Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@20:43:13 GMT

سرمایه گذاری 150 میلیون تومانی برای احیای تالاب نئور

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۸۸۴۶

سرمایه گذاری 150 میلیون تومانی برای احیای تالاب نئور

ایسنا/اردبیل مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: برای احیای تالاب نئور در اردبیل 150 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته و صرف احیای این تالاب خواهد شد.

سعید شهند در جلسه بررسی آخرین وضعیت دریاچه نئور در اردبیل اظهار کرد: نئور جز شش تالاب منحصربه فرد و به ثبت رسیده استان اردبیل است که متأسفانه در سال‌های گذشته به دلایل مختلف مورد تهدید جدی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: پیش از این ماهی قزل‌آلا در این تالاب رشد کرده و با استفاده از گونه محلی گاماروس تولید این ماهی را با شهرت حتی جهانی در نئور شاهد بودیم که به دلیل غفلت و بی‌توجهی‌ها این دریاچه با ورود گونه‌های مهاجم در معرض خطر و تهدید قرار گرفت.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: از سال گذشته و در یک برنامه چهار ساله قرار است احیای دریاچه مورد توجه قرار گیرد که در دو سال اول فاز اول و در دو سال دوم نیز فاز بعدی احیای دریاچه نئور اجرایی می‌شود تا در قالب این طرح شاهد احیای گونه گاماروس در دریاچه نئور باشیم.


شهند افزود: نقشه راهی برای احیای این دریاچه پیش‌بینی شده تا به صورت اساسی مشکلات اکوسیستم این دریاچه حل و فصل شود که در گام اول امسال 150 میلیون تومان اعتبار برای این پروژه اختصاص یافته است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار احیای گونه گاماروس قرار است محدودیتی در چرای منطقه نیز به وجود آید تا از ورود دام بیش از ظرفیت مرتع جلوگیری شده و در ممیزی مرتع مشرف به این تالاب بازنگری انجام شود.


شهند به اجرای طرح گردشگری در اطراف دریاچه نئور به عنوان فاز دوم اجرای طرح راهبردی در این تالاب اشاره کرد و ادامه داد: با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار است طرح‌های متعدد گردشگری به ویژه احیای زیستگاه‌های طبیعی و منظرگاه‌های عمومی در این تالاب مورد توجه قرار گیرد.


وی اضافه کرد: حفاظت محیط زیست یک وظیفه اجتماعی و مسئولیت همگانی است که قطعا همه باید با رغبت و انگیزه در این زمینه ورود پیدا کرده و به سلامت محیط زیست، گردشگاه‌ها و زیستگاه‌های عمومی کمک کنند.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: نباید جز رد پای گردشگر و مسافری هیچ اثر دیگری در طبیعت باقی نماند و ما حق چوب حراج زدن به سرمایه‌های نسل امروز و آینده را نداریم.
شهند گفت:‌ براساس اصل 50 قانون اساسی حفاظت محیط زیست یک وظیفه عمومی و همگانی است و در این زمینه نباید تأخیر و تعللی انجام شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست تالاب نئور استانی اجتماعی حفاظت محیط زیست استان اردبیل دریاچه نئور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۸۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب‌های پلدختر زیستگاه ۳۵ نوع پرنده مهاجر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ تالابهای یازدگانه شهرستان در سه منطقه ی تنگ فنی ، ولیعصر و جایدر قرار دارند.
این تالاب ها زیستگاه بیش از ۳۵ نوع انواع پرنده مهاجر در فصول سال هستند.
 همچنبن در این تالاب ها امکانات  تفریحی  و رفاهی ایجاد شده است. 
 در شهرستان پلدختر  ۲۲۰ اثر  طبیعی و تاریخی وجود دارد.



کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حضور ۷ گونه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی هامون
  • تالاب‌های پلدختر زیستگاه ۳۵ نوع پرنده مهاجر
  • فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، رایگان است
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • تالاب پرآب شیرین سو
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • احیای بازیکنی که فراموش شده بود
  • احیای جایگاه مرجعیت علمی اهل‌ بیت در مکتب امام صادق (ع)
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل