Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

یک دستگاه نظارتی از تضییع حقوق بیت‌المال در تأدیه دیون پیمانکاران مترو از طریق تهاتر املاک شهرداری جلوگیری کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، یک دستگاه نظارتی که بر معاملات شهرداری تهران نظارت داشته است در آخرین اقدام خود متوجه وقوع تخلفی شده است.

در این بررسی‌ها فرآیند واگذاری سهم شهرداری تهران از دو پروژه مشارکتی با ارزش هزار میلیارد تومان برای تأدیه دیون پیمانکاران خطوط مترو مورد بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط بازرسان این دستگاه فرآیند واگذاری این پروژه‌ها واجد آسیب‌ها، ایرادها و ابهامات متعددی نظیر؛ عدم تعیین تکلیف وضعیت قرارداد مشارکتی با توجه به اقاله مشروط قرارداد و لزوم برگزاری مزایده برای فروش ملک، عدم تعیین تکلیف مفاصا حساب تأمین اجتماعی پروژه، عدم اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر تهران با توجه به حجم معامله، وجود معارض در اسناد مالکیت عرصه، ابهام در قیمت گذاری ارزش املاک و … بوده است.

همچنین مشخص شده است که این واگذاری با شرایط موجود برخلاف صرفه و صلاح شهرداری تهران بوده است.

پس از احصاء موارد مذکور و انعکاس آن به شهرداری تهران، فرآیند واگذاری پروژه‌ها متوقف و از تضییع حقوق بیت‌المال جلوگیری شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: پیمانکاران مترو شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۳۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسوولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی فرجی‌برحق در اولین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال و صیانت از حقوق عامه استان زنجان، اظهار کرد: فلسفه جلسات این شورا بر مبنای بررسی عملکرد بیرونی دستگاه‌ها است. به نظر می‌رسد برخی مشکلات در خود دستگاه‌های حوزه حفظ حقوق بیت‌المال وجود دارد.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه در بازدید از چند مجموعه مشاهده شد در حوزه حفظ حقوق بیت‌المال و اموال دولتی تضییع شده است، بنابراین مدیران بایستی در حفظ اموال دولتی به وظیفه قانونی خود عمل کنند، گفت: بی‌توجهی در حفظ اموال دولتی مورد پذیرش نیست. مدیرانی که در این حوزه به وظیفه قانونی خود عمل نکنند باید پاسخگو باشند.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان زنجان بیان کرد: شورای حفظ حقوق بیت‌المال در سال ۱۴۰۳ جلسات و اقدامات خود را با ارائه برنامه‌های منسجم همراه با راهکار و اقدامات پیشگیرانه در امور اراضی ملی و رفع تصرف آنها تنظیم کند.

فرجی‌برحق با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از مردم استان در بخش کشاورزی فعالیت دارند، تاکید کرد: در بخش مدیریت آب‌های زیرزمینی بویژه چاه‌های کشاورزی صرفاً اقدامات سلبی مؤثر نیست، بلکه انجام اقدامات و کارهای کارشناسی در این حوزه می‌تواند ضمن حفظ آب‌های زیرزمینی مشکل تأمین آب کشاورزان را برطرف خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری زنجان تصریح کرد: یکی از اقدامات مؤثر در حفظ و مدیریت آب‌های زیرزمینی و چاه‌های کشاورزی نصب کنتور است، بنابر این می‌شود با پرداخت تسهیلات بانکی کم‌بهره برای خرید کنتور آب چاه‌ها توسط کشاورزان در این بخش هم موفق عمل کرد.

کد خبر 6088518

دیگر خبرها

  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • مسوولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو