Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@06:57:38 GMT

تازه‌ترین شماره از ماهنامه «پاسدار اسلام» روی دکه‌ها رفت

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۷۵۸۹

تازه‌ترین شماره از ماهنامه «پاسدار اسلام» روی دکه‌ها رفت

به گزارش خبرنگار مهر، شماره‌های ۴۶۷ و ۴۶۸ ماهنامه پاسدار اسلام به مدیر مسئولی حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان و سردبیری محمد حسین پورامینی با هدف ارائه مباحث عقیدتی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در یک مجلد (ویژه فروردین ۱۴۰۰) منتشر شد.

بخش معارف این شماره از «پاسدار اسلام» شامل این مطالب است: «شکر، عامل ازدیاد نعمت» اثر مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی، «درک عظمت الهی؛ میوه کوچک شمردن عمل» نوشته آیت‌الله سیدحسن مرتضوی شاهرودی، «سیدالمسلمین؛ جانشین سیدالمرسلین» اثر آیت‌الله سیداحمد خاتمی، «کرونا: زنگ خطری که زنگ مدرسه هم بود» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین جواد محدثی، «میان مردم: میدان عمل» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر و «دلارام انسان ناآرام» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر پورامینی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«اساس مشروعیت نظام و ولایت فقیه مهدویت است» عنوان گفت‌وگویی است با آیت‌الله شیخ نجم الدین طبسی که در این شماره از نشریه «پاسدار اسلام» منتشر شده است. در این گفت‌وگو که توسط حسن ابراهیم زاده به سامان رسیده درباره روایات مهدوی و همچنین ماجرای مهدیان و منجیان دروغین توسط نظام‌های سیاسی در طول تاریخ اسلام و در نهایت نسبت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با حکمت مهدوی و... بحث شده است.

همچنین بخش سیاست شماره‌های ۴۶۷ و ۴۶۸ «پاسدار اسلام» نیز شامل این مطالب است: «الزامات رویکرد حکومتی به فقه» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسجاد ایزدهی، «تکلیف و پیدایی و پنهانی نتیجه» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله محمدی، «شکوهمندترین انتخاب، خیرترین تنفیذ» نوشته حسن ابراهیم زاده و «آنچه در انتخابات ۱۴۰۰ باید دید» نوشته اصغر طاهرزاده.

بخش جهان اسلام تازه‌ترین شماره از «پاسدار اسلام» نیز با مطلب «باتلاق امنیتی یمن و عراق برای آمریکا» نوشته سعدالله زارعی آغاز می‌شود. مطلب بعدی نوشته‌ای است درباب اشغال بلندی‌های جولان سوریه توسط رژیم صهیونیستی. این مطلب با عنوان «جولان، سندی بر نقض حقوق بین‌الملل» نوشته احمد مومنی راد است. «مارب، کلید فتح الفتوح یمن» نوشته علیرضا تقوی نیا و «آیا نژادپرستی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی فقط علیه اعراب است؟ صهیونیست یک رژیم نژادپرست» نوشته مجید صفاتاج، از جمله مطالب دیگر این بخش است.

بخش «انقلاب اسلامی» تازه‌ترین شماره از «پاسدار اسلام» نیز نوشتاری از حجت‌الاسلام سعید هلالیان با عنوان «معرفت الله مقصد مکتب امام» را دربر دارد. همچنین «هژمونی آمریکا در کیلومتر سراشیبی» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین محمد ملک زاده، نیز گزارش بخش بین‌الملل این شماره است.

مطالب بخش «جامعه و فرهنگ» تازه‌ترین شماره «پاسدار اسلام» نیز از این قرار است: «حوزه علمیه و نیازهای جامعه امروز» نوشته محمدصادق کوشکی، «حاکمیت و حکمرانی در فضای مجازی» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالحسین خسروپناه، «بایدها و نبایدهای فرهنگی در دولت جوان انقلابی» نوشته مهدی جمشیدی، «نامگذاری سال‌ها حرکتی در تراز انقلاب» نوشته حمید رضا مقصودی، «پیشرفت با کدام الگو؟: نگاهی به پیشرفت از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی» نوشته محتبی غفاری، «حکمرانی مطلوب در عصر ظهور» نوشته محمدحسین پورامینی و «رژیم صهیونیستی و اینستاگرام» نوشته یگانه ذوالفقاری.

همچنین بخش «خانواده» این شماره از ماهنامه «پاسدار اسلام» نیز شامل مطالب زیر است: «صله رحم پل مهربانی به سوی محبت الهی» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا عابدینی و «گام‌های موفقیت در زندگی مشترک/ گام هجدهم: از خطا چشم بپوشیم و گذشت کنیم» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی.

در نهایت بخش «تاریخ» این نشریه نیز شامل گزارش تحقیقی مفصلی است درباره کارنامه سیاه فرانسه در کشورهای اسلامی و نواحی مسلمان نشین با عنوان «گیوتین، ارمغان فرانسه برای جهان اسلام» نوشته غلامرضا گلی زواره.

کد خبر 5193947 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: معرفی نشریات دکه روزنامه معرفی کتاب سعدی نهاد کتابخانه های عمومی کشور ادبیات کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقد کتاب ادبیات داستانی کتاب و کتابخوانی کتاب ترجمه یادروز سعدی بنیاد سعدی تجدید چاپ انتشارات معین تازه ترین شماره پاسدار اسلام آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۷۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی؛ خطیب این هفته نماز جمعه تهران

نمازجمعه این هفته تهران، ۷ اردیبهشت ماه، به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، بنابر اعلام روابط عمومی ستاد نماز جمعه تهران، درهای دانشگاه از ساعت ۱۰:۳۰ برای حضور نمازگزاران محترم باز می‌باشد و شروع برنامه‌ها از ساعت ۱۱ خواهد بود.

سخنران قبل از خطبه‌های این هفته به مناسبت روز کارگر، سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود. همچنین معاونین و مدیران کل این وزارتخانه نیز در محل میزهای خدمت پاسخگوی نمازگزاران محترم خواهند بود.

دیگر خبرها

  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» کریستوفر نولان در شماره جدید فیلم نگار
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» در فیلم‌نگار
  • فساد و مفسد در دولت سیزدهم تحمل نخواهد شد
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • برکت عمر انسان در سایه عمل حسنه است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی؛ خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • تازه ترین شماره‌ی ماهنامه جرجان بیست شد