Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@00:28:45 GMT

۳۱ واحد مرغداری در خوسف جوجه ریزی کردند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۷۴۶۱

۳۱ واحد مرغداری در خوسف جوجه ریزی کردند

سرپرست شبکه دامپزشکی خوسف با بیان اینکه در شهرستان خوسف ۳۱ واحد مرغداری بعد از مهار بحران آنفلوانزای فوق حاد از اسفند ماه شروع به جوجه ریزی کردند، گفت: از اسفندماه سال گذشته تاکنون ۷۵۶ هزار و ۵۰ قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «وحید شریفی» صبح امروز (4 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زمستان سال گذشته بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به واحدهای تولیدی شهرستان خوسف خسارات فراوان اقتصادی به واحدهای درگیر، کاهش تولید و همچنین مشکلاتی در تامین تخم مرغ وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف در ادامه بیان کرد: با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان دامپزشکی این شهرستان و ناظران بهداشتی بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در این واحدها مهار شد.

 

شریفی با اشاره به اینکه در شهرستان خوسف ۳۱ واحد مرغداری بعد از مهار بحران آنفلوانزای فوق حاد از اسفند ماه شروع به جوجه ریزی کردند، افزود: از اسفندماه سال گذشته تاکنون ۷۵۶ هزار و ۵۰ قطعه جوجه ریزی در این ۳۱ واحد مرغداری در شهرستان خوسف صورت گرفته است.

 

وی از وجود ۶۸ واحد مرغ گوشتی در شهرستان خوسف خبر داد و گفت: با توجه به لزوم صیانت از سرمایه دامی و طیور استان جوجه‌ریزی در تمامی واحدهای گوشتی از این پس با رعایت تمامی شرایط بهداشتی فارم و عقد قرارداد با مسئول بهداشتی و انجام ممیزی های دقیق توسط کمیته ممیزی استان در فارم های مرغ تخم گذار و داشتن بیمه نامه جوجه ریزی انجام می‌شود.

 

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف عنوان کرد: مرغداری‌های تخمگذار علاوه بر رعایت نکات مطرح شده باید از واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هم استفاده کنند تا دوباره درگیر این بحران نشوند.

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: جوجه ریزی آنفولانزای فوق حاد پرندگان شهرستان خوسف جوجه ریزی فوق حاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۷۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد

ابوالفضل حمزه لوییان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه سال گذشته واکسیناسیون ۱۸۵ هزار نوبت سر دام در اراک انجام شد، گفت: همچنین یک میلیون و ۹۷۳ هزار نوبت سر دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های مشترک و دامی ایمن سازی شد.

رئیس اداره دامپزشکی اراک اظهار کرد: ۴۹۵ هزار و ۵۰۳ رأس از این مقدار دام علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله بروسلوز و شاربن ایمن سازی، همچنین ۶۸۳۱ قلاده سگ گله، نگهبان و خانگی علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی در راستای مبارزه با بیماری سل از ۱۲ هزار و ۳۱۷ رأس گاو تست گرفته شده و تعداد ۹ هزار و ۳۰۴ نمونه خون برای تشخیص بروسلوز اخذ و مورد آزمایش غربالگری قرار گرفته است.

حمزه لوییان بیان کرد: در راستای کمک به اقتصاد خانوارهای روستایی و پیشگیری از انتشار بیماری نیوکاسل، سال گذشته طرح واکسیناسیون رایگان با حدود ۳۶۰ هزار دز واکسن در سه مرحله برای طیور بومی از طریق واکسن خوراکی رایگان نیوکاسل در سطح روستاهای شهرستان اجرا شد.

وی در خصوص عملکرد واحد نظارت بر فرآورده‌های خام دامی این اداره در سال گذشته نیز گفت: ۴۱ هزار و ۶۹۲ مورد بازدید و بازرسی بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری، بسته بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام شده که در این راستا ۳۱ هزار و ۴۳۸ کیلوگرم فرآورده غیرقابل مصرف و غیر بهداشتی کشف و ضبط و ۵۱ مورد تخلف بهداشتی به مراجع قضائی ارجاع شد.

وی عنوان کرد: در این مدت نظارت‌های بهداشتی بر کشتار و استحصال ۱۰۵ هزار و ۸۱۰ رأس دام سبک و سنگین و ۳۷۸ هزار و ۶۷۰ قطعه مرغ گوشتی توسط کارشناسان مستقر در کشتارگاه دام و طیور این شهرستان انجام گرفته است.

رئیس اداره دامپزشکی اراک ادامه داد: در این بازه زمانی در واحد دارو و درمان ،۱۹۷ مورد نظارت بر مراکز درمانی، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، خودروهای حمل دارو، واکسن و شرکت‌های دارویی دامپزشکی انجام شده است.

حمزه لوییان گفت: صدور مجوز بهداشتی جوجه ریزی برای ۳ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۸۴۰ قطعه جوجه یک روزه در مزارع طیور گوشتی و ۶۳۵ هزار و ۱۱۷ قطعه جوجه یک روزه تخمگذار (پولت) در مزارع پرورش پولت و ۸۵۳ هزار ۵۹۵ قطعه پولت ورودی به مزارع مرغ تخم گذار از دیگر اقدامات انجام شده توسط دامپزشکی شهرستان اراک است.

وی صدور مجوز ۷ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۴۱۳ عدد تخم چشم زده ماهی قزل آلا، انجام ۸۵ مورد بازدید بهداشتی و مراقبت فعال مزارع پرورش ماهی، انجام ۹۶۰ قطعه نمونه بردای ماهی زنده و هم چنین ۲۰۰ مورد نمونه برداری از زنبورستان های شهرستان اراک را از فعالیت‌های واحد طیور، آبزیان و زنبور عسل این اداره عنوان کرد.

کد خبر 6090705

دیگر خبرها

  • برق‌گرفتگی عامل از دست دادن جان کارگر مرغداری در گیلانغرب شد
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد