافت می‌کردند، در سال گذشته ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گردشگر خارجی به استان ما وارد شدند که درحال حاضر در خوشبینانه‌ترین حالت ۳۰۰ الی ۳۵۰ هزار نفر گردشگر خارجی ورودی داریم.

انتهای پیام//ف. ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری ویروس کرونا گردشگران خارجی صنعت گردشگری خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۲۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب مدال طلا تیراندازی با تپانچه برای ورزشکار خراسان رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، روابط عمومی هیأت ورزش‌های جانبازان و توانیابان خراسان رضوی اعلام کرد: «نسرین شاهی» در رقابت‌های تیراندازی جهانی که با حضور ۱۲۵ ورزشکار در کره جنوبی برگزار می‌شود، در بخش تپانچه بادی ۱۰ متر، با کسب رکورد توانست به عنوان قهرمانی دست یابد.   در این ماده، ورزشکار هندی دوم شد و «ساره جوانمردی» دیگر بانوی ورزشکار کشورمان نیز به عنوان سوم بسنده کرد.

دیگر خبرها

  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • پیش بینی کاهش دما در خراسان رضوی/آسمان ابری خواهد بود
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • کسب مدال طلا تیراندازی با تپانچه برای ورزشکار خراسان رضوی
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • طغیان ساکنان جزایر قناری/ درخواست محدود شدن تعداد گردشگران
  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز