Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ضمن اعلام پرداخت ۶۲ میلیاردتومان بلاعوض به زلزله‌زدگان سی‌سخت از اتمام بازسازی‌ها تا پایان تیر امسال، خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج به نقل از پایگاه خبری راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه‌وبویراحمد ‌در خصوص بازسازی مناطق زلزله‌زده سی‌سخت و اقدامات بنیاد مسکن در آن استان به ارایه توضیح پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 4 هزار و 600 واحد مسکونی در زلزله سی‌سخت آسیب دیدند که یکهزار و 700 واحد آن احداثی و مابقی تعمیراتی هستند، گفت: آواربرداری شهر کامل انجام شده است. در عین حال بنیاد کار عملیات اجرایی واحدهای احداثی را آغاز کرده است که هم‌اکنون عملیات اجرایی نزدیک به 300 واحد در شهرها آغاز و در روستاها نیز کار شروع شده است.

جنتی با اشاره به اینکه 50 روستا با 680 واحد مسکونی در زلزله سی‌سخت دچار خسارت شدند، افزود: در مجموع واحدهای مسکونی تعمیراتی بالای 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و احداثی‌ها نیز در حال انجام است.

معاون اول رئیس جمهور در جمع زلزله‌زدگان سی‌سخت: "دنا" را بهتر از گذشته می‌سازیمپس از گذشت 32 روز از زلزله، جهانگیری به سی‌سخت رفت180 واحد مسکونی قرارگاه خاتم‌الانبیاء به زلزله‌زدگان سی‌سخت تحویل می‌شود

وی توضیح داد: نزدیک به 2800 نفر از افرادی که واحدهای آنها در زلزله آسیب دیده بود به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی شدند که بانک‌ها در حال عقدقرارداد با مالکان، هستند.

به گفته جنتی، 62 میلیاردتومان تسهیلات بلاعوض به متقاضیان پرداخت شد که به تناسب پیشرفت فیزیکی واحدها در حال واگذاری است.

جتنی یادآور شد: در شهرها 130 میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره همراه با 55 میلیون تومان بلاعوض و در روستاها نیز 110 میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره و 50 میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی ضمن تاکید بر همراهی مردم در بازسازی مناطق زلزله‌زده، اعلام کرد: برنامه بنیاد مسکن است که واحدهای تعمیراتی حداکثر تا پایان اردیبهشت امسال و همچنین واحدهای احداثی تا پایان تیرماه سال جاری تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

گفتنی است، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 5.6 ریشتر، ساعت 22 و 5 دقیقه و 34 ثانیه  چهارشنبه شب 29 بهمن 1399 شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند. بنا بر اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور این زمین لرزه در عمق 8 کیلومتری زمین رخ داده و کانون آن در فاصله 10 کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد، 19 کیلومتری کمه در استان اصفهان و 24 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گزارش شد.

انتهای پیام/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد زلزله زدگان سی سخت میلیون تومان تومان بلاعوض بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۲۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۷ اکیپ ارزیاب جهت بررسی خسارات حریق در امامزاده ابراهیم(ع)

حامد دائمی در گفت و گو با خبرنگار مهر در حاشیه بازدید از واحدهای آسیب دیده از آتش سوزی امامزاده ابراهیم (ع) شفت اظهار کرد: در نخستین ساعت‌های حادثه در روستا با حضور کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، ارزیابی از واحدهای خسارت دیده آغاز شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان افزود: هم اکنون ۷ اکیپ از کارشناسان این نهاد در روستا مشغول ارزیابی خسارت واحدهای آسیب دیده ناشی از آتش سوزی هستند.

وی گفت: تا ۴۸ ساعت آینده همه واحدهای آسیب دیده بازدید و به محض اتمام کار ارزیابی، میزان خسارت‌های وارده شده به واحدهای مسکونی و تجاری اعلام می‌شود اما در ارزیابی‌های اولیه مشخص شد که واحدهایی که در سال‌های قبل مقاوم سازی شده بودند، آسیبی ندیده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان افزود: پس از ارزیابی، اکیپ کامل امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی شامل بیل مکانیکی و کمپرسی برای آواربرداری به مناطق حادثه دیده اعزام خواهد شد.

دائمی با اشاره به اینکه حمایت از حادثه دیدگان، وظیفه تمامی دستگاه‌های اجرایی است، ادامه داد: انتظار می‌رود هر دستگاهی به اندازه وسع خود نسبت به امدادرسانی اقدام کند.

دائمی گفت: بنیاد مسکن آمادگی دارد تا با تصویب منابع مالی و اعتباری نسبت به بازسازی مناطق آسیب دیده اقدام کند.

کد خبر 6095205

دیگر خبرها

  • استقرار ناوگان امور اجرایی بنیاد مسکن در امامزاده ابراهیم
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب برای بررسی خسارت حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب جهت بررسی خسارات حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • اتمام فونداسیون ۱۳۲۴ واحد نهضت ملی مسکن در بندرلنگه
  • ۷۰ برنامه در هفته بسیج کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • اعطای تسهیلات و کمک بلاعوض به سیل زدگان سیستان و بلوچستان ظرف چند روز آینده آغاز می‌شود
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق