Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر نوسازی ساختارهای نهال اقتصاد فرهنگ و هنر، بیش از ۱۰ اقدام این وزارتخانه را در حمایت ازکسب و کارهای فرهنگی و هنری تشریح کرد.

لادن حیدری با تشریح روند امور صورت گرفته، اظهار داشت :حمایت از ایجاد اشتغال پایدار و تقویت رشد اقتصادی اشتغال‌زا و تحرک‏‌بخشی به بازار فرهنگ و هنر در راستای تحقق اهداف کلان برنامه تقویت ظرفیت‏ های مردمی فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: سیاست و اولویت این وزارتخانه همانگونه که در برنامه های سید عباس صالحی وزیر فرهنگ دولت دوازدهم در زمان اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی نیز بر آنها تاکید شده، حمایت و کمک به رشد کسب وکارهای فرهنگی و هنری در جهت رونق اقتصاد فرهنگ و هنر بوده و با وجود تحقق بیشتر کلان برنامه این مهم، تا پایان نیز ادامه خواهد داشت.
وی، تدوین برنامه اجرایی حمایت از فرصت‏ های شغلی بخش فرهنگ، هنر و رسانه، مبادله تفاهم‏نامه با سازمان برنامه و بودجه و صندوق کارآفرینی امید برای حمایت از فرصت‏‌های شغلی و کسب و کارهای آسیب‌‏دیده در بحران کرونا و انعقاد قرارداد عاملیت با بانک آینده و صندوق کارآفرینی امید وفق تفاهم‌نامه‌‏های همکاری مشترک با سازمان برنامه و بودجه کشور را از جمله این موارد برشمرد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از راه‌‏اندازی سامانه تحفه برای ثبت اطلاعات و نیز درخواست متقاضیان دریافت تسهیلات حمایتی، تدوین و ابلاغ فرایند اجرایی تأسیس و راه‌اندازی گذرها و پهنه‌های فرهنگ و هنر، تدوین راهنمای مکان‏‌سازی خلاق (ایجاد گذرها و پهنه‌‏های فرهنگ و هنر) و بررسی و ارزیابی طرح های پیشنهادی ایجاد گذرها و فضاهای نوین فرهنگی و هنری و صدور موافقتنامه اولیه ایجاد ۲۷ گذر و پهنه فرهنگی و هنری را از دیگر اقدامات در جهت حمایت از کسب وکارهای فرهنگی و هنری برشمرد.
حیدری همچنین برگزاری نشست با صاحبان کسب و کارها و کارگزاران گذرها و فضاهای نوین فرهنگی و هنری و صدور موافقتنامه اولیه حمایت از توسعه فضاهای نوین فرهنگی، انعقاد تفاهم‏ نامه همکاری با جهاد دانشگاهی کشور با هدف رونق اقتصاد فرهنگ و هنر و حمایت از کسب و کارهای نوین در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق، انعقاد قرارداد همکاری با پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در زمینه برگزاری دو دوره کوتاه مدت مدیریت ارشد کسب و کار (MBA) در صنایع فرهنگی و برگزاری یک دوره برای مدیران و کارشناسان وزارتخانه را نیز از دیگر اقدامات این وزارتخانه عنوان کرد.
معاون توسعه مدیریت ومنابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین انعقاد قرارداد همکاری با پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در زمینه نگارش ۵۰ عنوان طرح کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای را نیز در راستای حمایت از کسب وکارهای فرهنگ و هنر برشمرد./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کارهای فرهنگی و هنری حمایت از کسب صنایع فرهنگی کسب و کارهای فرهنگ و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۸۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، محمد مهدی اسماعیلی عصر سه‌شنبه در پیامی تصویری به هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه «طنز پهلو» در فومن زادگاه «مرحوم کیومرث صابری» عنوان کرد: مرحوم صابری فومنی روزنامه‌نگار و چهره ای رسانه ای و مولف بود، مولفی که فصل نوینی در فعالیت‌های کاری خود باز و آغاز کرد.

وی تصریح کرد: صابری فومنی هنرمند و روزنامه نگاری بود که با ایمان و رعایت مرزهای اخلاق، طنز را در حوزه اجتماعی و سیاسی وارد جریان رسانه ای کشور کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: آنگونه که دوران طنز را می توان به ۲ دوره قبل و بعد از صابری تقسیم کردو امروز پس از صابری هنوز طنز در کشور ما تقویت نشده است و تا جایگاهی که صابری داشت و برای این هنر ایجاد کرده بود، فاصله بسیار دارد.

هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه «طنز پهلو» همزمان با ۱۱ اردیبهشت سال‌مرگ مرحوم «کیومرث صابری فومنی» ادیب و طنزپرداز معاصر و خالق نشریه «گل آقا» در زادگاه وی شهر فومن برگزار شد.

دبیر جشنواره ملی طنز و رسانه (طنز پهلو) هم  در این مراسم گفت: هزار و ۱۲۹ اثر در پنج قالب شعر، داستان، کاریکاتور، کارتون، نثر و چند رسانه‌ای و طنز مطبوعاتی به هشتمین‌جشنواره ملی طنز و رسانه ارسال شد.

عباس حسین نژاد افزود : این درحالی است که سال گذشته ۴۶۲ اثر به جشنواره ارسال شده بود.

وی ادامه داد: بیشترین آثار ارسالی از استان تهران بود و استان‌گیلان هم از این نظر در رتبه ششم قرار دارد.

به گفته وی، ۱۲۱ رسانه رسمی در این جشنواره شرکت کردند که از این‌تعداد ۴۴۸ رسانه ثبت شده و ۶۸۱ رسانه شخصی بودند.

وی ادامه داد: طی توافقی با امور رسانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تشکیل کلاسهای آموزشی ویژه مطبوعات و رسانه ها اعلام آمادگی کرده‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود