Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-05-05@19:51:12 GMT

تلاش قطر برای برگزاری تمیزترین جام جهانی

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۹۶۲۵

تلاش قطر برای برگزاری تمیزترین جام جهانی

به نقل از خبرگزاری تاس، کمیته عالی میزبانی جام جهانی فیفا ۲۰۲۲ متعهد شده است که پاک ترین جام جهانی فوتبال را تاکنون برگزار کند. کمتر از دو سال تا شروع جام جهانی باقی مانده است و در این زمان مسئولان قطری اعلام کردند ۲۰ درصد اتوبوس های مسابقات جام جهانی برقی خواهند بود و بقیه از استاندارد زیست محیطی یورو-۵ برخوردارند که محتوای مواد مضر در گازهای خروجی را تنظیم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شارژ اتوبوس برقی نیز به نوبه خود با انرژی خورشیدی کار می کند یعنی اتوبوس ها از صفحات خورشیدی شارژ می شوند. 

مترو در دوحه پایتخت قطر فرودگاه را به پنج ورزشگاه متصل می کند و هواداران می توانند از آن استفاده کنند. به طور کلی، مقامات قطر اطمینان می دهند که دسترسی به همه استادیوم‌ها تقریباً از هر نقطه قطر چه با مترو و چه با اتوبوس امکان پذیر خواهد بود. در این حالت، ایستگاه ها در مجاورت هتل ها واقع خواهند شد.  

علاوه بر مترو، اتوبوس و تراموای بدون ریل و ترامواهای معمولی مسافران را در طول مسابقات حمل می‌کنند.

تمام مسابقات جام جهانی قطر در ورزشگاه هایی برگزار می شود که فاصله آنها با هم ۷۵ کیلومتر بیشتر نخواهد شد. بنابراین، کمیته عالی گفت، بازدید کنندگان از مسابقات قهرمانی و بازیکنان نیازی به انجام پروازهای داخلی ندارند که همچنین به کاهش قابل توجهی در انتشار دی اکسید کربن در مقایسه با سایر مسابقات بین المللی کمک می کند.

افتتاح ۲۰۰ تا ۵۰۰ ایستگاه شارژ وسایل نقلیه الکتریکی در قطر در نزدیکی مراکز خرید، مناطق مسکونی، استادیوم ها، پارک ها و دفاتر دولتی نوآوری دیگر برای جام جهانی خواهد بود. به موازات این، کشور در حال حاضر به طور فعال اجاره اسکوترهای برقی و دوچرخه را توسعه می دهد و قصد دارد تعداد آنها را برای مسابقات قهرمانی فوتبال بیشتر کند.

جام جهانی از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ در پنج شهر و هشت استادیوم برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اتفاق مهم برای النصر قبل از بازی با فولاد

۲۵۳ ۲۵۱

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: جام جهانی جام جهانی جام جهانی 2022 قطر جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۹۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش استکبار جهانی برای فراموشی مساله غزه بی‌نتیجه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی ربانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه محلات با اشاره به توجه ویژه رهبری به اهمیت حوزه معاونت پرورشی در آموزش و پرورش، اظهار کرد: اگرچه آموزش از جایگاه مهمی برخوردار است اما حوزه پرورشی اهمیت بسیار بیشتری دارد. معاونت پرورشی باید مانع رواج آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان و فضای آموزشی شود.

وی با تاکید بر بیان نقاط مثبت و پیشرفت‌های کشور توسط دانش‌آموزان، ادامه داد: معلمان باید مسائل بنیادی کشور را برای دانش‌آموزان تبیین کرده و با ذکر پیشرفت‌ها، نقاط مثبت و چشم‌اندازهای شوق‌انگیز کشور، آنان را به آینده کشور امیدوار کرد و چنانچه این مهم تحقق یابد، تبلیغات دشمن علیه کشور خنثی خواهد شد.

امام جمعه محلات با اشاره به اهمیت پرورش هویت دانش‌آموز در کلام رهبری، افزود: باید علاوه بر علم‌آموزی، اعتماد به نفس و هویت دانش‌آموزان نیز تقویت شود چرا که این اقدام موجب ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان خواهد شد و معلمان باید به این مسائل نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه غزه را مساله اول جهان دانستند، تصریح کرد: تمام تلاش‌های صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و پشتیبان آنها این است که مساله غزه را از دستور کار افکار عمومی در دنیا خارج کنند اما این تلاش بی نتیجه ماند و باید تلاش استکبار جهانی برای فراموشی این موضوع خنثی شود.

حجت الاسلام ربانی گفت: برخورد دولت‌های غربی با دانشجویان معترض نشانه این است که استکبار جهانی با صهیونیست‌ها در جنایت علیه مردم غزه همدست است.

وی با اشاره به حوادث سال ۱۴۰۱ کشور، اظهار کرد: جبهه استکبار با هجمه شدید رسانه‌ای و فریب جوانان ما، آنها را به خیابان کشانده و دست به اغتشاش، تخریب، کشتن و کشته‌سازی زده و جوانان، بسیجیان و پلیس ما را به شهادت رساندند اما اگر برخوردی با اغتشاشگران انجام می‌شد، جنجال رسانه‌ای به راه می‌انداختند.

امام جمعه محلات با اشاره به اعتراضات دانشجویان در سراسر جهان به اقدامات دولت‌های استکباری در غزه، ادامه داد: در این جریانات، دانشجویان مخالفت زبانی کرده و دست به هیچ تخریبی نزدند و تنها اسرائیل را به خاطر جنایاتش محکوم کرده و دولت آمریکا را زیر سوال برده‌اند اما این برخوردها نشان می‌دهد که امریکایی‌ها همدست اسرائیل در این جنایت هستند.

وی افزود: عادی سازان روابط مزدوران آمریکا در منطقه که تحت تأثیر فشارهای بسیار انجام می‌شود، دردی از رژیم صهیونیستی دوا نکرده و کمکی به اسرائیل برای خروج از این منجلابی که در آن گرفتار شده است، نمی‌کند.

امام جمعه محلات گفت: برخی همچنان به دنبال مذاکره با آمریکا هستند درحالیکه مذاکره با آمریکا، هیچ مشکلی از کشورها را برطرف نکرده است.

کد خبر 6095704

دیگر خبرها

  • اولین واکنش مورایس به اتفاقات جنجالی استادیوم آزادی
  • فیوچرلاینر ؛ سیرک علمی جنرال موتورز (+تصاویر)
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد
  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • امروز انزجار و نفرت علیه صهیونیست‌ها جهانی شده است
  • تلاش استکبار جهانی برای فراموشی مساله غزه بی‌نتیجه است
  • افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها