Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@10:52:08 GMT

واکنش روسیه به گزارش جدید آمریکا درباره کنترل تسلیحات

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۴۳۸۱

واکنش روسیه به گزارش جدید آمریکا درباره کنترل تسلیحات

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گزارش آمریکا درباره «رعایت و اجرای توافقات و تعهدات در عرصه کنترل تسلیحات، عدم گسترش و خلع سلاح» را حاوی اتهامات بی‌اساس، گمان‌های مغرضانه و عدم توجه به اقدامات مخرب آمریکا در این زمینه ارزیابی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره «رعایت و اجرای توافقات و تعهدات در عرصه کنترل تسلیحات، عدم گسترش و خلع سلاح» که اخیراً روز چهارشنبه منتشر شده، تنها در زمره راه انداختن سرو صدای اطلاعاتی جای می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

زاخارووا در بیانیه‌ای در این رابطه که در سایت وزارت خارجه روسیه منتشر شده، با اشاره به اینکه مقامات مسکو معتقدند که این سند آمریکایی فاقد هر گونه پایه و اساس و شواهد قابل قبول است و در آن اتهامات دروغین در این زمینه تکرار شده و مشکلات تنها از دریچه دیدگاه مقامات واشنگتن به وضعیت توافقات مربوط به کنترل تسلیحات نگاه شده، ادامه داد: «طرف آمریکایی بار دیگر ادعای پوچ خود نسبت به روسیه که گویا برنامه سلاح‌های نظامی-بیولوژیکی تهاجمی خود را حفظ کرده و کنوانسیون نابودسازی تسلیحات کشتار جمعی را نقض می‌کند، را مطرح کرده است.»

به عقیده این دیپلمات، چنین ظن و گمانی بی شواهد اثبات کننده در روسیه تنها بعنوان تلاش برای منحرف کردن افکارعمومی جامعه جهانی از اقدامات خود ایالات متحده در خارج از سرحدات این کشور تلقی می‌شود. ادعاهای مطرح شده در حالی است که آمریکا بسیاری از توافقات در عرصه کنترل تسلیحات را نقض کرده و طرف روسی مجبور شده تا به این مسئله واکنش نشان دهد.  

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین در تفسیر عدم اطلاعات مربوط به پایگاه‌های نظامی در خاک دو جمهوری آبخازیا و اوستیای جنوبی یادآور شد که این کشورهای مستقل در منطقه قفقاز عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا نبوده و در منطقه نفوذ اقدامات برای تقویت اعتماد متقابل قرار ندارند.  

زاخارووا همچنین یادآور شد که نگاه وزارت خارجه آمریکا به مسئله عدم گسترش تسلیحات هسته‌ای بسیار "بدبینانه" است و تجریه و تحلیل وضعیت در این عرصه کاملاً ناعادلانه و مغرضانه انجام شده، در حالی‌که اقدامات آمریکا و متحدانش در خصوص استفاده از تسلیحات هسته‌ای آمریکایی مستقر در خاک اروپا در چارچوب مأموریت‌های مشترک ناتو، دقیقاً مغایر با تعهدات حقوقی تأکید شده در توافقات مربوط به عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای است.  

این دیپلمات روس در آخر تأکید کرد، تمامی اتهامات مطرح شده در این گزارش در شرایطی است که زیرساختارهای نظامی و راهبردی آمریکا و ناتو همچنان در حال نزدیک‌تر شدن به مرزهای ملی روسیه است.

گورباچف: روسیه و آمریکا نیاز به توافق جدیدی در زمینه کنترل تسلیحات دارندریابکوف: پیش‌نویس توافقنامه کنترل تسلیحات را به آمریکا تحویل دادیمآنتونوف: آمریکا و ناتو ابتکارعمل‌های روسیه برای کنترل تسلیحات را رد کرده‌اند

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ناتو اخبار آمریکا اخبار روسیه ناتو اخبار آمریکا اخبار روسیه کنترل تسلیحات وزارت خارجه خارجه روسیه عدم گسترش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۴۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند

فایننشال تایمز گزارش داد، سالیوان گفته که کمک جدید واشنگتن به اوکراین که اخیرا توسط آمریکا تصویب شد پیشرفت روسیه را در روزهای آتی در صحنه نبرد متوقف نمی‌کند و جلوی مسکو را نمی‌گیرد.

به گزارش ایسنا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین گفت، اوکراین به دنبال یک حمله دیگر به روسیه است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در روزهای گذشته بسته تکمیلی کمک نظامی به اوکراین را که توسط کنگره تایید شد، امضا کرد.

بر این اساس، مبلغ ۶۱ میلیارد دلار دیگر در قالب کمک نظامی به اوکراین اختصاص یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه