Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید امید خلیل زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور کنترل بهداشتی انواع گوشت و فرآورده های خام دامی در مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده ها در ایام ماه مبارک رمضان همه مراکز نگهداری و عرضه از قبیل مراکز تولید، توزیع و عرضه، خودروهای ویژه حمل این فرآورده ها، کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه های نگهداری فرآورده های خام دامی،‌کارگاه های فرآوری و بسته بندی در اقصی نقاط سطح استان توسط اکیپ بازرسی بهداشتی دامپزشکی تحت نظارت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این نظارتها تا پایان ماه مبارک رمضان به صورت ویژه ادامه دارد، گفت: ناظران بهداشتی دامپزشکی در ۲ شیفت کاری این مراکز را تحت کنترل و نظارت ویژه قرار داده اند و به طور مستمر بازرسی های لازم انجام می شود

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: با توجه به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی، از شهروندان در خواست می شود از خرید گوشت مرغ یا قطعات ران و سینه فاقد بسته بندی، گوشت قرمز فاقد مهر دامپزشکی،گوشت از پیش چرخ شده، آلایش مرغ بدون بسته‌بندی و یا فرآورده‌های خام دامی دارای بسته‌بندی با برچسب مخدوش خودداری کرده و هنگام خرید موارد بسته‌بندی به تاریخ تولید، انقضا و کد بهداشتی دامپزشکی توجه کنند.

وی با اشاره به تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز کشتارگاهی در قالب استقرار نیروی دولتی در کشتارگاه های طیور بیان کرد: تشدید نظارت بر مراکز عرضه و واحد های قطعه بندی رعایت ضوابط ابلاغی و کنترل بهداشتی تولیدات و نظارت شبکه های دامپزشکی با محوریت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها در مورد رعایت سن کشتاری از مهمترین این برنامه هاست.

خلیل زاده از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف موضوع را با ستاد اجرایی نظارت بهداشتی ویژه ایام ماه مبارک رمضان در اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی با شماره تماس ۲۷۷۸۷۰۱– ۰۴۴۳ و سامانه ارتباطی  ۱۵۱۲،  شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه با شماره تماس ۳۲۴۲۶۸۴۸ -۰۴۴ و شبکه های دامپزشکی در سطح استان اطلاع داده تا برخورد قانونی و لازم انجام شود.

برچسب‌ها آذربایجان غربی سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور آذربایجان غربی سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور سازمان دامپزشکی کشور اخبار کنکور فرآورده های خام دامی آذربایجان غربی فرآورده ها بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۹۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد

غلامرضا زارعی مدیر دفتر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: بر اساس ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است طبق معرفی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری برخی نهاد‌ها به مادران باردار، شیرده و دارای کودک زیر پنج سال سبد تغذیه و بسته بهداشتی رایگان را به صورت ماهانه اختصاص دهد.

او افزود: بر همین اساس شارژ اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶ میلیون ریال برای مادران دارای فرزند شیرخوار شامل ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۱۱۰ نفر از سه دهک اول درآمدی انجام شده است.

مدیر دفتر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: به منظور حمایت از مادران ایرانی در فرزندآوری و حرکت به سوی جوانی جمعیت، بسته‌های غذایی و بهداشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (زیر ۲ سال) در بستر کالابرگ الکترونیکی اختصاص یافته است.

زارعی بیان کرد: ۱۶ هزار و ۵۷۱ شعبه فروشگاه زنجیره‌ای و خرد در استان خراسان رضوی آماده عرضه بسته‌های غذایی و بهداشتی ویژه مادران دارای فرزند شیرخوار و زیر پنج سال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان