Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید خلیل حسین زاده مدیر واحد طراحی و تحقیقات یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،اظهار کرد: دستگاه جراحی الکتریکی یکی از ضروری‌ترین تجهیزات اتاق عمل جراحی در بیمارستان‌ها است.

او افزود: به طور کلی دستگاه جراحی الکتریکی مانند یک چاقو عمل می‌کند با این تفاوت که با استفاده از اثرات جریان‌های الکتریکی فرکانس بالا، علاوه بر برش بافت‌های بدن همزمان انعقاد بافت هم صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه به هنگام جراحی خون ریزی کم تری را خواهیم داشت.

حسین زاده گفت: تکنولوژی دستگاه جراحی الکتریکی هرچند به سال‌های قبل برمی‌گردد، اما با پیشرفت تکنولوژی، قابلیت ها و توانایی‌های جدیدی به این دستگاه‌ها اضافه شده است.

مدیر واحد طراحی و تحقیقات  این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: انعقاد عروق بزرگ یک تکنولوژی جدید در جراحی الکترونیکی است که برای اولین بار توسط آمریکایی‌ها ارائه شده در واقع این تکنولوژی منحصر به آمریکا بوده است، اما خوشبختانه شرکت ما توانسته  با همکاری متخصصان این سیستم را شبیه سازی کند و برای اولین بار در ایران این قابلیت را در دستگاه‌های جراحی الکتریکی خود ارائه دهد.

او افزود: سیستم‌های انعقاد عروق بزرگ با اعمال انرژی الکتریکی با مقدار بسیار دقیقی به بافت و عروق، دیواره عروق را ذوب می‌کنند. به عبارتی مانند یک چسب بیولوژیک عمل کرده و رگ‌ها را به صورت کامل به هم وصل می‌کند.

حسین زاده در خصوص حساسیت این تکنولوژی گفت: انرژی باید به مقدار بسیار دقیق و کنترل شده بر روی عروق اعمال شود، زیرا در صورتیکه بیشتر از حد انرژی اعمال شود عروق دچار سوختگی خواهند شد و بسته نمی‌شوند. همچنین اگر انرژی کمتری اعمال شود عروق به صورت کامل بسته نمی‌شوند و در طول عمل خونریزی می‌کنند.

بیشتربخوانید

استفاده از سامانه جراحی هوشمند در 30 بیمارستان کشور دستکش های هوشمند در اختیار جراحان انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عمل جراحی بومی سازی دانش بنیان جراحی الکتریکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۹۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگفتی بزرگ صداوسیما برای مردم ایران؛ صبح بخیر مسئولین!

روز گذشته، رئیس سازمان صداوسیما اعلام کرد به زودی تمام استان‌های ایران با تجهیز شدن واحدهای سیار به کیفیت HD خواهند رسید تا مسابقات فوتبال در تمامی نقاط ایران با کیفیت بالا پخش شود و شرایط تصویربرداری بهبود پیدا کند.

به گزارش برترین‌ها، احتمالا در نگاه نخست هر مخاطبی با شنیدن این خبر مثل یک وعده پوچ رفتار کند و این را هم مثل باقی وعده‌ها در صندوقچه خاطرات دفن کند اما تصاویر مخابره شده از رفسنجان حین دیدار مس و پیکان ثابت کرد که انگار خبرهایی در کار است. خب البته ما خرسندیم از این تغییر. هر چند که دیر رخ داده اما خب خوشحالیم که چشمانمان قرار است کمتر اذیت شوند. به هر حال روند پیشرفت ما همین است و البته که دنیا هم‌اکنون به تکنولوژی ۸k رسیده!

دنیا در کدام نقطه ایستاده؟

سالانه میلیون‌ها دلار برای حق پخش هر بازی فوتبال در لیگ‌های معتبر دنیا جا به جا می‌شود. بسیاری از کارگردانان و مدیران شبکه‌های تلویزیونی به دنبال ایجاد یک تفاوت بزرگ در زمینه تصویربرداری از مسابقات فوتبال هستند. اما چگونه می‌توان تصویربرداری را به شکلی انجام داد که تماشاگر از دیدن صحنه‌های فوتبال خسته نشود؟

یکی از کاربردی‌ترین روش‌ها برای افزایش کیفیت تصویربرداری از مسابقات فوتبال، استفاده از روش تصویربرداری به صورت ۳۶۰ درجه می‌باشد. در واقع در این روش تماشاگر می‌تواند تمام اتفاقات و صحنه‌های حساس بازی را از تمامی زوایای ممکن مشاهده کند. این روش از تصویربرداری در حال حاظر فقط در لیگ اسپانیا مورد استفاده قرار گرفته و در آینده‌ای نزدیک شاهد گسترش آن خواهیم بود.

تاثیر تکنولوژی بر فوتبال

برای بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال خبر استفاده از فناوری‌های جدید در ورزش فوتبال موضوع جدیدی نیست. تقریبا هرساله سیستم‌های جدیدی برای تصویربرداری و افزایش دقت قضاوت داوران ارائه می‌شود. هر کدام از این سیستم‌ها و فناوری‌ها می‌توانند کمک زیادی به رشد این ورزش در جامعه بکنند.

فناوری‌های مختلف وارد ورزش شده‌اند و توانسته‌اند خود را به عنوان یک گزینه برای جذابیت فوتبال ارائه دهند. استفاده از فناوری‌ها همانند اسانس‌های مختلفی است که به یک غذای بی‌مزه می‌دهید تا بتوانید با کمک آن‌ها از غذا لذت ببرید در حالی که هدف شما لذت از مزه غذا است. ماجرای فناوری و فوتبال نیز به این شکل است. فناوری‌های امروزه کمک زیادی به اجرای عدالت در زمین فوتبال می‌کنند یا باعث جذابیت تصاویر ارسالی برای بینندگان می‌شوند.

فناوری‌های مختلف همانند استفاده از سیستم صوتی برای داوران، تصویر برداری ۳۶۰ درجه و کمک داور‌های ویدیویی از جمله آخرین تکنولوژی‌هایی است که در ورزش فوتبال مورد استفاده قرار گرفته است. فناوری تصویر برداری نیز همانند فناوری کمک داوران ویدیویی در ابتدای مسیر حرکت خود می‌باشند و باید دید آیا با تغییراتی که هر روزه فیفا در قوانین فوتبال ایجاد می‌کند می‌توانند جایگاه ثابتی در این ورزش پیدا کنند یا خیر.

دیگر خبرها

  • شگفتی بزرگ صداوسیما برای مردم ایران؛ صبح بخیر مسئولین!
  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی
  • خودروی برقی پریمیوم «اکسید»، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از تسلا
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • خالی ماندن ظرفیت رشته‌های جراحی قلب و عروق نگران کننده است
  • رشد بیش ‌از یک‌درصدی تولید انرژی ‌الکتریکی در نیروگاه شهیدرجایی
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ۲۰۲۴ رکورد خواهد زد
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین