Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@02:25:30 GMT

نشریات سمنانی نگران قانون جدید مجلس/مرگ تدریجی یک رویا

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۹۷۴۴

نشریات سمنانی نگران قانون جدید مجلس/مرگ تدریجی یک رویا

به گزارش خبرنگار مهر، گروهی از مدیران مسئول، نمایندگان نشریات و هفته نامه‌های استان سمنان خطاب به مجمع نمایندگان استان نامه‌ای سرگشاده ارسال و در آن نسبت به مصوبه اخیر مجلس درباره آگهی‌های مطبوعاتی ابراز نگرانی کردند.

متن نامه به این شرح است:

اعضای محترم مجمع نمایندگان استان سمنان
با سلام، ادب و احترام

این واژه‌هایی که می‌خوانید به منزله هشدار نسبت به مرگ حتمی رسانه‌های مکتوب و خنجری است که با دست خانه ملت و نماد دمکراسی یعنی مجلس شورای اسلامی بر گلوی زبان ملت و رکن چهارم دمکراسی یعنی مطبوعات این مرزوبوم کشیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و آن تلاش و اقدام دولت و مجلس برای حذف الزام دستگاه‌های اجرایی به درج آگهی‌های مناقصه و مزایده در مطبوعات و رسانه‌های مکتوب است.

رسانه‌های مکتوب استان سمنان اطمینان می‌دهند که این اقدام دو قوه مجریه و مقننه باعث خاموش شدن چراغ بیداری و آگاهی و اضافه شدن سیل بیکاران، در سالی که از سوی رهبری معظم انقلاب اسلامی بنام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها نامگذاری شده، بوده و درجهت مقابله و رویارویی با این نامگذاری ارزیابی می‌شود.

به صراحت اعلام می‌کنیم که رسانه نگاران مکتوب هنوز در شوک آوار نابهنگام بهمن سال ۹۸ یعنی مصوبه دولت مبنی بر عدم الزام انتشار آگهی‌های دولتی در رسانه‌های مکتوب هستند که در همان روزهای عسرت زده تصمیم گیران و تصمیم سازان دولت، مجلسیان به رسانه‌های نوشتاری نوید حمایت دادند؛ اما افسوس که چند صباحی از این مواعید پارلمانی‌های بهارستان نشین نگذشت و مصوبه صریح نمایندگان ملت مبنی بر عدم انتشار آگهی‌های دولتی در رسانه‌های مکتوب همچون میخ فولادین بر تابوت رسانه‌ها کوبیده می‌شود.

البته در آن سال و بعد از آن تصمیم نامناسب، دولت از تصمیم خود برگشت، اما اکنون رکن چهارم دمکراسی در قوه مقننه به صلیب کشیده می‌شود! رسانه‌های مکتوب استان سمنان اعلام می‌دارند که اصرار بر اجرای مصوبه غیر کارشناسی - حذف انتشار آگهی‌های دولتی در رسانه‌های مکتوب - آفتاب و مهتاب رسانه‌های نوشتاری را در کسوف و خسوف فرو می‌برد

ما متولیان رسانه‌های مکتوب استان سمنان به صراحت مخالفت خود را با این مصوبه اعلام نموده و خواستار لغو هرچه سریع‌تر مصوبه عدم انتشار آگهی‌های دولتی در رسانه‌های مکتوب کشور می‌باشیم و انتظار داریم وکلای مردم در ابتدای نسیم اردیبهشت بهار، بسان دولت برای تصحیح مصوبه و برگشت از این تصمیم، چکش قانون را به نفع رسانه‌ها بر کرسی مجلس فرود آورند.

جمعی از سرپرستان و مدیران رسانه‌های مکتوب استان سمنان

کد خبر 5196359

منبع: مهر

کلیدواژه: آگهی بازرگانی طرح اشتراک نشریات سمنان فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر واکسن کرونا گناوه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محدودیت های کرونایی سردار حجازی ماه مبارك رمضان گرگان اردبیل محمد علی حق بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۹۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها

                                                                  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام‌نیا در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و فعالین مجازی استان اظهار داشت: با پشتیبانی ریاست محترم جمهور و هم‌صدایی رسانه‌های استان، پرونده مالیاتی نفت و گاز استان پس از ۴۳ سال به استان منتقل شد.   وی با قدردانی از تلاش اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی استان افزود: رسانه‌ها همواره یار و همراه ما در تحقق برنامه‌های استان بودند از همه رسانه‌های استان با هر نوع نگاه و سلیقه‌ای تشکر می‌کنیم.   نماینده عالی دولت در استان ایلام اضافه کرد: گفتمان دولت سیزدهم، گفتمان مردمی ایران قوی است و از همه رسانه‌هایی که در انعکاس خدمات دولت تلاش کردند به‌صورت ویژه قدردانی می‌شود.   بهرام‌نیا با اشاره به مشارکت بالای مردم استان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، یادآورشد: رسانه‌ها در مشارکت ۵۳.۲۹ درصدی مردم در انتخابات نقش‌آفرین بودند و در کنار صدا و سیما، سپاه، بسیج و دیگر عوامل موجب شدند که استان ایلام جزو ۴ استان برتر در بحث مشارکت مردم در انتخابات قرار گیرد.   وی مطرح کرد: در جنگ ترکیبی و شناختی  دشمن، رسانه‌ها با سلاح خود که قلم و تحلیل آنهاست روشنگری کرده و نقش شوم دشمن را خنثی کردند.

دیگر خبرها

  • جشنواره تیتر ۱۳؛ نقطه عطفی در رونق نشریات دانشجویی
  • نیروهای شرکتی منتظر نباشند؛ خبر نگران کننده درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
  • نامزد انتخابات مجلس : چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • تصاویر جدید جاستین بیبر که طرفدارانش را نگران کرد + عکس
  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن
  • جلوگیری از درج آگهی جعلی مسکن/ کنترل بازار با مالیات
  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند