Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@20:47:30 GMT

تابستانی بسیار سخت برای صنعت برق

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۰۰۸۰

معاون هماهنگی توزیع توانیر از تابستانی بسیار سخت برای صنعت برق خبرداد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، غلامعلی رخشانی مهر گفت: ما در انتظار تابستان سختی نیستیم بلکه می‌دانیم تابستان بسیار سختی پیش رو داریم چرا که شاهد افت شدید ذخایر سد‌های کشور به علت کاهش بارندگی‌ها هستیم.
رخشانی مهر افزود: امسال شاهد کاهش ۳۰ تا ۳۵ درصدی بارش‌ها هستیم که همین موضوع باعث شده تا به همین مقدار نیز از ظرفیت تولید برق نیروگاه‌های برق آبی کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون هماهنگی توزیع توانیر در پاسخ به این که آیا تابستان سختی را پیش بینی می‌کنید، گفت: تابستان امسال سخت نیست، بسیار سخت است چرا که علاوه بر کاهش بارندگی‌ها و محدودتر شدن استفاده از پتانسیل نیروگاه‌های برق آبی، شاهد افزایش دما، شرایط کرونایی کشور، استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز هستیم که همگی باعث شده تا تراز تولید و مصرف بهم خورده و منفی باشد.
رخشانی مهر با بیان این که در حال آماده شدن برای گذر از تابستان سخت امسال هستیم، گفت: برنامه ریزی‌ها از سال گذشته انجام شده و پیش بینی‌ها براساس سنجش شاخص‌ها صورت گرفته است.
معاون هماهنگی توزیع توانیر افزود: در حال حاضر شاهد کاهش ۳۰ تا ۳۵ درصدی بارش‌ها هستیم و همین موضوع باعث شده تا به همین میزان کمبود در تولید برق نیروگاه‌های برق آبی داشته باشیم و به این علت ناچار از تدوین برنامه‌های جایگزین برای جبران کمبود تولید برق نیروگاه‌های برق آبی هستیم.
وی افزود: درراستای اقدامات فراگیر و در قدم نخست، به مبازه با رمز ارز‌های غیرمجاز رفته ایم و تمام تلاش خود را برای جمع آوری مراکز و دستگاه‌هایی که در منازل به صورت فردی بکار گرفته شده و از برق غیرمجاز برای استخراج رمز ارز استفاده می‌کنند، بکار خواهیم گرفت.
رخشانی مهربا اشاره به این که در همین گام به تعدیل روشنایی معابر و جاده‌های بین شهری پرداخته ایم، افزود: تعدیل روشنایی‌ها به معنی خاموش کردن همه روشنایی‌ها نیست و به طور مشخص در این طرح، به دنبال یک درمیان کردن روشنایی‌ها هستیم.
وی در عین حال تاکید کرد: برق نقاط حادثه خیز تعدیل نخواهد شد.
معاون هماهنگی توزیع توانیر همچنین به پتانسیل ادارات و دستگاه‌های دولتی نیز در کاهش مصرف پرداخت گفت: امسال برای نخستین بار، دستگاه‌های اداری موظف شده اند که برق مصرفی خود را ۵۰ درصد در ساعات اداری کاهش و میزان مصرف برق خود را در ساعات غیراداری به ۱۰ درصد برسانند.
رخشانی مهر با اشاره به ضرورت انجام این گونه کار‌ها و اجرای چنین برنامه‌هایی برای گذر از پیک تابستان افزود: در فروردین، شاهد افزایش ۵ درصدی دمای هوا و ۲۲ درصدی مصرف برق بودیم که در نوع خود بی سابقه بود. برچسب ها: تابستان ، برق ، سخت ، کم آبی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تابستان برق سخت کم آبی معاون هماهنگی توزیع توانیر نیروگاه های برق آبی رخشانی مهر بسیار سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۰۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برچسب قیمتی چلسی روی روملو لوکاکو

چلسی با قیمتی که برای لوکاکو تعیین کرده عزم خود را برای فروش مهاجم بلژیکی‌اش جزم کرده است.

طرفداری | چلسی آماده است روملو لوکاکو را با 38 میلیون پوند در تابستان پیش‌رو بفروشد.

به گزارش فابریتزیو رومانو، روملو لوکاکو، مهاجم بلژیکی، در تابستان گذشته با قراردادی قرضی از چلسی به رم پیوست. چلسی اکنون روی مهاجم بلژیکی خود برچسب قیمتی گذاشته و هر تیمی که خواهان اوست می‌تواند با 38 میلیون پوند او را به خدمت بگیرد. این بند بخشی از توافق خصوصی با ایجنت‌های لوکاکو است و برای هر باشگاهی، نه فقط رم، قابل استفاده است.

لوکاکو در این فصل از مسابقات سری آ آمار 12 گل و 3 پاس گل را به ثبت رسانده و در مجموع او در این فصل برای جالوروسی 20 گل و 4 پاس گل داده است تا فصل بسیار خوبی را با پایتخت‌نشینان ایتالیا کسب کند.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • شاخص های مهم صنعت ریلی در سال ۱۴۰۲ منتشر شد
  • استقبال خاورمیانه از صنعت ساخت‌وساز جدید
  • 5 تفریح جذاب برای اینکه گرمای هوا در تور دبی تابستان 1403 را احساس نکنید!
  • برچسب قیمتی چلسی روی روملو لوکاکو
  • توافق لوپتگی با وستهام
  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • قبض‌های نجومی برق در تابستان
  • دردسر جدید بارسا: حتما باید سوپرجام بگیرند
  • طارمی زنگ خطر را برای مارتینز و تورام به صدا در آورد