Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، صندوق‌های رای انتخابات شورای شهر و روستا در خرداد ماه پذیرای آرای مردمی است، مردمی که با انتخاب نام چند تن از کاندیداهای شورای شهر، سکان شهر را به دستشان می‌سپارند تا با تصمیمات و مصوبات صحیح شرایط بهتری برای مجاوران و زائران امام هشتم(ع) فراهم کنند.

تخصص و تجربه دو ابزار ضروری اعضای شورای شهر برای خدمت‌رسانی بهتر و موثرتر است و گاهی باعث می‌شود(مانند دور قبلی انتخابات شورای شهر مشهد) افرادی باشند که با جعل یک عنوان علمی خود را متخصص جلوه دهند و به این طریق آرای مردمی را جلب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری فارس در مشهد چندی پیش گزارشی با عنوان «آیا جعل مدرک باز هم در انتخابات شورای شهر رخ می‌دهد؟/ زمان برای استعلام مدارک کافی نیست» منتشر کرد و خبرنگار فارس در ادامه، با دغدغه‌ عدم تکرار این موضوع با سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی مصاحبه کرد.

محمدعلی نبی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص اقدامات استانداری در خصوص جلوگیری از ورود مدارک جعلی به انتخابات شورای شهر، به بیان پاسخی کوتاه و کلی بسنده کرد و گفت: ما استعلام تمام مدارک را می‌گیریم.

گفتنی ا‌ست؛ وی در نشست خبری دهم اسفند ماه ۱۳۹۹ نیز در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس مبنی بر مدارک نامعتبر ۲ عضو شورای شهر و تمهیدات پیش‌بینی شده در این باره، گفته بود: در دوره پنجم هیچ داوطلبی مدارک نامعتبر ارائه نداده و طبق قانون مدرک مورد قبول برای ثبت‌نام کارشناسی است، اینکه بعد از ثبت نام نهایی و تأیید صلاحیت داوطلبان مدارک دیگری را ارائه می‌کنند به ما ربطی ندارد!

در ادامه برای اطمینان خاطر از جلوگیری مسؤولان و متولیان انتخابات از نفوذ مدرک جعلی به شورای شهر با مسؤول ستاد انتخابات فرمانداری مشهد صحبت کردیم.

استعلام مدارک تحصیلی به صورت آنلاین گرفته می‌شود

احمد ریواده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، با بیان اینکه استعلامات به صورت آنلاین انجام می‌شود، اظهار کرد: زمانی که فرد ثبت نام می‌کند براساس ماده ۳۰ مدارکی که لازم است را به ما تحویل می‌دهد و همزمان از سامانه جامع انتخابات به صورت برخط(آنلاین) بررسی می‌شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری مشهد عنوان کرد: این سامانه، صحت مدارک را از وزارت علوم یا دانشگاه مبدأ استعلام می‌گیرد و تایید یا عدم تایید صحت مدرک را به ما اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه مدارک برخی دانشگاه‌ها واصل نشده یا مدرک تحصیلی آن‌ها خوانا نبوده است، خاطرنشان کرد: هیأت اجرایی می‌تواند این موارد را مجدد از دانشگاه مبدأ استعلام و پیگیری کند.

ریواده سیر این استعلام را پیش از بررسی صلاحیت اعلام و بیان کرد: پس از استعلام متمرکز آنلاین از وزارت علوم، در بخش دوم مدارک تحصیلی که وزارت علوم اصالت آن را تایید کرده اما همخوانی با وضعیت شهر ندارد(مثل ایثارگری یا سابقه دوره شورایی فرد که به عنوان یک درجه مدرک حساب می‌شود) هیأت اجرایی مدارک مثبتش را از فرد استعلام می‌گیرد.

طبق گفته مسؤول ستاد انتخابات فرمانداری مشهد، بخش سوم در رابطه با صحت سنجی مدارک تحصیلی این است که هیأت اجرایی مجدد در مورد مدرک تحصیلی یک فرد تشکیک می‌کند و برای فرد از دانشگاه مبدأ استعلام می‌گیرند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد مدارک جعلی سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی انتخابات شورای شهر مشهد انتخابات شورای شهر خبرنگار فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۹۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی و دردسر‌های بعدش!

گواهینامه رانندگی یک مدرک قانونی است که شخص می‌تواند با داشتن آن از وسیله نقلیه خود استفاده کند. در صورت نداشتن گواهینامه رانندگی پلیس حق دارد راننده را جریمه کند. اولین اقدام اکثر جوانان پس از رسیدن به سن ۱۸ سالگی دریافت گواهینامه رانندگی است. شور و هیجان جوانی برای دریافت کارت گواهینامه رانندگی و بی حوصلگی می‌تواند از جمله مواردی باشد که باعث می‌شود برخی افراد به جای طی کردن روند قانونی دریافت گواهینامه از طریق راه‌های نادرست اقدام به دریافت آن کنند.

به گزارش صدای ایران از مهر،در فضای مجازی تبلیغاتی با عنوان؛ در اولین آزمون رانندگی قبول شوید، با خرید سوالات آئین نامه رانندگی با آخرین تغییرات شما دیگر نیازی به خواندن کتاب آئین نامه نخواهید داشت. فروش مدرک معتبر، فروش گواهینامه رانندگی، فروش مدرک تحصیلی استعلامی، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکتری و. مشاهده می‌کنیم.

کلاهبرداران به شرط استعلام و صحت گواهینامه اقدام به فروش آن می‌کنند و شهروندان را به دام خودشان می‌اندازند و برخی از این کلاهبرداران هم پس از دریافت وجه متواری می‌شوند و دیگر پاسخگو نیستند.

یکی از مالباختگانی که فریب این گونه تبلیغات فضای مجازی را خورده است به خبرنگار مهر می‌گوید: ۶ ماه بود که با صفحه مجازی فروش گواهینامه رانندگی آشنا شده بودم و اعتماد کردم و پول کارت به کارت کردم و قرار شد که گواهینامه رانندگی صادر کند، از واریز پول یک هفته می‌گذرد و موبایلش خاموش است و در شبکه‌های اجتماعی هم یک هفته است که فعال نشده؛ فریب خوردم، گواهینامه پایه ۳ می‌خواستم و برای شروع کار مبلغی را واریز کردم و قرار بود مابقی مبلغ را موقع تحویل گواهینامه پرداخت کنم که الان دیگر در دسترس نیست.

سرهنگ احمد کرمی اسد رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور فراجا در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: صدور مجوز‌های رانندگی تابع قوانین و مقررات برابر آئین نامه صدور انواع گواهینامه رانندگی است و این مجوز تابع یک سری فرآیند قانونی است.

وی افزود: از هموطنان درخواست می‌شود به هیچ وجه فریب این تبلیغات کلاهبرداری را نخورند، زیرا اگر با گواهینامه جعلی تصادف کند و منجر به فوت فردی شود به دلیل جعلی بودن گواهینامه رانندگی قتل عمد محسوب می‌شود؛ لذا افراد به جای پرداخت هزینه‌های زیاد و مرتکب تخلف شدن از ظرفیت‌های پلیس راهور برای دریافت گواهینامه استفاده کنند.

رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور فراجا بیان کرد: در این تبلیغات کلاهبرداران متخلف اقدام به دریافت هزینه‌هایی از افراد می‌کنند و دیگر هیچ ارتباطی با اینها برقرار نمی‌کنند و مدرکی هم صادر نمی‌شود و اگر هم گواهینامه‌ای دریافت کنند صرفاً یک کارت شبیه به گواهینامه رانندگی است و در سامانه‌های پلیس اصالت ندارد و رانندگی با گواهینامه جعلی جرم است و سامانه پلیس در سراسر کشور قابلیت شناسایی گواهینامه جعلی از اصلی به واسطه هوشمند بودن را دارد.

سرهنگ‌کرمی اسد گفت: به دلیل سیستمی بودن فرآیند دریافت گواهینامه رانندگی امکان چاپ و صدور گواهینامه بدون طی مراحل قانونی اصلاً وجود ندارد.


دیگر خبرها

  • ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی و دردسر‌های بعدش!
  • مناظره کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات میزبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی 
  • کاندیداهای موردحمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی درزنجان و خدابنده
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در آذربایجان شرقی
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در تبریز
  • لیست حمایتی جبهه مطالبه مردمی تبریز اعلام شد
  • اعلام فهرست کاندیداهای شورای وحدت اصولگرایان برای دور دوم انتخابات مجلس