Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: در بحث کتاب درسی که به عنوان مهم‌ترین ابزار آموزشی است، سیاست سازمان بر این است که حداقل قیمت با کیفیت بالا در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد علوی‌تبار معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در پاسخ به این پرسش که «کتاب‌های درسی سال تحصیلی 1401ـ1400 چقدر افزایش قیمت دارد؟»، اظهار کرد: تلاش سازمان بر این بود که حداقل قیمت تمام شده یک کتاب درسی را برای دانش‌آموزان در هدفگذاری خودمان داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تلاش بسیار زیادی کردیم که با توجه به تورم 49 درصدی که خود بانک مرکزی و مرکز آمار اعلام کرده بود، طوری بتوانیم کار را مدیریت کنیم و قیمت را کاهش دهیم که پایین‌تر از نیمی از نرخ تورم باشد.

علوی‌تبار با بیان اینکه حداکثر افزایش قیمت کتاب‌ها در پایه نظری 25 درصد است، گفت: در پایه‌های فنی‌وحرفه‌ای حتی به رغم اینکه در بعضی رشته‌ها، تعداد هنرجویان و دانش‌آموزان کمتر هست و چاپ به صورت دیجیتال انجام می‌شود، حداکثر افزایش قیمت (حتی به رغم ضرر سازمان)، 28 درصد است و اجازه ندادیم که در بحث کتاب‌های فنی‌و‌حرفه‌ای افزایش قیمت داشته باشیم.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که در بحث کتاب درسی که به عنوان مهمترین ابزار آموزشی است، سیاست سازمان بر این است که حداقل قیمت با کیفیت بالا در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در خصوص افزایش قیمت در دوره ابتدایی، بیان کرد: در دوره ابتدایی افزایش قیمت در پایه اول 23 درصد، در پایه دوم 25 درصد، در پایه سوم 23 درصد، در پایه چهارم 23 درصد، پایه پنجم 23 درصد و در پایه ششم 23 درصد است.  میانگین افزایش قیمت در دوره ابتدایی 24 درصد است.

عنوان دوره پایه استان منطقه جنسیت قیمت درصد افزایش بسته آموزشی پایه اول ابتدایی  ابتدایی اول کشوری کشوری مختلط 29500 0.23 بسته آموزشی پایه دوم ابتدایی ابتدایی دوم کشوری کشوری مختلط 32500 0.25 بسته آموزشی پایه سوم ابتدایی ابتدایی سوم کشوری کشوری مختلط 37000 0.23 بسته آموزشی پایه چهارم ابتدایی  ابتدایی چهارم کشوری کشوری مختلط 37000 0.23 بسته آموزشی پایه پنجم ابتدایی ابتدایی پنجم کشوری کشوری مختلط 37000 0.23 بسته آموزشی پایه ششم ابتدایی ابتدایی ششم کشوری کشوری مختلط 42500 0.23 بسته آموزشی پایه هفتم دوره اول متوسطه هفتم کشوری کشوری پسر 71500 0.23 بسته آموزشی پایه هفتم

دوره اول متوسطه

هفتم کشوری کشوری دختر 73000 0.23 بسته آموزشی پایه هشتم

دوره اول متوسطه

هشتم کشوری کشوری پسر 61000 0.22 بسته آموزشی پایه هشتم

دوره اول متوسطه

هشتم کشوری کشوری دختر 59900

0.22
 

بسته آموزشی پایه نهم

دوره اول متوسطه

نهم کشوری کشوری مختلط 64500

0.23
 

بسته آموزشی ادبیات و علوم انسانی(دهم) دوره دوم متوسطه دهم تهران(شهر تهران) استانی مختلط 75800

0.27
 

بسته آموزشی ادبیات و علوم انسانی(یازدهم)

دوره دوم متوسطه

یازدهم کشوری کشوری مختلط 77200

0.24
 

بسته آموزشی ادبیات و علوم انسانی(دوازدهم)

دوره دوم متوسطه

دوازدهم کشوری کشوری مختلط 70500 0.24 بسته آموزشی ریاضی فیزیک(دهم)

دوره دوم متوسطه

دهم تهران(شهر تهران) استانی مختلط 80300 0.25 بسته آموزشی  ریاضی فیزیک(یازدهم)

دوره دوم متوسطه

یازدهم کشوری کشوری مختلط 88700 0.25 بسته آموزشی ریاضی فیزیک(دوازدهم)

دوره دوم متوسطه

دوازدهم کشوری کشوری مختلط 69000 0.25 بسته آموزشی علوم تجربی(دهم)

دوره دوم متوسطه

دهم تهران(شهر تهران) استانی مختلط 79800 0.24 بسته آموزشی علوم تجربی(یازدهم)

دوره دوم متوسطه

یازدهم کشوری کشوری مختلط 84200 0.24 بسته آموزشی علوم تجربی(دوازدهم) 

دوره دوم متوسطه

دوازدهم کشوری کشوری مختلط 64500 0.24 بسته آموزشی علوم و معارف اسلامی(دهم)

دوره دوم متوسطه

دهم تهران(شهر تهران) استانی پسر 84500 0.20 بسته آموزشی علوم و معارف اسلامی(دهم) 

دوره دوم متوسطه

دهم تهران(شهر تهران) استانی دختر 84700 0.18 بسته آموزشی علوم و معارف اسلامی(یازدهم)

دوره دوم متوسطه

یازدهم کشوری کشوری مختلط 98400 0.17 بسته آموزشی علوم و معارف اسلامی(دوازدهم) 

دوره دوم متوسطه

دوازدهم کشوری کشوری مختلط 87600 0.16

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کتاب درسی آموزش و پرورش محمد علوی تبار بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۴۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ مجموعه‌داستانی درباره شهدای شاه چراغ و اغتشاشات ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری مهر، مجموعه‌داستان «مرمرهای سرخ» نوشته سودابه حمزه‌ای به تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و روانه بازار نشر شده است. این‌کتاب درباره شهدای حمله تروریستی به حرم شاهچراغ و شهدای اغتشاشات اخیر است.

داستان های این کتاب، داستان های فراخوان خون نگاشت درباره شهدای حرم شاهچراغ (ع) و شهدای اغتشاشات است که از آبان تا دی ماه ۱۴۰۱ توسط نویسنده انقلابی (بنا) با همکاری انتشارات کتاب جمکران برگزار شد و داستان های منتخب به صورت مجموعه داستان منتشر شد.

حمله تروریستی چهارم آبان ۱۴۰۱ فردی مسلح به زایران حرم مطهر شاهچراغ (ع) به شهادت ۱۳ نفر و مجروح شدن ۳۰ نفر از هموطنان منجر شد. این اقدام که مسوولیت آن را گروهک تکفیری داعش برعهده گرفت، موجی از محکومیت در سطح ملی و بین‌المللی را در پی داشت.

جامعه اسلامی نمود حرکت ما به سمت تمدن نوین اسلامی است ولی از نظر دشمنان این جامعه اسلامی و مدنیت اسلامی نباید شکل بگیرد زیرا بعد از آن دولت سازی و سپس تمدن نوین اسلامی شکل می‌گیرد که واقعاً سلطه استکبار و استعمار غرب، آمریکا، صهیونیست و همه را در هم می شکند، بنابراین این اتفاقات اخیر رخ داد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

صدایش در ولوله جمعیت گم شد دستی از پشت سر روسری‌اش را کشید. موهایش در هوا پریشان شد خواست از میانشان بیرون بزند که پاره آجری به پیشانی‌اش خورد درد در تنش پیچید. سرش گیج رفت. به سمت برادرش نگاه کرد که به سویش می‌دوید. - دارید چیکار می‌کنید؟ خواهرمه نزنید نزنید لعنتی‌ها! واسه چی خودسر کار می‌کنید؟ ولش کنید. گرمی خون را روی صورتش حس کرد. چشم‌هایش جایی را نمی‌دید. روی زمین افتاد خون آرام آرام از لای موهای پریشانش بر سنگ‌فرش محوطه جاری شد وقتی برادرش او را روی دوش گرفت و به سمت خیابان دوید، صدای نفس نفس زدنش را می‌شنید.

این کتاب با ۱۱۰ صفحه و قیمت ۷۰ هزارتومان عرضه شده است.

کد خبر 6093337 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • یک روزنامه: سختگیری دهه 60 در مدارس در حال تکرار است/ هنوز «آینه» ممنوع است! دانش‌آموزان دوره متوسطه می‌گویند در مدرسه کیف‌هایشان را می‌گردند و مسئولان مدرسه برخوردهای خشن و توهین‌آمیز دارند
  • جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰  نفر  دبیر و هنرآموز/ برگزاری آزمون استخدامی ۲۸ اردیبهشت
  • اعلام زمان امتحانات نوبت دوم متوسطه اول
  • چاپ مجموعه‌داستانی درباره شهدای شاه چراغ و اغتشاشات ۱۴۰۱
  • معرفی معلم مراغه‌ای به عنوان برگزیده کشوری
  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی