Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-29@05:32:55 GMT

کاوشگر «استقامت» در مریخ اکسیژن تولید کرد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۲۷۴۲

کاوشگر «استقامت» در مریخ اکسیژن تولید کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، کاوشگر استقامت ناسا برای نخستین بار در سطح مریخ اکسیژن تولید کرد. چنین عملیاتی مسیر را برای کاوش این سیاره توسط فضانوردان فراهم می‌کند.
کاوشگر مذکور با استفاده از ابزارMOXIE از اتمسفر رقیق و مملو از دی اکسید کربن مریخ، اکسیژن تولید کرده است. این فناوری می‌تواند به نفس کشیدن فضانوردان در سیاره و همچنین فرایند بازگشت موشک‌ها از سیاره به سمت زمین کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عملیات تولید اکسیژن از اتمسفر مریخ روز سه شنبه و دقیقاً یک روز پس از پرواز هلی کوپتر نبوغ انجام شده است.
جیم روتر یکی از مدیران ارشد ناسا در بیانیه‌ای در این باره نوشت: این گامی مهم در تبدیل دی اکسید کربن به اکسیژن در مریخ به حساب می‌آید. MOXIE فعالیت‌های بیشتری پیش رو دارد اما نتایج این فعالیت ابزار نوید بخش است.
ابزار MOXIE به اندازه یک تستر است و پس از تولید اکسیژن از دی اکسید کربن، مونوکسید کربن را خارج می‌کند. این فرایند تبدیل در دمای ۸۰۰ درجه سانتیگراد انجام می‌شود. به همین دلیل ابزار مذکور از مواد مقاوم در برابر حرارت ساخته شده و یک پوشش نازک از جنس طلا دارد که اجازه نمی‌دهد گرمای زیاد به بدنه کاوشگر استقامت آسیب برساند.  

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: استقامت ناسا اکسیژن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۲۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی تیم پالایش نفت بندرعباس در مسابقات پدل برد انتخابی تیم ملی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، این مسابقات با حضور ۱۶ تیم از ۱۰ استان و سه منطقه آزاد برگزار شد.

در پایان مسابقات تیم پالایش نفت بندرعباس با کسب ۱۷ نشان رنگارنگ قهرمان شد.

مسابقات در دو رده سنی آزاد و زیر ۱۸سال و در بخش های استقامت ۱۸کیلومتر، نیمه استقامت ۶ کیلومتر، سرعت ۲۰۰ متر و پدلینگ کار برگزار شد.

نفرات برتر این مسابقات با نظر مربیان تیم ملی به اردوی آماده سازی تیم ملی پدل برد دعوت می‌شوند. تیم ملی پدل برد آقایان و بانوان برای مسابقات جهانی دانمارک و آسیایی چین آماد می‌شود.

دیگر خبرها

  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • مسدود شدن مسیر‌های انحراف در تسهیلات تولید با برات الکترونیکی
  • قهرمانی تیم پالایش نفت بندرعباس در مسابقات پدل برد انتخابی تیم ملی
  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • خاندوزی: جعبه ابزار تامین مالی برای تحقق جهش تولید آماده شد
  • عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید
  • کاوشگر سایکی ناسا با لیزر داده فرستاد!