Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@20:42:18 GMT

کارگران در خط مقدم تحقق شعار سال قرار دارند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۹۰۳۱

کارگران در خط مقدم تحقق شعار سال قرار دارند

سرهنگ مهدی ابویی روزشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نامگذاری‌ سال ها از سوی مقام معظم رهبری  بسیار حکیمانه و بر اساس مصالح کشور و نظام و برای حنثی کردن جنگ اقتصادی دشمنان علیه نظام ترسیم می‌شود و کارگران باید برای اجرای آن همت لازم داشته باشند.

وی با بیان اینکه در این خصوص تاکنون جلساتی با کارگران بسیجی استان با همکاری برخی نهادها وتشکل‌ها برگزار شده است ادامه داد: اگر تولید و  اشتغال با مانع‌زدایی و حل مشکلات واحدهای کارگری رفع شود جنگ تمام عیار اقتصادی دشمنان علیه نظام به کلی خنثی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال جامعه کارگری یزد اظهار کرد: نقشه راه تمامی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی باید در سال‌جاری  بر مدار توصیه‌های مقام معظم رهبری و برای کمک به تولید بیشتر و حل مشکل بیکاری و خدمت به جامعه باشد و در این ارتباط بسیج همواره پیشگام است.

ابویی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی برای کار و فعالیت های تولیدی و اقتصادی در کشور باید توسط رسانه‌های گروهی و فعالیت در فضای مجازی صورت گیرد و هرچند در این زمینه از سوی بسیج کارگران اقداماتی صورت گرفته است  ولی به خاطر اهمیت موضوع کافی نیست .

 رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۰ را سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری فرمودند و تاکید کردند: شعار انقلابی جهش تولید امسال باید با حمایت همه‌جانبه و رفع موانع کاملاً محقق شود.

معظم‌له تاکید کردند: تحقق جهش تولید هم تأثیرات عمیق اقتصادی در کشور از جمله در مساله ارزش پول ملی دارد و هم موجب اعتماد به‌نفس ملی، رضایتمندی عمومی و تضمین‌کننده امنیت ملی است. 

در استان یزد سه هزار واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که حدود ۹۷ هزار نفر در این واحدها مشغول کار هستند.

همچنین از حدود ۵۵۰ معدن استان، پنج مورد در مقیاس بزرگ ملی قرار دارد و بقیه در حد متوسط و کوچک است و از میان معادن ملی می توان به سنگ آهن چادرملو اردکان، زغال سنگ بافق( ۲ معدن)، سرب و روی مهدی آباد مهریز و اورانیوم ساغند اشاره کرد و ذخیره قطعی مجموع معادن استان حدود ۲ میلیارد تن تخمین زده می شود.

در یزد بیش از ۵۰ نوع اندیس معدنی وجود دارد و به همین دلیل چهارمین استان توسعه یافته صنعتی و از لحاظ تنوع معدنی دومین استان کشور است و  این منطقه به دلیل واقع شدن در مرکز ایران و فرو افتادگی کویر مرکزی و وجود چند گسل فعال، بستر ذخایر معدنی متعددی است که وجود این معادن مزیتی برای استان هست.

بسیج کارگران استان یزد حدود ۱۵ هزار عضو دارد.

     

برچسب‌ها رونق تولید مقام معظم رهبری توسعه اقتصادی جهش تولید یزد جامعه اسلامی کارگران پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید مقام معظم رهبری توسعه اقتصادی رونق تولید مقام معظم رهبری توسعه اقتصادی جهش تولید یزد جامعه اسلامی کارگران اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۹۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان محیط زیست عزم خود را برای تحقق شعار سال جزم کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مدادی بعد از ظهر امروز سه شنبه در دور سوم نشست منطقه‌ای مدیران کل حفاظت محیط زیست با محوریت معاونت توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس اظهار کرد: در راستای امور و هماهنگی بین ستاد، ادارات کل محیط زیست به ۵ منطقه تقسیم شده‌اند و در مناطق جلسات بر اساس منظم و موضوعی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم دو دوره در هر پنج منطقه جلسات برگزار شده و امروز دومین جلسه از دور سوم جلسات منطقه‌ای را در منطقه پنج که استان‌های زاگرس نشین هستند با میزبانی اداره کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری و با محوریت موضوعات مربوط به توسعه مدیریت، مجلس، برنامه و بودجه برگزار می‌کنیم.

مدادی ادامه داد: محور نشست مسائل مربوط به برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی، قوانین مربوط به مقررات در سال ۱۴٠۳ بوده و طبیعی است که محوریت قوانین و مقررات در امسال حول محور شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری شده باشد.

وی اذعان داشت: رسالت سازمان محیط زیست نسبت به شعار سال در دو حوزه مختلف می‌توان نسبت به آن قائل بود، روان سازی امور و تعامل سازنده با دستگاه‌های ذی ربط در راستای تحقق شعار سال و البته با حفظ ملاحضات و اصول زیست محیطی است.

مدادی خاطر نشان کرد: سازمان محیط زیست خود را موظف می‌داند که نسبت به شعار سال همکاری لازم با همه حوزه‌ها داشته باشد.

وی افزود: محور دوم فعالیت سازمان ارتباط با شعار سال و مردمی سازی حفاظت از محیط زیست بوده که یکی از رویکردهای اصلی در امر حفاظت در کل دنیا است و روش‌های نوین در امر حفاظت مبتنی بر مشارکت فعال مردم و ذی‌نفعان و جوامع محلی است که امیدواریم در این حوزه نیز اتفاقات خوبی در سال جاری رقم بخورد.

کد خبر 6099625

دیگر خبرها

  • تدوین نقشه راه معدنی برای تحقق حکمرانی اقتصادی در مازندران
  • سازمان محیط زیست عزم خود را برای تحقق شعار سال جزم کرده است
  • سند تحقق شعار سال استان یزد تدوین می‌شود
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخاباتی باشکوه رقم بزنند
  • رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند