Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@02:55:54 GMT

قهرمانی کیانوش رستمی در مسابقات آسیایی

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۶۸۴۷

قهرمانی کیانوش رستمی در مسابقات آسیایی

کیانوش رستمی بعد از تثبیت قهرمانی اش در مجموع دسته ۸۹ کیلوگرم مسابقات قهرمانی آسیا، به شدت از فدراسیون جهانی انتقاد کرد.

به گزارش تسنیم، کیانوش رستمی که امیدوار بود با حضور در یک دسته پایین تر و دریافت امتیاز بالا بتواند کسری امتیاز خود تا اینجای کار را جبران کرده و شانس خود را برای کسب سهمیه بالا ببرد اما در حرکت یک ضرب ضعیف عمل کرد و نتوانست رکورد مد نظر را ثبت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل مشخصا حتی درصورت موفقیت در دوضرب، مجموع امتیاز ثبت شده او به حد نصاب لازم نمی‌رسید.

رکورد 167 کیلوگرم در یک ضرب و 206 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 376 کیلگرم به نام کیانوش ثبت شد و او با دو نقره یک ضرب و دوضرب و طلای مجموع به کار خود در قهرمانی آسیا خاتمه داد.

دور شدن کیانوش رستمی از سهمیه المپیک باعث شد تا او بلافاصله بعد از پایین آمدن از تخته، از استرس مضاعفی که مسیر سختگیرانه فدراسیون جهانی برای کسب سهمیه المپیک در نظر گرفته مقابل دوربین انتقاد کند.

او در ادامه نیز در مقابل دوربین رسانه‌های خارجی به انگلیسی انتقاداتش را از این روند و مسیر طولانی و فرساینده کسب سهمیه که ورزشکار باید دائم در مسابقه و زیر فشار و تست دوپینگ باشد، مطرح کرد.

لینک کوتاه: asriran.com/003H5c

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کیانوش رستمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۶۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب ۲ مدال طلا و ۲ مدال نقره از سوی ووشوکاران کشورمان

در ادامه رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ که با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر «جیانگ‌یئن» در کشور چین جریان دارد نمایندگان کشورمان همچنان به کسب مدال ادامه می‌دهند.

صبح امروز پنجشنبه و در روز دوم، فرم «نان‌چوان»، شاهین بنی‌طالبی با نمره ۹.۶۹۳ به عنوان قهرمانی دست یافت و مصطفی حسن‌زاده با امتیاز ۹.۶۸۳ در رده دوم جای گرفت. با این نتیجه مدال طلا و نقره این فرم به کشورمان رسید. همچنین ورزشکاری از نپال با امتیاز ۹.۶۶۳ در این فرم سوم شد.

در مبارزات وزن ۶۰- کیلوگرم بانوان، سهیلا منصوریان ملی‌پوش کشورمان در جدال با حریفی از ترکیه به پیروزی رسید و به مدال نقره دست یافت. مسابقات این وزن به صورت دوره‌ای برگزار شد و منصوریان به دلیل قبول یک شکست در مبارزه با نماینده چین، به مدال نقره دست یافت و صاحب عنوان نایب قهرمانی شد.

با احتساب مدال‌های روز نخست تیم ملی ووشو ایران تا کنون موفق به کسب ۸ مدال طلا، سه نقره و سه برنز شده است.                                                                      

همچنین در بخش تالوی بانوان و در فرم چیانگ‌شو، زهرا کیانی با نمره ۹.۶۸ به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد.نماینده سنگاپور با نمره ‌۹.۵۳ دوم و ورزشکاری از اندونزی با امتیاز ۹.۴۴ سوم شدند.

زهرا کیانی پیش از این به مدال طلای فرم چانگ‌چوان دست یافته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • ده روسی با ۷ بازی کمتر در رم به امتیازات مورینیو رسید
  • جالوروسی در منطقه کسب سهمیه UCL / ده‌روسی اودینه را با ۳ امتیاز ترک کرد
  • میزبانی انتخابی تیم‌ملی برای مسابقات آسیایی پرس‌سینه به مهاباد رسید
  • کسب ۲ مدال طلا و ۲ مدال نقره از سوی ووشوکاران کشورمان
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • مهمدی با برتری بر قاتل چنگیز، مدعی قهرمانی المپیک 2024 شد
  • حسین رسولی: در رنکینگ المپیک از سهمیه دور می‌شوم
  • بیرانوند از صعود به فینال باز ماند
  • بانوان هاکی سالنی با مربی خارجی به آسیا می‌روند