Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز جمعه در پیامی  به مناسبت روز جهانی زمین پاک اظهار داشت: 
مناسبت روز جهانی زمین پاک امسال با شعار " احیای زمین؛ افزایش بهره وری برای توسعه پایدار" که توسط سازمان حفاظت محیط زیست کشور انتخاب شده، فرصت گرانبهایی است که با اندکی تامل همه آنچه از زمین به عنوان مادر حیات بهره می بریم را به یاد آوریم و قدر بدانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعار جهانی مناسبت اخیر نیز " حفاظت از زمینمان" انتخاب شده که نشان می دهد امروز، نه تنها روز زمین بهانه است برای آموزش همگانی و افزایش آگاهی رسانی در خصوص چالش های زیست محیطی، بلکه برای اکثر جوامع تبدیل به یک مناسبت مردمی شده که آنها را متفق القول کند. 

در ادامه این پیام آمده است: برای نیل به اهدافی همچون کاهش آلودگی ها، کاشتن نهال، توسعه فضاهای سبز و در مجموع برای انعکاس زیبایی های بی بدیل طبیعت نیاز به آموزش همگانی است. 

 تمرکز رویکرد های زیست محیطی طی یک دهه اخیر در کشورمان، بیشتر بر روی به حداقل رساندن پیامدهای طرح های اشتغالزا و اقتصادی برروی محیط زیست طبیعی و انسانی بوده است که این مهم تنها در سایه تعامل دوسویه بهره برداران با رعایت ملاحظات زیست محیطی حین فرآیندهای تولیدی، کشاورزی و صنعتی و همچنین در واحدهای خدماتی طبق قوانین و مقررات سازمان حفاظت محیط زیست محقق می شود. 


امید است پاسداشت عملگرایانه چنین مناسبت های زیست محیطی در راستای پایان بخشیدن به انتشار آلودگی های آب، خاک و اتمسفر زمین باشد؛ به طوریکه زیستگاه انسان ها و گونه های گیاهی و جانوری در معرض انقراض، برای همیشه از تخریب و گرمایش جهانی مصون بماند.

برچسب‌ها زمین کردستان سنندج اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زمین کردستان سنندج زمین کردستان سنندج اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان اخبار کنکور زیست محیطی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۹۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پاکسازی محیط زیست در ملارد برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همایش پاکسازی محیط زیست روز سه شنبه و به مناسبت هفته زمین پاک در ملارد برگزار شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملارد در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این همایش که با همکاری ارگان‌های مختلف و با مشارکت پرشور دانش آموزان، شهروندان و دوستداران محیط زیست انجام شد، افزود: ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست و نهادینه سازی رفتارها و رویکردهای محیط زیستی و همچنین هم افزایی ظرفیت‌های فرهنگی و جلب مشارکت حداکثری آحاد جامعه برای حفاظت و بهره برداری اصولی و توسعه مهارت‌ها برای حفظ محیط زیست بود.

مهناز مدیریان ضمن اشاره به شعار محوری هفته زمین پاک سالجاری «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین»، از همراهی و مشارکت ارزشمند و پرشور شهروندان و همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مدیران شهری ملارد به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ حفاظت از طبیعت و محیط زیست قدردانی کرد.

کد خبر 6087037

دیگر خبرها

  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • همایش پاکسازی محیط زیست در ملارد برگزار شد
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان