Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@22:10:14 GMT

مرگ ۱۳ کرونایی به دلیل آتش‌سوزی در یک بیمارستان!

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۵۵۵۲

مرگ ۱۳ کرونایی به دلیل آتش‌سوزی در یک بیمارستان!

به گزارش فارس، در جریان آتش سوزی روز جمعه در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در هند که به مداوای بیماران مبتلا به کرونا می‌پرداخت ۱۳ نفر جان خود را از دست دادند.

مقامات هندی گفتند که توانسته‌اند این آتش‌سوزی را که در ساعت‌های نخستین بامداد جمعه روی داده خاموش کنند و ۴ نفر را نیز از آتش سوزی نجات داده و به بیمارستان‌های نزدیک منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آتش سوزی در حالی روی می‌دهد که هند درگیر شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور است.

افزایش شدید مبتلایان به کرونا در هند سبب کمبود دستگاه‌های اکسیژن ساز و کمبود تخت در بخش‌های مراقبت‌های ویژه شوند.

هند روز جمعه ابتلای بیش از ۳۳۲ هزار نفر به ویروس کرونا را ثبت کرده که بیشترین آمار مبتلا به کرونا در یک روز در جهان به شمار می‌آید. همچنین تعداد قربانیان ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور به ۲ هزار و ۲۶۳ نفر رسیده است.

هنوز دلیل بروز این آتش سوزی مشخص نیست و فرماندار ایالت ماهاراشترا دستور تحقیق درباره دلایل بروز این حادثه را صادر کرده است.

بیماران هندی بعد از آمریکا، ۱۱.۱۹ درصد آمار کل مبتلایان جهانی به این ویروس را تشکیل می‌دهند. در حال حاضر ۸,۹۴۴ مبتلا در این کشور در وضعیت وخیم به سر می‌برند.

این در حالی است که پیش از این، رکورد بیشترین میزان ابتلای روزانه به ویروس کووید۱۹ در جهان، با ۳۰۷،۵۸۱ نفر در آمریکا ثبت شده بود.

منبع: الف

کلیدواژه: آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۵۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، محققان گزارش می دهند که به نظر می رسد افزایش سطح دی اکسید کربن در جو و فضاهای داخلی عامل اصلی افزایش طول عمر انواع کووید موجود در قطرات ریز معلق در هوا باشد.

«آلن هادرل»، محقق ارشد و دانشیار ارشد علوم آئروسل در دانشگاه بریستول بریتانیا، گفت: «ما می‌دانستیم که کروناویروس مانند سایر ویروس‌ها از طریق هوایی که تنفس می‌کنیم پخش می‌شود. اما این مطالعه نشان‌دهنده یک پیشرفت بزرگ در درک ما از اینکه دقیقاً چگونه و چرا این اتفاق می‌افتد، و مهم‌تر از همه، چه کاری می‌توان برای متوقف کردن آن انجام داد، است.»

در مطالعات آزمایشگاهی، محققان دریافتند که افزایش غلظت دی اکسید کربن در هوا می تواند مدت زمان عفونی ماندن ویروس های موجود در هوا را افزایش دهد.

به گفته محققان، هوای معمولی در فضای باز دارای 400 ppm دی اکسیدکربن است.

بر اساس نتایج منتشر شده، افزایش غلظت CO2 به تنها 800 ppm، بقای ویروس های معلق در هوا را افزایش می دهد.

محققان دریافتند وقتی هوای داخل خانه به غلظت CO2 3000 ppm می رسد- مشابه غلظت یک اتاق شلوغ- حدود ۱۰ برابر بیشتر ویروس بعد از ۴۰ دقیقه مسری تر باقی بماند.

هادرل گفت: «ویروس ها به دلیل اسیدیته کمتر قطرات بازدمی، عفونی شدن خود را از دست می دهند. اما CO2 هنگام تعامل با قطرات مانند یک اسید عمل می کند و به ویروس ها اجازه می دهد در هوای بیشتری زندگی کنند.»

هادرل گفت: «این نشان می‌دهد که باز کردن یک پنجره ممکن است قوی‌تر از آن چیزی باشد که در ابتدا تصور می‌شد، به ویژه در اتاق‌های شلوغ و با تهویه ضعیف، زیرا هوای تازه غلظت کمتری از CO2 دارد و باعث می‌شود ویروس خیلی سریع‌تر غیرفعال شود.»

هادرل افزود: «نتایج همچنین نشان می دهد که چگونه اهداف تغییر آب و هوا که به دنبال محدود کردن سطح CO2 در جو زمین هستند می تواند به کاهش انتشار ویروس های موجود در هوا کمک کند.»

محققان خاطرنشان کردند که علوم هواشناسی اخیر پیش بینی کرده است که غلظت CO2 در جو تا پایان قرن به بیش از 700 ppm برسد.

هادرل در پایان می‌گوید: «داده‌های مطالعه ما نشان می‌دهد که افزایش سطح CO2 در جو ممکن است با افزایش قابلیت انتقال سایر ویروس‌های تنفسی از طریق افزایش مدت زمانی که آنها در هوا عفونی می‌مانند، همزمان باشد.»

کد خبر 6093463

دیگر خبرها

  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • آتش سوزی خودروی پراید در جایگاه سوخت آستارا
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد
  • (تصاویر) آتش‌سوزی در بازار مرکزی بندرعباس
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت