Web Analytics Made Easy - Statcounter

پارلمان اروپایی در گزارش جدیدی اعلام کرد، روابط بین ترکیه و اتحادیه اروپا در پایین‌ترین سطح خود قرار گرفته چون آنکارا خودش را از ارزش‌های اروپایی دور نگه می‌دارد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،‌ این گزارش روز پنجشنبه با ۴۹ رای موافق، چهار رای مخالف و ۱۴ رای ممتنع تایید شد.

قانونگذاران اروپایی همچنین به این نکته اشاره کردند که اظهارات شدید و تحریک آمیز ترکیه علیه اتحادیه اروپا و کشورهای عضو و سیاست خارجی خصمانه‌اش به ویژه در قبال یونان و قبرس روابط بین آنکارا و اتحادیه اروپا را در پایین ترین سطح خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارلمان اروپا همچنین هشدار داد، با وجود آنکه ترکیه به دنبال پیوستن به اتحادیه اروپاست،‌ اما دولت آنکارا خودش را به عمد از ارزش‌ها و معیارهای این اتحادیه در سال‌های اخیر دور کرده است.

در ادامه این گزارش همچنین به بی اعتنایی ترکیه در قبال تحقق اصلاحات و سوءاستفاده از اقدامات ضد تروریسم شامل حبس گسترده خبرنگاران، مدافعان حقوق بشرو اپوزیسیون سیاسی اشاره شده است.

قانونگذاران اتحادیه اروپا همچنین بر اهمیت نقش ترکیه در میزبانی ۳.۶ میلیون آواره سوری اذعان داشته، خواستار ادامه حمایت‌های اتحادیه از آوارگان شدند.

در این گزارش آمده است، ترکیه باید صداقت خود را در عمل به تعهداتش برای روابط نزدیکتر با اتحادیه اروپا نشان دهد. اگر این وضعیت منفی کنونی تغییر نکند، کمیسیون اروپایی مساله تعلیق مذاکرات الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا را پیشنهاد می‌کند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۷۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می‌ شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

کد خبر 6092324

دیگر خبرها

  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود