Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@00:20:25 GMT

روند فرسایشی پروژه‌های کهگیلویه نگران کننده است

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۰۶۳۸

روند فرسایشی پروژه‌های کهگیلویه نگران کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه مکتوب نماز جمعه دهدشت طولانی شدن دوره مذاکرات وین را یادآور شد و اظهار داشت: حضور موذیانه آمریکا در حاشیه نشست وین بدین خاطر است تا با گذر زمان به اشکال مختلف در نشست ورود و عملا 1+4 را تبدیل به 1+5 کند.

امام جمعه شهرستان کهگیلویه خسته کردن ایران در شرایط حساس کنونى و در آستانه انتخابات را از دیگر اهداف برشمرد و گفت: آنها به زعم خود می‌خواهند به‌ تدریج علاوه بر برجام هسته‌اى برجام‌هاى دیگر را در پایان به آن گره بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه زمزمه‌ى «توافق قوى‌تر» نیز حکایت از این هدف شوم دارد، افزود: آن‌ها چشم به انتخابات 28 خرداد هم دارند و درصدد طولانى کردن دوره مذاکرات هستند تا بدانند در دولت آینده به کدام جریان سیاسى مواجه هستند.

خطر دو قطبی کردن روابط خارجی

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر مطالبه رهبر انقلاب مبنی بر رفع همه تحریم‌ها را متذکر شد و تصریح کرد: این مطالبه گام اول و بلند در تداوم مذاکرات محسوب می‌شود ما بر این باوریم الان زمان تحقق این مهم است.

وی با خطرناک خواندن پیوند انتخابات و سیاست خارجى، ادامه داد: باز کردن پاى سیاست خارجى به انتخابات مى‌تواند با دو قطبى کردن روابط خارجى، منافع ملى را به‌ خطر بیندازد.

وحدانی‌فر در تشریح این مسئله گفت: به‌عنوان مثال در صورتى که سیاست خارجى قطبى نشود، مذاکره با چین، روسیه و یا اروپا مى‌تواند به شکل طبیعى توسط تهران پیگیرى شود، اما با قطبى شدن روابط خارجى، تعامل با هر کشورى تحت تأثیر آن قرار خواهد گرفت.

وی گفت:پیوند زدن سیاست خارجى به انتخابات، باعث مى‌شود دیگر مسائل مهم و حیاتى کشور که نیاز به تمرکز و توجه به آن است، دیده نشده و هیچ‌گاه حل نشوند.

وحدانی‌فر افزود: تشدید مشکلات معیشتى و اقتصادى که به تحقیر وجهه مردم عزتمند منجر شده است نتیجه ملموس آن است.

کرونا مسؤولان را از تحقق شعار سال دور نکند

وی با بیان اینکه نباید به بهانه کرونا مسئله حیاتی تولید و شعار سال فراموش شود، اظهار داشت: در شهرستان کهگیلویه پروژه‌های اثرگذار در تولید وجود دارد اما سال‌هاست به مرحله تکمیل نرسیده است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان اینکه در نبود صنعت، بخش کشاورزی نجات‌بخش شهرستان است، گفت: تا کی باید دشت‌ها در حسرت آب‌ تشنه باشند؟

امام جمعه شهرستان کهگیلویه از سد خاکی کوهبرد به نمونه‌ای از این پروژه‌ها نام برد و گفت: پروژه‌ای که با بهره‌برداری از آن 350 هکتار از زمین‌های پایین دست آبیاری و باعث اشتغالزایی در بخش کشاورزی می‌شود با وجود پیشرفت 90 درصدی در انتظار اعتبار مانده است.

وی ادامه داد: با روند فرسایشی پروژه‌ها در کهگیلویه نمی‌توان انتظار توسعه داشت؛ یک راه توسعه از بخش کشاورزی می‌گذرد.


انتهای پیام/82016

منبع: فارس

کلیدواژه: مذاکرات وین شعار سال فارس سیاست خارجى پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۰۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

به گزارش "ورزش سه"، تمرین امروز خیرونا با اتفاقی عجیب و ‏نگران‌کننده همراه شد. خوانپه و یان‌ کوتو بازیکنان این تیم در میانه ‏تمرین به شدت با هم برخورد کردند. شدت برخورد به حدی بود که ‏همه اعضای تیم به شدت نگران سلامتی این دو شده بودند. ‏

باشگاه خیرونا تایید کرد که خوانپه و یان کوتو بعد از این برخورد ‏مستقیما راهی بیمارستان شده‌اند. خیرونا البته گفت با اینکه هر دو ‏بازیکن مصدوم شده‌اند ولی در حال حاضر نگرانی از بابت وضعیت ‏سلامت‌شان برطرف شده و از بیمارستان مرخص شده‌اند.‏

بر اساس بیانیه منتشر شده از طرف خیرونا، خوانپه با شکستگی ‏استخوان بینی مواجه شده و حدود دو هفته قادر به حضور در میدان ‏نیست. یان کوتو هم به دلیل ضربه شدیدی که به سرش وارد شده ‏مورد معاینه جدی قرار گرفته است. پزشکان به خیرونا اعلام کردند ‏باید در روزهای آینده وضعیت کوتو را دوباره بررسی کنند و به این ‏ترتیب حضور او در بازی بعدی مقابل لاس پالماس در هاله‌ای از ابهام ‏قرار دارد. ‏

یان کوتو، ستاره برزیلی خیرونا، بعد از مرخص شدن از بیمارستان با ‏انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس با این اتفاق ترسناک شوخی ‏کرد. او که ابرویش به‌خاطر برخورد پاره شده نوشت: "آثار جنگ". ‏

دیگر خبرها

  • دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏
  • بررسی روند عملیات اجرایی و میزان پیشرفت پروژه‌های امور آب و فاضلاب سلماس
  • اوضاع نگران کننده بیمارستان کمال عدوان غزه
  • مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟
  • مردم اصفهان در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند
  • طوفان الاقصی، صهیونیست‌ها را در وضعیت فرسایشی قرار داد
  • فرایند قانونی سد معشوره طی شده‌ است
  • روند اجرای پروژه گردنه عامری دیلم تسریع شود
  • شفافیتمون کجا بود؟
  • تو فلسطینی و تنها نگران تو منم