Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@20:22:49 GMT

پراگ میزبان ترمینال دوستدار محیط زیست

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۲۹۰۱

پراگ میزبان ترمینال دوستدار محیط زیست

پراگ، پایتخت جمهوری چک، قرار است تا چند سال آینده میزبان یکی از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین ترمینال‌های مسافربری جهان باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار پراگ در روز بیست و یکم ماه آوریل اعلام کرد که طراحی‌های اولیه احداث یک پایانه مسافربری مدرن انجام شده و قرار است به زودی ساخت و ساز در این زمینه آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در ادامه سخنان خود ادعا کرد که تا اوایل سال ۲۰۲۶، ترمینال جدید به بهره‌برداری خواهد رسید و مردم می‌توانند با برخورداری از امکانات پیشرفته به سفر از طریق این پایانه بپردازند. ترمینال مدرن پراگ در بخش جنوبی شهر احداث خواهد شد و به عنوان مرکزی برای رساندن مسافران به تمام نقاط داخل شهر و کشور عمل خواهد کرد.

در حال حاضر، ایستگاه‌های مختلفی در سراسر پایتخت پراگ وجود دارد که با امکانات متفاوتی مردم را به مسیرهای داخل و خارج شهری هدایت می‌کنند. برنامه‌ریزان شهر در نظر دارند با ایجاد ترمینال جدید، امکان سفرهای کوتاه‌تر را نیز برای مسافران فراهم آورند و علاوه بر این، خدمات بیشتری در اختیار آنان قرار دهند. علاوه بر این، تمام وسایل حمل و نقلی که در این پایانه مسافربری فعالیت خواهند داشت، از نوع پیشرفته و جدید خواهند بود که امنیت مسافران خود را بیش از پیش تأمین می‌کنند.

جالب است بدانید که برنامه‌ریزان پراگ قصد دارند ترمینال جدید را به یک کانون حمل و نقل عمومی تبدیل کنند که ایستگاه‌هایی برای تمام وسایل نقلیه عمومی نظیر تراموا، مترو، تاکسی‌ها و سایر اتوبوس‌های شهری در جوار آن احداث خواهد شد.

از سوی دیگر، در راه‌اندازی ترمینال جدید، تمام اصول زیست‌محیطی شهری نیز به دقت مورد توجه مسئولان قرار خواهد گرفت. به عنوان مثال، تمام اتوبوس‌های این پایانه از نوع الکتریکی خواهد بود که این کار، امکان انتشار کربن ناشی از تردد آن‌ها را به صفر می‌رساند و امکان کاهش اثرات جزایر گرمایی شهری را نیز در پی دارد. علاوه بر این، پشت بام این ترمینال پوشیده از پنل‌های خورشیدی خواهد بود که این کار استفاده از انرژی شهری را به حداقل می‌رساند.

کد خبر 488618

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پراگ جمهوری چک شهرهای جهان ترمینال مسافربری پروژه های شهری کاهش انتشار کربن پنل خورشیدی انرژی تجدیدپذیر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ترمینال جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۲۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی

با دستور استاندار خراسان رضوی تیمارگاه حیات وحش استان و معین شرق کشور راه‌اندازی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری امروز و در جریان بازدید خود از اداره کل محیط زیست خراسان رضوی که به مناسبت هفته زمین پاک صورت گرفت، دستور احداث تیمارگاه حیات وحش استان را صادر کرد.

استاندار خراسان رضوی در این بازدید با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزشی در حوزه محیط زیست، گفت: با ارتباطی که از طریق این محورها برقرار می‌شود مدیریت این حوزه راحت‌تر پیش خواهد رفت.

وی بیان کرد: محیط‌زیست یک زیرساخت لازم برای همه فعالیت‌هاست که هم برای حال و هم برای آینده ضرورت دارد. نظری بر روان‌سازی و تسریع در صدور مجوزها تاکید و بیان کرد: در محیط زیست نگاه ایجابی باید وجود داشته باشد.

گفتنی است؛ در این تیمارگاه، حیات وحش از جمله پرندگان آسیب دیده تیمار شده و پس از بهبودی به محیط زیست برخواهد گشت.

 استاندار خراسان رضوی در برنامه امروز خود از بخش‌های مختلف اداره کل محیط زیست استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این حوزه قرار گرفت.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست