Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@16:33:12 GMT

نظارت بر بازار بیشتر شود

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۵۷۲۲

نظارت بر بازار بیشتر شود

شرایط سخت اقتصادی و گرانی افسار گسیخته باعث شد تا شهروندان یاسوجی از مسئولان درخواست افزایش نظارت ها را بر بازار داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس کرونا، کمبود تولید و شرایط اقتصادی ۳ دلیل عمده در کاهش درامد ها و افزایش قیمتها است که باعث شده تا این فشار اقتصادی را  مردم بیشتر احساس کنند از این رو متولیان بازار باید در یک اقدام به هنگام با افراد سودجو که می‌خواهند از فرصت‌ها سو استفاده کنند و مردم را در تنگنای بیشتر قرار دهند برخورد جدی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مردم انتظار دارند در شرایط سخت اقتصادی با متخلفان و گرانفروشان برخورد شود و این کار را وظیفه بازرسان صمت و تعزیرات می دانند.

 

روح الله باقری یکی از متولیان اصلی بازاراستان در گفتگو با صبح زاگرس گفت: در طرح ویژه نوروزی امسال بالغ بر ۱۵ هزار و ۷۵۰ بازرسی در سطح استان انجام شد و تمام تلاشمان را کردیم تا با گران فروشی ، احتکار کالا برخورد شود.

 

معاون بازرسی سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بیش از ۹۷۰ تخلف در سطح بازار استان کشف شد گفت: ۷۰۰ پرونده تخلف در این مدت تشکیل و متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

 

او همچنین ارزش ریالی پرونده های ارسالی به تعزیرات را ۱۴۹۹۷ میلیون ریال ارزیابی کرد و گفت: طرح ویژه نوروزی از۱۵ بهمن تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری در استان ادامه داشت.

 

باقری از افزایش نظارت و پایش بازار ویژه ماه مبارک رمضان در سطح استان خبر داد و از مردم درخواست کرد تخلفات و شکایات صنفی خود از قبیل عدم درج قیمت، گرانفروشی، کم فروشی را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ و یا به صورت حضوری به سازمان صنعت ، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد اطلاع دهند تا در اسرع وقت به شکایات و گزارشات رسیدگی شود.

 

شهروندان یاسوجی در گفتگو با خبرنگار صبح زاگرس خواستار نظارت بیشتر بر بازار شدند و اذعان داشتند  باید در این ایام نظارت ها بر بازار بیشتر شود و با متخلفین و برهم زنندگان بازار با جدیت برخورد شود و اجازه بی قانونی به کسی داده نشود.
 

ادامه گفتگوی شهروندان یاسوجی را می توان در کلیپ زیر مشاهده کرد؛




 

مرورگر شما از نمایش ویدیو پشتیبانی نمیکند. 3625+562 دانلود

منبع: دانا

کلیدواژه: بر بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۵۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار

در دومین جلسه کمیته اقدام مشترک ستاد تنظیم بازار استان اعضا بر لزوم کیفی سازی نظارت‌ها بر واحد‌های خرده فروشی و تشدید بازرسی‌ها بر واحد‌های تولیدی تاکید کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در حاشیه این جلسه گفت: در این جلسه نمایندگان سازمان‌های صمت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف گزارش‌های عملکرد بازرسی‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های خود را ارائه کردند.

نوراللهی افزود: بر اساس قانون انتزاع نظارت و بازرسی برواحد‌های خرده فروشی از سازمان جهاد کشاورزی به سازمان صمت انتقال یافت و امید است کیفی سازی بازرسی‌ها وتشدید نظارت‌ها در دستور کار قرار گیرد.

دبیر این جلسه نیز گفت: در حوزه تشکیل پرونده‌های بازرسی مهم ملی جایگاه خوبی در کشور نداریم و امید است با همکاری دستگاه‌های نظارتی بتوانیم علاوه بر نظارت بر واحد‌های خرده فروشی، بازرسی‌های ویژه از واحد‌های تولید و بنکداری‌های عرضه کننده کالا‌های اساسی مردم که نقش بازدارنده در بروز تخلفات دارد، داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • دستاوردهای هیات اقتصادی هرمزگان به کشور چین
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود