Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@08:14:53 GMT

طرح جدید سربازی، گام مثبتی در مسیر امنیت

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۹۰۹۶

طرح جدید سربازی، گام مثبتی در مسیر امنیت

جلال محمودزاده نماینده مهاباد مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، هدف طرح جدید سربازی را تربیت نیروی رسمی تخصصی در اختیار بدنه نظامی کشور دانست و گفت: در این طرح نیروی تخصصی خدمت ۳۰ ساله خود را در نیرو‌های مسلح می‌گذراند. سرباز در حدود یک ماه تا ۴۵ روز نمی‌تواند آموزش‌های لازم نظامی را دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جوانان در کشور ایران بین ۱۸ تا ۲۴ ماه به عنوان سربازی در اختیار نیرو‌های مسلح قرار می‌گیرند، دوره‌های کوتاه آموزشی را می‌گذرانند و بهترین زمان دوران زندگیشان را در این مقطع سپری می‌کنند؛ این مسئله می‌تواند ایراد‌هایی داشته باشد.

نماینده مهاباد در مجلس تصریح کرد: جوانان اعزامی به سربازی ممکن است معمولاً به دلیل مشکلات معیشت و خانواده‌شان، در بدنه جامعه انگیزه لازم را برای ادامه خدمت نداشته باشند، راهی که در این طرح پیشنهاد شده تخصصی شدن سربازی و داوطلبانی است که می‌توانند دوران بین ۲۵ تا ۳۰ سال را در مجموعه نظامی طی کنند و نیروی نظامی کشور تأمین شود. در نتیجه سربازی اجباری را از نظر قانونی به‌سمت سربازی تخصصی خواهیم برد.

محمودزاده اظهار کرد: اگر این طرح در صحن علنی رأی بیاورد و جوانب قضیه دیده شود، مطمئناً گام مثبتی در مسیر امنیت و ایجاد نیرو‌های تخصصی نظامی خواهد بود. برای اجرای این طرح، باید برنامه زمان‌بندی مد نظر باشد، چراکه در شرایط زمانی فعلی و با این سرعت نمی‌توان آن را انجام داد و این، تا حدود قابل توجیه است. اما می‌توان زمانی را تعیین کرد که نیرو‌های متخصص و سربازان تخصصی جذب بدنه نیرو‌های نظامی شوند تا نگرانی از کمبود نیرو در پادگان‌ها وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سربازی اجباری مجلس یازدهم سرباز وظیفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۹۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رادان: : با توسعه هوشمندسازی طرح‌های پلیس قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت

فرمانده کل انتظامی کشور، بر ضرورت تأمین بودجه از سوی مجلس برای توسعه هوشمندسازی و استفاده از تجهیزات در اجرای طرح‌های پلیس تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار احمدرضا رادان، در جلسه دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با وی که در ستاد فرماندهی انتظامی کل کشور برگزار شد، گفت: با توسعه هوشمندسازی در اجرای طرح‌های پلیس و استفاده از تجهیزاتی نظیر دوربین، قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: مجلس می‌تواند با تعیین بودجه مناسب، پلیس را در اجرای بهینه ماموریت‌هایی که انجام آن، مستلزم در اختیار داشتن ابزارهای هوشمند است، یاری رساند.

فرمانده کل انتظامی کشور، یکی از این تجهیزات را دوربین عنوان کرد و گفت: استفاده از چنین تجهیزاتی، میزان امنیت را افزایش خواهد داد؛ لذا تحقق این امر، مستلزم تخصیص بودجه لازم از سوی مجلس شورای اسلامی است.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت استفاده از آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی
  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • فرماندهی که در تمامی مسئولیت‌ها موفق بود
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • انتصاب فرمانده جدید مرکز علمی و تخخصی مالک اشتر اراک
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • بسته تسلیحاتی یک میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • رادان: : با توسعه هوشمندسازی طرح‌های پلیس قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت