Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@22:11:08 GMT

نیمی از مصرف آب هرمزگان از طریق شیرین‌سازی تأمین می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۴۰۶۸

نیمی از مصرف آب هرمزگان از طریق شیرین‌سازی تأمین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی در یک گفت‌وگوی خبری عنوان کرد: هرمزگان از استان‌های فرا خشک محسوب می‌شود و بیش از ۲ دهه خشکسالی، شرایط آبرسانی در این استان را سخت کرده است.

وی ادامه داد: در این شرایط چاره‌ای به جز شیرین سازی آب دریا نداریم و تا جایی که امکان دارد از این طریق، آبرسانی پایدار و مطلوب در هرمزگان صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه باید قدر هر قطره از این آب را بدانیم، افزود: مصرف بهینه آب و جلوگیری از هدر دادن آن از موارد بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

همتی با بیان اینکه در تخصیص اعتبارات همواره تلاش داشته‌ایم که بودجه مناسبی به آب و فاضلاب برای رفع مشکلات این حوزه اختصاص یابد، تصریح کرد: طی 4 سال اخیر اقدامات کم نظیر و بسیار مهمی در راستای تامین آب پایدار در هرمزگان با سرمایه‌گذاری‌های بزرگ توسط دولت صورت گرفته و در حال حاضر معادل نیمی از مصرف آب در هرمزگان از طریق شیرین سازی آب دریا با احداث آب شیرین کن ها تامین می‌شود.

وی با قدردانی از مدیرعامل آب و فاضلاب استان، مدیر آبفا شهرستان و دهیاران گفت: با توجه به کاهش بارندگی و کمبود منابع آب زیرزمینی، تامین آب شرب در هرمزگان با تکیه بر پروژه‌های بزرگ شیرین سازی آب دریا در حال انجام است و در این راستا آب‌شیرین کن های بسیار خوبی در هرمزگان راه اندازی شده است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با لطف و عنایت خداوند متعال و با همت و تلاش همه مردم، دولت و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، با وجود تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا، اما کارهای عمرانی و همه امور با قدرت در حال انجام است و پروژه‌های خوبی در سطح شهرستان بندرلنگه نیز در دست اقدام بوده و بخش زیادی از کریدور بزرگراهی ساحلی در غرب استان هرمزگان تکمیل شده است.

همتی با قدردانی از مشارکت و کمک بسیار خوب خیرین به اجرای طرح‌ها به ویژه در غرب استان هرمزگان، اظهار داشت: مرکز جامع سلامت روستای سایه خوش در شهرستان بندرلنگه که توسط خیرین احداث شده است، به بهره‌برداری رسید که یکی از بهترین مراکز سلامت با امکانات خوب محسوب می‌شود و با استقرار پزشک به چندین روستا خدمات رسانی می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۱ پروژه آبرسانی به ۱۸ روستا با جمعیت ۴۸۰۰ نفر با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان با مرکزیت روستای کوهین در شهرستان بندرلنگه به نمایندگی از دیگر پروژه‌ها در این حوزه به بهره‌برداری رسید که اقدام مهمی در شرایط خشکسالی در راستای آبرسانی به روستاها است.

استاندار هرمزگان بیان داشت: از چندین پروژه سرمایه گذاری در شهرستان بندرلنگه نیز بازدید کردیم که از جمله آنها بازارچه ملوانی است و با فعال سازی آن اشتغال خوبی برای مردم در این منطقه ایجاد می‌شود و رونق تجارت کالا را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار هرمزگان فریدون همتی وضعیت آبی هرمزگان شهرستان بندرلنگه شیرین سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۴۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بر حمایت از شرکت‌های فناور این شهرک در حوزه مواد و ساخت تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، مصطفی میلانی با اشاره به ظرفیت بالای اصفهان در زمینه مواد و ساخت، نقش ستادهای معاونت علمی به‌ویژه ستاد مواد را حمایت از فناوری‌های اولویت‌دار کشور عنوان کرد و افزود: تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع‌رسانی دستاوردهای فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهادهای فعالان این حوزه اشاره و خاطرنشان کرد: ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویدادهای تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد.

تأکید بر اهمیت شیرین‌سازی آب و توسعه سرامیک‌های پیشرفته

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته، شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.

میلانی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، فناوری‌های شیرین‌سازی آب از اهمیت بالایی برخوردار هستند و ستاد مواد آماده است تا از طرح‌های فناورانه در این زمینه حمایت کند.

همچنین وی بر آمادگی ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قراردادها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین تأکید کرد و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت را خواستار شد.

اصفهان، قطب توسعه فناوری‌های مواد و ساخت کشور

وی در ادامه با اشاره به حضور شرکت‌ها و مراکز فناور متعدد در اصفهان، گفت: استان اصفهان به لحاظ زیرساخت‌های صنعتی و تحقیقاتی و ظرفیت نیروی انسانی متخصص، یکی از قطب‌های اصلی کشور در حوزه فناوری‌های مواد و ساخت محسوب می‌شود.

میلانی افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یکی از موفق‌ترین مراکز رشد و پارک‌های فناوری کشور، نقش مهمی در توسعه فناوری‌های پیشرفته مواد و ساخت ایفا می‌کند و ستاد مواد آمادگی دارد تا با حمایت از شرکت‌های مستقر در این شهرک، زمینه تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه آنها را فراهم آورد.

لزوم توجه به مدیریت پسماندها و پساب‌های صنعتی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته با تأکید بر اهمیت مدیریت پسماندها و پساب‌های صنعتی، گفت: با توجه به تعدد صنایع مادر همچون فولاد، پتروشیمی و نیروگاه‌ها در اصفهان، لازم است تا فناوری‌های مربوط به مدیریت، تصفیه و بازیافت پسماندها و پساب‌های صنعتی در اولویت قرار گیرد.

به گفته وی، ستاد مواد علاوه بر حمایت‌های مالی، آماده است تا با برقراری ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع، زمینه تجاری‌سازی و اجرای طرح‌های فناورانه در حوزه مدیریت پسماند را تسهیل کند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، میلانی در پایان بر لزوم تقویت زیست‌بوم نوآوری و فناوری در استان اصفهان تأکید کرد و مشارکت همه دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی را در این زمینه خواستار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • کشف ۱۰ میلیارد ریال سوخت قاچاق در بندرلنگه
  • پیشرفت تصفیه‌خانه بشاگرد به صورت مستمر بررسی می‌شود