Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارک علم وفناوری سیستان وبلوچستان از راه‌اندازی"مدرسه اشتغال" استان و معرفی ۴۵۰ دانشجوی خلاق و برگزیده به این مدرسه خبر داد.

حمدنبی شهیکی گفت: در راستای توزیع عادلانه خدمات پژوهشی-آموزشی و بهره‌مندی از پتانسیل‌های موجود و با هدف کمک به دانشجویان خلاق و دارای ایده برای رفع موانع در شناخت بهتر استعدادهای خود، یادگیری مهارت‌های تیمی و رفتار حرفه‌ای در محیط کاری، مدرسه اشتغال سیستان وبلوچستان راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با توجه به اینکه در سیستان‌وبلوچستان دانشجویان و جوانان خلاق و توانمند زیادی وجود دارد به منظور حمایت و ارائه مشاوره‌های تخصصی به آنها، دومین مدرسه اشتغال کشور در این استان دایر شد که در حال حاضر نیز بالغ بر 450 نفر از دانشجویان خلاق و جوانان دارای ایده به این مدرسه معرفی شده‌اند.
به گفته شهیکی؛ در مدرسه اشتغال تلاش می‌شود تا داوطلبان با نگاهی به درون، الگوی رفتاری و جنس شغلی خود را دریابند و پس از آن با آگاهی کامل از ظرفیت‌های خود، اولین و مناسب‌ترین شغل را آگاهانه انتخاب کنند که این مدرسه در راه بهره‌مندی از استعداد و قابلیت‌های فارغ‌التحصیلان سال‌های اخیر دانشگاه‌های معتبر، طرح‌های متنوعی را برای شناسایی و توسعه قابلیت‌های علمی و عملی افراد در نظر گرفته و امیدواریم با برقراری ارتباط اصولی دانشگاه و سازمان‌های فنی، شکوفایی صنعت و علم را بیش از پیش شاهد باشیم.
رئیس پارک علم و فناوری سیستان وبلوچستان تصریح کرد: به طور کلی حضور در این مدرسه به صورت داوطلبانه است و افراد باید هزینه‌ای را بابت شرکت در دوره‌ها پرداخت کنند اما با رایزنی‌های صورت گرفته افرادی که توسط پارک و علم فناوری معرفی می‌شوند با تخفیف 80درصدی از خدمات این مدرسه بهره‌مند می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: این 450 فرد برگزیده در مرحله اول پس از گذراندن دوره‌های آموزشی رایگان، تحت حمایت پارک قرار می‌گیرند و تا حد توان و ظرفیت موجود برای رشد خلاقیت و استعدادهای آنها و همچنین ورود به بازارهای کار تلاش می‌شود که خودکفایی و افزایش تولید ملی از اهداف اصلی این مدرسه اشتغال است.
شهیکی ادامه داد: با توجه به زیرساخت ایجاد شده و هماهنگی با مدرسه اشتغال شریف و دانشگاه سیستان وبلوچستان؛ علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه حضوری به پارک علم وفناوری ضمن آشنایی بیشتر با شرایط و ضوابط موجود و حمایت‌های مادی و معنوی پارک، در این مدرسه اشتغال ثبت‌نام کرده و از خدمات آن بهره‌مند شوند.
رئیس پارک علم وفناوری سیستان وبلوچستان ادامه داد: در حقیقت شکوفایی و شناسایی توانمندی افراد و اتکا به درون یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های این مدرسه است و پس از آنکه فرد به شناخت جامع و کاملی از خود رسید دوره‌های تخصصی خودمدیریتی، مهارت‌های ارتباط درونی و بیرونی، کار تیمی، مسئولیت‌پذیری، تعامل با محیط کار و... را آموزش می‌بند که نتیجه آن ورود موفق و با درصد ریسک پایین به عرصه اشتغال و کارآفرینی است.

پایان پیام/291

منبع: شبستان

کلیدواژه: دوره ها پارک علم وفناوری سیستان وبلوچستان مدرسه اشتغال پارک علم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۹۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان تلاش برای توسعه پنبه‌کاری در سیستان و بلوچستان دستاوردهایی به همراه داشته و با راهبرد حمایتی، چشم‌انداز احیا و رونق کشت پنبه در استان افق روشنی دارد که در صورت حمایت می‌تواند به سمبل و نماد به‌زراعی در دوران کم‌آبی تبدیل شود.

اعمال برخی سیاست‌های حمایتی و برنامه‌های درازمدت، بروز برخی وقایع اقلیمی و اعمال سیاست‌های اقتصادی در سایر حوزه‌های کشاورزی موجب رغبت تعدادی از کشاورزان به کشت پنبه در استان شده است.

با توجه به مشکلات استان سیستان و بلوچستان در تامین منابع آبی مورد نیاز بخش زراعی و ضرورت کاهش کشت‌های پرآب، باید احیای کشت پنبه بیش از پیش در دستور کار متولیان قرار بگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: در قالب خرید تضمینی وش پنبه مابین سازمان جهادکشاورزی استان سیستان وبلوچستان و یک شرکت فعال در این زمینه یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت قراردادی پنبه خواهد رفت.

سید محمد رضا سیدحسینی در گفت وگو با ایسنا، تصریح کرد: براساس این تفاهمنامه، کشاورزان با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و این شرکت، مزارع خود را به کشت پنبه اختصاص و کارخانه پنبه تولیدی را با نرخ تضمینی در مزرعه خریداری می‌کند.

وی  بیان کرد: کشت پنبه از اوایل فروردین ماه سالجاری در سیستان‌وبلوچستان آغاز و تا مرداد ماه با همکاری کشاورزان شهرستان های دلگان ،بمپور ،ایرانشهر، خاش و تفتان ادامه خواهد داشت.

سید حسینی افزود: تاکنون ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت پنبه رفته است.

وی اظهار کرد: با انجام کشت های قراردادی دغدغه کشاورزان جهت فروش محصول مرتفع و زمینه توسعه کشت این محصول در سیستان وبلوچستان فراهم خواهد شد.

وی تاکید کرد: جهت ارتقای دانش بهره برداران استان برای کشت پنبه ،سفرهای آموزش و ترویجی به استان های پیشرو در کشت پنبه انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌وبلوچستان
  • ازمشکلات بر زمین مانده تاآزادی بیان به سبک آمریکایی درتلنگر این هفته سیستان وبلوچستان
  • پنجمین روز از نمایشگاه اکسپو وحضور سرمایه گذران درغرفه سیستان وبلوچستان
  • پنجمین روز ازنمایشگاه اکسپو وحضور سرمایه گذران درغرفه سیستان وبلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان وبلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان وبلوچستان
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان
  • معرفی ظرفیت‌های تولیدی وصادراتی سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو