Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@02:45:51 GMT

مقام قرقیز: فعالیت «جماعت تبلیغ» در قرقیزستان قانونی است

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۸۷۸۲

مقام قرقیز: فعالیت «جماعت تبلیغ» در قرقیزستان قانونی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، امروز «شیلوبیک آتازاف» نماینده پارلمان قرقیزستان در جلسه پارلمان خواستار حمایت از افرادی شد که از حزب «جماعت تبلیغ» خارج شدند. 

 وی در جلسه امروز مجلس یادآوری کرد که اخیراً شهروندانی که عضو سازمان‌های افراطی مذهبی هستند به خاطر آنچه انجام داده‌اند، جلوی دوربین درخواست بخشش کرده و اعلام کردند که از سازمان افراطی مذهبی خارج شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آتازاف گفت: اکنون پروژه‌های مختلفی در حال تلاش برای منع حضور اعضای جماعت تبلیغ وجود دارد. در حالی که آنان ادعا دارند که به خاطر مردم و کشور به نیکویی عمل کرده اند و منع فعالیت آنها ضرورتی ندارد.

این نماینده در سخنان خود گفت: تروریست کسی نیست که به مسجد می‌رود. تروریست نه ایمان نه دین دارد، آنها جنایتکار هستند.

«ارکبیک آشیرخواجه یف» معاون وزیر کشور قرقیزستان نیز در این رابطه گفت: این اداره یک نهاد اجرایی است که طبق قوانین فعالیت می‌کند.

وی افزود: اگر فعالیت جماعت تبلیغ ممنوع نباشد، ما نیز هیچ اقدامی علیه آنها انجام نمی‌دهیم.

در همین راستا «گلناز عیسایوا» رئیس کمیسیون امور دینی و مذهبی گفت: در حال حاضر حتی یک اقدام درباره ممنوعیت جماعت تبلیغ در دست اجرا نیست.

آتازوف گفت: این خبر خوبی است، ما باید از این حزب حمایت کنیم. آنها می‌توانند کشور ما را در مسیر درست قرار دهند.

براساس اطلاعات کمیته دولتی دین ، ​​3445 سازمان مذهبی در قرقیزستان ثبت شده است که 3026 سازمان با محوریت دین اسلام، 410 سازمان با محوریت دین مسیحی و 12  سازمان دیگر با محوریت دین یهودیت و بودیسم و بهائیان فعالیت می‌کنند.

سخنان مقامات قرقیزی در حالی است که فعالیت گروه جماعت تبلیغ در همه کشورهای آسیای مرکزی و روسیه به جز قرقیزستان ممنوع است و این گروه یک گروه افراطی شناخته می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مجلس قرقیزستان مجلس دین جماعت تبلیغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۸۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس

ایسنا/هرمزگان فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و کشف یک انبار احتکار کالاهای اساسی در بندرعباس خبر داد.

سردار علی اکبر جاویدان شامگاه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی استان در ادامه طرح مقابله با پدیده احتکار و مبارزه با برهم زنندگان امنیت و نظم اقتصادی با انجام گشت زنی های هدفمند پنهان و آشکار در یکی از محلات بندرعباس، یک انبار احتکار کالاهای اساسی را شناسایی و موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی با حضور نماینده سازمان صمت استان به محل اعزام و در بازرسی از انبار مورد نظر مقادیری نوشیدنی احتکار شده کشف کردند.

این مقام انتظامی استان ارزش این محموله احتکار شده را برابر اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۳۳ میلیارد ریال عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با بیان اینکه در این رابطه پرونده قضائی تشکیل و به سازمان های زیربط ارسال شد، از عموم شهروندان و مردم فهیم وقدر شناس استان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هر گونه فعالیت غیر مجاز در قالب احتکار کالا و یا تهیه و توزیع کالای قاچاق توسط افراد سود جو، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان و محتکران اقدام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد: اگر تغییر نام استقلال به استقلالِ خلیج فارس منع قانونی نداشته باشد، مورد موافقت قرار می‌گیرد / فیلم
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • انتقاد یک مقام سابق از عروسی مجلل دختر شمخانی
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • دستگیری ۲۲ عضو یک شرکت هرمی در نوشهر
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند