Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاگردان یحیی گل‌محمدی در ادامه پیروزی‌های خود در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱، جمعه شب از سد گوا گذشت و به صعود به مرحله حذفی مسابقات نزدیک‌تر شد.

پرسپولیس ایران در هفته چهارم مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، از ساعت 21:30 امشب (جمعه - به وقت ایران) در ورزشگاه جواهر لعل نهروی شهر گوا، مقابل تیم گوای هند صف‌آرایی کرد و با نتیجه 4 بر صفر به برتری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که گوا پیش از دیدار رفت با پرسپولیس، تیم شکست‌ناپذیر گروه بود که نماینده ایران در هر دو مسابقه بر این تیم غلبه کرد.

شهریار  مغانلو در دقیقه 24، مهدی ترابی در دقیقه 42 از روی نقطه پنالتی، عیسی آل‌کثیر در دقیقه 47 و کمال کامیابی‌نیا در دقیقه 58 دروازه نماینده هند را گشودند. نماینده ایران با کسب 12 امتیاز و پنج امتیاز اختلاف نسبت به الوحده رده دومی، در صدر جدول گروه E لیگ قهرمانان آسیا ایستاده و کسب یک تساوی مقابل الوحده، شاگردان یحیی گل‌محمدی را به مرحله یک‌شانزدهم نهایی می‌رساند.

ترکیب پرسپولیس: بوژیدار رادوشویچ، امید عالیشاه، سید جلال حسینی (46 - احسان پهلوان)، محمدحسین کنعانی‌زادگان (72 - وحید امیری)، مهدی ترابی (46 - کمال کامیابی‌نیا)، میلاد سرلک، مهدی شیری، محمد شریفی، علی شجاعی، شهریار مغانلو (57 - مهدی عبدی) و عیسی آل‌کثیر (63 - مهدی مهدی‌خانی).

ترکیب گوا: ناوین کومار، سانسون پریرا، ایوان گونسالس (57 - محمد علی)، لئاندر دکونها، جامس دوناچی، پرینستون ریبلو، الکساندر روماریو، امارجیت سینگ (57 - گلان مارتینس)، ردیم تلنگ (66 - ماکان چوته)، ایشان پاندیتا (66 - براندون فرناندس) و دوندرا مورگاوکار (57 - خورخه اورتیس).

داور: هیرویوکی کیمورا

صحنه‌های مهم این دیدار در زیر آمده است:

دقیقه 14:  لئاندر دکونها به خاطر خطا از پشت روی مهدی ترابی، از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

دقیقه 20: سانتر امید عالیشاه روی سر مغانلو فرود آمد که ضربه سر پشت به دروازه او با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 23: سانتر مهدی شیری مقابل دروازه گوا به آل‌کثیر رسید که ضربه سر این بازیکن نیز راهی به دروازه پیدا نکرد.

دقیقه 24: پاس در عمق ترابی به مغانلو رسید. این بازیکن در شرایطی که با ناوین کومار تک به تک بود، به توپ ضربه زد که این توپ از زیر دستان دروازه‌بان گوا وارد دروازه شد.

دقیقه 41: سانتر شجاعی از سمت چپ در دستان کومار قرار گرفت، اما توپ از دستان او لغزید و به مدافع گوا رسید. سنگربان نماینده هند مجدداً توپ را دریافت کرد که توپ از او جدا شد. سپس عیسی آل‌کثیر توپ را گرفت که با خطای پنالتی کومار متوقف شد.

دقیقه 42: مهدی ترابی گل دوم پرسپولیس را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

دقیقه 47: پاس پشت پای شهریار مغانلو در گوشه محوطه جریمه به عیسی آل‌کثیر رسید و او پس از عبور از یک مدافع گوا برای پرسپولیس گلزنی کرد.

دقیقه 58: سانتر امید عالیشاه از روی نقطه کرنر در محوطه جریمه به محمد علی از گوا رسید. او نتوانست توپ را کنترل کند تا کامیابی‌نیا گل چهارم شاگردان گل‌محمدی را با ضربه‌ای نوک پا به ثمر برساند.

دقیقه 60: آل‌کثیر پس از دریافت توپ در نزدیکی محوطه جریمه، به عقب حرکت کرد و سپس به سمت دروازه نماینده هند شوت زد که توپ در دستان کومار قرار گرفت.

دقیقه 70: مهدی عبدی با اشتباه مدافع هندی صاحب توپ شد و به سمت دروازه گوا شلیک کرد که کومار این توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 72: سانسون پریرا به دلیل خطای شدید با کارت زرد داور روبرو شد.

دقیقه 73: سانتر وحید امیری روی دروازه گوا، روی سر مهدی‌خانی فرود آمد که ضربه سر او به تیر دروازه حریف اصابت کرد. بازیکنان پرسپولیس در ادامه نتوانستند از توپ برگشتی استفاده کنند و این موقعیت از دست رفت.

دقیقه 3+90: سانتر امید عالیشاه از سمت راست دروازه گوا با ضربه سر وحید امیری همراه بود که این ضربه با اختلافی نزدیک از کنار دروازه شاگردان فراندو به بیرون رفت.

دقیقه 3+90: شوت از راه دور اورتیس با واکنش تماشایی رادوشویچ به کرنر رفت./ تسنیم

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا امید عالیشاه عیسی آل کثیر مهدی ترابی دروازه گوا ضربه سر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۴۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم ملی فوتسال ایران قهرمان آسیا شد

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی فوتسال ایران و تایلند در دیدار نهایی مسابقات جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا امروز یکشنبه از ساعت ۱۴:۳۰ به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۴ بر یک به سود ایران به پایان رسید تا ایران برای بار سیزدهم بر بام قاره آسیا بایستد. گل‌های تیم ملی ایران در این دیدار را مهدی کریمی و سعید احمدعباسی، علی اصغر حسن زاده و باقر محمدی به ثمر رساندند.

ترکیب تیم ملی

شاگردان وحید شمسایی در این بازی با ترکیب اولیه باقر محمدی، محمدحسین درخشانی، مهدی کریمی، بهروز عظیمی و سالار آقاپور به میدان رفتند. سعید مؤمنی، علی خلیل‌وند، سعید احمد عباسی، علیرضا رفیعی پور، محمدرضا سنگ سفیدی، اصغر حسن زاده‌، مسلم اولادقباد، علی اکرمی و مسعود یوسف هم دیگر نفرات ایران روی نیمکت بودند.

این بازی در سالن بانکوک آرنا تایلند برگزار شد و تماشاگران پرتعداد میزبان به تشویق تیم ملی خود پرداختند. ضمن این که کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در این دیدار در سالن حضور داشتند و از نزدیک بازی را تماشا کردند.

نیمه اول

این دیدار در حالی آغاز شد که تیم ملی ایران امیدوار بود برای سیزدهمین بار عنوان قهرمانی آسیا را به دست بیاورد و در سوی مقابل هم تایلندی‌ها قصد داشتند با بهره گیری از امتیاز میزبانی، برای اولین با قهرمان آسیا شوند.

بازی با برتری تیم ملی فوتسال ایران آغاز شد و در دقیقه ۲ از روی ضربه اوتی که نصیب ایران شد سالار آقاپور توپ را به مهدی کریمی رساند و او هم با یک ضربه دقیق روی زمین موفق شد دروازه تایلند را باز کند تا بازی خیلی زود یک بر صفر شود.

در دقیقه ۴ سعید احمد عباسی فرصت داشت که دروازه تایلند را برای بار دوم آغاز کند اما ضربه او با اختلاف اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقیقه ۶ سالار آقاپور در سمت راست زمین صاحب توپ شد و توپ را به سعید احمدعباسی رساند و که او هم با یک ضربه فنی تماشایی برای بار دوم دروازه تایلند را باز کرد.

در دقیقه ۸ بازیکن شماره ۱۱ تایلند فرصت داشت که یکی از گل‌های خورده را جبران کند اما واکنش به موقع باقر محمدی مانع از باز شدن دروازه ایران شد. بازی در دقایق بعدی با آرامش بیشتری دنبال شد و بازیکنان تیم ملی ایران از حملات خود کاستند و تیم تایلند هم بیش از آنکه به فکر به ثمر رساندن گل باشد تلاش کرد از دروازه مراقبت کند.

در دقیقه ۱۲ محمدرضا سنگ سفیدی در پشت محوطه جریمه تایلند صاحب توپ شد اما ضربه او قدرتمند او با اختلاف زیادی از بالای دروازه بیرون رفت. در دقیقه ۱۴ فرار بازیکن تایلند موجب شد در موقعیت تک به تک قرار بگیرد که با خطای محمدرضا سنگ سفیدی متوقف شد. تعداد خطاهای ایران با این خطا به ۵ رسید تا در دقایق باقی مانده بازیکنان ایران با احتیاط بیشتری به کار خود ادامه دهند و بازیکنان تایلند تلاش کنند با گرفتن خطا، از روی ضربه پنالتی دوم صاحب موقعیت شوند.

محدودیت خطایی تیم ملی ایران موجب شد بازیکنان با احتیاط بیشتری به بازی ادامه دهند و از برخورد با حریف اجتناب کنند. در ادامه بازی هم تغییری در نتیجه بازی اتفاق نیفتاد تا نیمه اول با نتیجه ۲ بر صفر به سود ایران به پایان برسد.

نیمه دوم

در آغاز نیم دوم بازیکنان تیم تایلند که با چند دقیقه تأخیر وارد زمین شدند امیدوار بودند بتوانند در نتیجه بازی تغییر ایجاد کنند و اختلاف را به حداقل برسانند. در دقیقه ۲۶ بازیکنان تیم تایلند موفق شدند یکی از گل‌های خورده را جبران کنند و نتیجه بازی را ۲ بر یک کنند.

اما در دقیقه ۲۷ علی اصغر حسن زاده موفق شد از روی کرنری که سنگ سفیدی ارسال کرد برای باز سوم دروازه تایلند را باز کند.

تایلندی‌ها برای جبران نتیجه در ۸ دقیقه پایانی بازی دست به پاورپلی زدند و تلاش کردند با ۵ نفر به سمت دروازه ایران حمله کنند. اما این اتفاق نیفتاد و شوت بازیکن تایلند را باقر محمدی مهار کرد و در حالی که دروازه حریف خالی بود با یک شوت دقیق چهارمین گل ایران را به ثمر رساند.

تیم ملی فوتسال ایران با این پیروزی برای سیزدهمین بار عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا را از آن خود کرد تا همچنان قهرمان بلامنازع این رقابت‌ها باشد. تایلند هم برای بار سوم نایب قهرمان آسیا شد.

کد خبر 6091180

دیگر خبرها

  • فوتسال ایران بر بام آسیا ایستاد
  • تیم ملی فوتسال ایران قهرمان آسیا شد
  • سپاهان نزدیک‌تر از همیشه به جام قهرمانی
  • صعود ملوان به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • آلومینیوم گربه سیاه پرسپولیس / حذف سرخپوشان در بازی نفس گیر در ضربات پنالتی +فیلم
  • پرسپولیس ِ بانکی حذف شد! ۴ چنگ گربه‌سیاه اراکی برصورت سرخ‌ها / تیم بی‌دروازه‌بان، سر بزنگاه وا داد
  • پرسپولیس از جام حذفی کنار رفت
  • حذف پرسپولیس با شکست برابر آلومینیوم در جشنواره گل‌‌های زیبا
  • جام حذفی؛ شکست فجر در حضور ۱٠ هزار تماشاگر 
  • فجرسپاسی 0 - گل‌گهر 3: خط و نشان در جام حذفی