Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-06@16:15:53 GMT

آموزش و پرورش مظلوم تر از همیشه

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۰۷۰۹

آموزش و پرورش مظلوم تر از همیشه

امروز آنهایی که ادعای دغدغه‌مندی مسائل قشر فرهنگی جامعه را دارند و مشکلاتش را در مادیات می بینند به جایگاه و شان و منزلت معلمان کشور به معنای واقعی کلمه توهین می‌کنند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی محمد توکلی؛ هرچه به خرداد ماه طلایی ۱۴۰۰ نزدیک تر می شویم، بحث های داغ انتخاباتی بیشتر ظهور بروز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهره های مطرح و کاندیدهای احتمالی و قطعی، کم‌کم وارد عرصه تبلیغاتی شده و هر کدام به نحوی در تلاش اند تا سبد رای خود را پر کنند؛ عده ای با وعده، و عده ای با برنامه! اما مسئله این است که کدام یک از این رجل سیاسی که احساس مسئولیت نموده اند برنامه شان یا وعده هایشان برپایه اصول و مکانیزم عملیاتی بوده و در راستای حل مشکلات جامعه است؟ قابل تامل تر اینکه آیا برای آموزش و پرورش اصلا برنامه‌ای هم دارند؟

 

با نگاه اجمالی به برنامه کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، می‌توان به این نتیجه رسید که هیچ کدام از این بزرگان برنامه ای برای نظام تعلیم و تربیت و وزارتخانه عریض و طویل آموزش و پرورش ندارند جز سیاهه ای که بر اوراق؛ که در جلسات نمایشی با خود حمل می‌کنند. آموزش و پرورش که به گفته مقام معظم رهبری منبع حیات جامعه است، مورد بی‌مهری همه دولت ها قرار گرفته و تا کنون در راستای بهبود وضعیت ساختاری، کمی، کیفی و تخصص گرایی هیچ‌گونه اقدام جدی‌ای از سوی آقایانی که روزی منصب ریاست قوه مجریه را داشتند صورت نگرفته.


امروز آنهایی که ادعای دغدغه‌مندی مسائل قشر فرهنگی جامعه را دارند و مشکلاتش را در مادیات می بینند به جایگاه و شان و منزلت معلمان کشور به معنای واقعی کلمه توهین می‌کنند. آقایان باید بدانند که اجازه داده نمی شود با مسائلی چون معیشت و حقوق و مسکن و ... به جایگاه فرهنگیان توهین شود و با کارهای نمایشی رای بخرند.


《آموزش و پرورش را درست کنید تا همه‌جا درست شود》 این سخن را رهبر انقلاب در دیدار با معلمان و فرهنگیان کشور در سال ۱۳۹۳ فرمودند اما هنوز هم که هنوز است سخنانشان بر روی زمین مانده و کسی هم دغدغه انجامش را ندارد؛ مطابق این کلام، اولین سوالی که از کاندیداهای محترم مطرح می‌شود این است که آموزش و پرورش اولویت چندم شماست؟ تا چه حدی به مسائل آموزش و پرورش اشرافیت داشته و بصورت کارشناسی شده راهکار دارید؟ وزارتخانه ای که قرار است در چرخه آن نسل آینده، تربیت و تحویل جامعه گردد تا چه حد عدالت در آن جاری و ساری است؟

 

تا کی باید پرداخت حقوق معلمان، تعلق وام به فرهنگیان و امثال آن اخبار، تیتر اول فضای رسانه ای باشد؟ دانشگاه فرهنگیانی که مرکز ثقل نظام آموزش و پرورش بوده و دانشگاهی است مامویت محور، تا چه اندازه از نظر کمی و کیفی معلم تراز انقلاب تحویل جامعه و نظام تعلیم و تربیت کشور می‌دهد. با پاسخ به این سوالات و پرسش هایی از این دست، به راحتی اهمیت آموزش و پرورش عیان و ملموس‌تر می‌شود.


کم توجهی از سوی دولت ها (از اول انقلاب تا به امروز) نسبت به آموزش و پرورش باید جبران شود و این دیدگاه در گام دوم انقلاب تغییر پیدا کند. باید نگاه ابزاری_مدیریتی به آموزش و پرورش از بین برود و تخصص گرایی و شایسته سالاری جایگزین آن شود. نگاه سرمایه ای، نه هزینه ای به آموزش و پرورش در دولت‌ها شکل گیرد. پرزیدنت‌ها باید بیخیال بازی های سیاسی‌شان در این وزارتخانه شوند...

 

دانشجومعلمان انقلابی، بصیر و هوشیار که معلمان آینده این کشورند در راستای تحقق فرامین ولی امرشان مطالبات خود را صریح و شفاف اعلام داشته و خواستار ارائه برنامه های کاندیداها برای آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان هستند. و به حقیقت اذعان دارند که نسخه پیشرفت کشور را آموزش و پرورش رقم می زند.


علی محمد توکلی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان آذر شرقی

 

انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: یادداشت دانشجویی آموزش و پرورش تعلیم و تربیت وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۰۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم

اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان در راستای گرامیداشت هفته معلم طی برنامه‌ای از معلمان بالای ۸۰ سال زنجان در دبیرستان ماندگار شریعتی تقدیر و تجلیل کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، شامگاه یکشنبه آموزش و پرورش استان زنجان طی برنامه‌ای از معلمان بالای 80 سال در دبیرستان ماندگار و قدیمی شریعتی واقع در چهارراه سعدی تقدیر و تجلیل کرد.

آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در این برنامه اظهار داشت: توجه به وزارت آموزش و پرورش باید بیش از پیش جدی گرفته شود چرا که صاحبان آینده انقلاب همین دانش‌آموزان فعلی هستند.

.

وی با بیان اینکه باید به تربیت دانش آموزان در کنار آموزش آن‌ها جدی گرفته شود، گفت: هرچقدر به وزارت آموزش و پرورش بها بدهیم قطعاً در خصوص تربیت نسل جدید موفق خواهیم بود. اگر چه دشمنان در تلاش هستند که نسل جدید را نسبت به آینده ناامید کنند ولی قطعاً در این توطئه هم ناکام خواهد ماند.

علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در این مراسم ضمن ادای احترام به مقام والای معلم گفت: بنده افتخارم این است که شاگرد شما هستم. شما که یک عمر زندگیتان را در زمینه معلمی گذراندید.

وی گفت: ما همانند شاگرد قدر شما را می‌دانیم و یقین داریم امروز در حضور قرنی از تجربه، صداقت، فداکاری و تلاش مقدس هستیم و تمامی فرهنگ و اخلاق و تدین را مدیون شما اساتید هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله
  • حیات یک کشور وابسته به معلمان است
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • معلم، اسوه فرهنگی جامعه است
  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان
  • دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند
  • کاهش ورودی به دانشگاه فرهنگیان یک ابرچالش است
  • اجرای طرح شناسایی معلمان فداکار در اصفهان