Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@02:58:54 GMT

پمپئو: کنگره آمریکا فشار حداکثری بر ایران را حفظ کند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۲۸۹۴

وزیر خارجه سابق آمریکا که مدعی است فشار حداکثری بر ایران کارایی داشته است، از قانون‌گذاران آمریکایی خواست تا این کارزار را حفظ کنند.

به گزارش ایرنا، مایک پمپئو روز چهارشنبه به همراه چند تن از جمهوری‌خواهان در مقابل ساختمان کنگره آمریکا در سخنانی مدعی شد: فشار حداکثری باعث شد ذخایر ارزی ایران از ۱۲۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸، تنها به ۴ میلیارد دلار برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فشار حداکثری ما، انتخاب ایران را برای حمایت از حزب الله، شبه نظامیان شیعی عراق، حوثی یمن دشوار ساخت. حوثی یک گروه تروریستی است اگرچه به این نام شناخته نشده باشد.

دولت ترامپ در آخرین روزهای عمر خود، انصارالله یمن را یک گروه تروریستی قلمداد کرد اما این مساله با مخالفت جدی سازمان ملل و متحدان آمریکا روبرو شد که به اعتقاد آنها باعث تشدید قحطی و مشکلات انسانی در یمن می‌شود.

از این رو، دولت بایدن این شناسایی را متوقف کرد و انصارالله را از فهرست تحریمی خارج ساخت.

وزیر خارجه ضد ایرانی ترامپ که به گفته محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران وزیر نفرت بوده است، اضافه کرد: علاوه بر فشار اقتصادی، از نظر دیپلماتیک و نظامی هم اینگونه بود.

پمپئو از یک ائتلاف ساختگی با حضور رژیم صهیونیستی، سعودی، بحرین و همه کشورهای عربی خلیج فارس سخن گفت که به زعم او فهمیدند که ایران بازیگر بد اصلی است که خاورمیانه را بی‌ثبات می‌سازد.

وی مدعی شد: آنها در کنار ما قرار گرفتند تا ایران را به عقب برانند.

وزیر خارجه ترامپ در بخش نظامی فشارحداکثری هم اقدام تروریستی در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی را نمونه کارایی آن دانست.
پمپئو از طرح "فشار حداکثری" به عنوان یک قانون‌گذاری برای صلح! یاد کرد و گفت: اگر ایران نخواهد به عنوان یک کشور معمولی به جامعه جهانی بازگردد، تحریم‌ها باید باقی بمانند.

وی از کنگره خواست تا در این زمینه مسئولانه عمل کند و گفت این مساله به حزب جمهوری‌خواه، محافظه‌کار یا دموکرات مربوط نیست، این به امنیت آمریکا ارتباط دارد. اگر درست عمل کنیم، برای دوست و متحدمان اسرائیل یک آزادی اعطا کردیم و توافق عادی‌سازی روابط گسترش می‌یابد.
پمپئو که هم در سنا و هم در وزارت خارجه، ایران ستیز بودن خود را اثبات کرد در حالی از دستاوردهای فشارحداکثری بر ایران سخن می‌گوید که جن ساکی سخنگوی کاخ سفید آن را نادرست دانست که باعث شد از نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران بسیار دور شوند.
وی گفت که رویکرد آنها با دولت ترامپ متفاوت است و مسیر دیپلماسی را با ایران برگزیده‌اند.

منبع: الف

کلیدواژه: فشار حداکثری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۲۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز وارد «امان» پایتخت اردن شد تا در خصوص توافق آتش‌بس و راههای رسیدن کمک‌ها به غزه با مقامات این کشور گفت‌وگو کند.

به گزارش مشرق، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خاجره آمریکا ظهر امروز (۱۱ اردیبهشت) در هفتمین سفر منطقه‌ای پس از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و پس از پایان سفر یک روزه خود به عربستان سعودی وارد اردن شد.

او قرار است با مقامات اردنی از جمله «عبدالله دوم» پادشاه اردن و «ایمن الصفدی» وزیر خارجه این کشور دیدار کند. بلینکن همچنین با «زیگرید کاخ» هماهنک کننده سازمان ملل برای ارسال کمک‌ها به غزه و بازسازی این منطقه دیدار خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا قرار است پس از این دیدارها به فلسطین اشغالی سفر کند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اسرائیل شد
  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!