Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس انجمن صنفی کارگری مربیان آموزشگاه‌های رانندگی مرکز مازندران با تاکید بر توجه بیشتر مسئولان به مشکلات صنفی فعالان این حوزه، گفت: متاسفانه اکنون بیش از بیش از ۹۰ درصد مربیان آموزشگاه‌های رانندگی استان فاقد پوشش بیمه ای هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  ساری،  ویروس منحوس کرونا بالغ بر 14 ماه در کشور گریبانگیر سلامت، اشتغال و معیشت آحاد جامعه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیماری خانمانسوز متاسفانه سبب کاهش شاخص‌های اقتصادی در برخی حوزه‌ها در استان و کشور نیز شده است.

متاسفانه به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، بسیاری از مشاغل آسیب پذیر در جامعه نیز در آستانه تعطیلی کشیده و زمینه بیکاری بسیاری از این افراد خدمات رسان را به دنبال داشته است.

یکی از صنوفی که متاسفانه در قضیه شیوع ویروس منحوس کرونا، آسیب جدی دیده، صنف فعالان آموزشگاه‌های رانندگی بوده که متاسفانه سبب متوقف شدن و گاهی فعالیت کم مربیان برای آموزش هنرجویان شده و اقتصاد و معیشت فعالان این حوزه که متاسفانه بیشتر آنان حتی شمولیت بیمه ای هم نداشته را به مخاطره انداخته است.

این معضل نیز تنها متوجه مربیان نیز نشده و به طبع آن مدیران و موسسان آموزشگاه‌های رانندگی را نیز تحت تاثیر خود با هزینه‌های بسیار هنگفت در اجرا و حقوق کارکنانشان کرده است.

آموزشگاه تخصصی انیمیشن توسط هنرپویا راه‌اندازی شدبرگزاری آموزش و آزمون نظری در آموزشگاه‌های رانندگی کرمانشاه ممنوع استمراکز شماره‌گذاری، تعویض پلاک و آموزشگاه‌های رانندگی استان مرکزی تا اطلاع ثانوی تعطیل است

نبود شمولیت بیمه ای برای مربیان آموزشگاه‌های رانندگی، مشکلات کمبود سهمیه سوخت و معضلات رفاهی و درمانی مربیان سبب شد تا رئیس انجمن صفنی کارگری مربیان آموزشگاه‌های رانندگی مرکز مازندران میهمان دفتر تسنیم استان باشد.

قربانعلی رکنی امروز با حضور در دفتر خبرگزاری  تسنیم  مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار این رسانه با اشاره به فعالیت بیش از 190 مربی مرد و زن در آموزشگاه‌های رانندگی مرکز استان، اظهار داشت: این انجمن در مدت سه ماه از تاسیس خود، تلاش کرده تا به نوعی مشکلات مربیان آموزشگاه‌های رانندگی را به گوش مسئولان برساند.

وی افزود: رفع مشکلات مربیان و ساماندهی فعالیت آنان به عنوان اصلی ترین ماموریت و برنامه این انجمن در طول دوره فعالیت پیش روی تا چهار سال آینده خواهد بود.

رئیس انجمن صنفی کارگری مربیان آموزشگاه‌های رانندگی مرکز مازندران با اشاره به اینکه فعالیت آموزشگاه‌های رانندگی در طی 14 ماه گذشته به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا تقریبا تعطیل شده بود، افزود: این امر سبب تعطیلی کلاس‌های حضوری و آموزش عملی نیز برای هنرجویان نیز شده است.

رکنی با بیان اینکه بر اثر تعطیلی و نیمه کاره بودن فعالیت آموزشگاه‌های رانندگی قریب به 200 مربی مرد و زن از شغل خود تقریبا بیکار شدند، افزود: در این شرایط آموزش‌ها به صورت مقطعی و با تعداد کمتر هنرجویان در برخی آموزشگاه‌ها جهت پایداری فعالیت امر آموزش نیز صورت گرفته است.

وی با اعلام اینکه متاسفانه بیش از 99 درصد مربیان آموزشگاه‌های رانندگی استان فاقد پوشش بیمه ای شغلی بازنشستگی هستند، گفت: با توجه به سخت و زیان آور بودن شغل آموزش مربیان، بسیاری آنان در سالهای آینده دچار انواع مشکلات جسمی و روحی خواهند شد که نداشتن پوشش بیمه ای زنگ خطری برای آینده رفاهی و زندگانی این افراد را به دنبال خواهد داشت.

رئیس انجمن صنفی کارگری مربیان آموزشگاه‌های رانندگی مرکز مازندران با بیان اینکه به دنبال رایزنی‌های صورت گرفته با مسئولان استانداری در صدد ایجاد پوشش بیمه ای برای مربیان در طی هفته‌های آینده هستیم، افزود: نهادهای بیمه‌گر باید چتر حمایتی خود را به این قشر زحمتکش و موثر جامعه ارائه دهند.

رکنی با تاکید بر اینکه مشکل بعدی و اساسی مربیان آموزشگاه‌های رانندگی عدم تخصیص سهمیه سوخت ماهانه یارانه ای است، گفت: در حال حاضر همه مربیان، هنرجویان خود را با سوخت آزاد آموزش می‌دهند که برای مربی مقرون به صرف نبوده و به نوعی کسادی در بازار این قشر نیز ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه طی نامه نگاری با معاون عمرانی استانداری، شورای ترافیک و اداره کل فنی استانداری مازندران اقدامات لازم برای تخصیص سهیمه سوخت یارانه ای مستمر انجام و پیگیری‌ها در وزارت کشور و ستاد سوخت ادامه دارد، افزود: امیدواریم مسئولان وزارت کشور و ستاد سوخت با تحقق این درخواست، مشکل اساسی سوخت مربیان آموزشگاه‌های رانندگی سراسر کشور را به صورت متمرکز و یکجا رفع کنند.

این مسئول مربیان آموزشگاه‌های رانندگی مرکز استان با تاکید بر اینکه نداشتن معیشت شغلی، شمولیت درمانی برای مربیان و خانواده‌های آنان از عمده ترین مشکلات این قشر است که باید مورد توجه نمایندگان مجلس و مسئولان ارشد استانی نیز قرار گیرد، گفت: امیدواریم بتوانیم در نشستی با مسئولان استانی، نمایندگان مجلس و تعدادی از وزرای مرتبط، التیام بخش و رفع کننده مشکلات فعالان صنفی در حوزه آموزشگاه‌های رانندگی باشیم.

وی با تقدیر از مدیران ارشد استان، معاونت عمرانی استاندار و مدیرکل دفتر فنی استانداری و پلیس راهور استان، افزود: تلاش مدیران و موسسان آموزشگاه‌های راهنمایی و رانندگی با مربیان در شرایط سخت کرونایی را باید به فال نیک بگیریم تا در آینده ای نزدیک، مشکلات فعالان این حوزه را بتوانیم رفع و رجوع کنیم.

رکنی با اشاره به نوپا بودن فعالیت انجمن صنفی کارگری مربیان آموزشگاه‌های رانندگی مرکز استان، گفت: همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره متبوعه در مرکز استان جهت پایداری و رفع مشکلات صنفی مربیان آموزشگاه‌های رانندگی نیز ضرورتی انکارناپذیر است.

  مصاحبه از حسین قربانی  

انتهای پیام/ 681/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آموزشگاه های رانندگی استان ویروس منحوس کرونا پوشش بیمه ای مرکز استان رئیس انجمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۳۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه

رضا تحویلیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دولت طرح‌های تشویقی خوبی را برای زوج‌ها در جهت فرزندآوری و جوانی جمعیت در نظر گرفته است، اظهار کرد: یکی از این طرح‌ها، زیر پوشش بیمه‌ای قرار دادن کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری طرح پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان توسط بیمه سلامت اجرا شده و خدمات و هزینه‌های درمانی ارائه شده به این کودکان در تمام مراکز دولتی رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: طرح رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان تا سن هفت سالگی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هیأت دولت تصویب و پایان سال گذشته به بیمه‌های پایه ابلاغ شد.

تحویلیان تاکید کرد: از ابتدای سال جاری بیمه سلامت ۱۰۰ درصد هزینه خدمات سرپایی و بستری برای این کودکان را در مراکز دولتی دانشگاهی پرداخت می‌کند.

کد خبر 6088321

دیگر خبرها

  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • انتصاب فرمانده جدید مرکز علمی و تخخصی مالک اشتر اراک
  • اجرای طرح رایگان پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن در کرمانشاه
  • دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث