Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد توکلی معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی ضمن ارائه گزارشی از خدمات این معاونت در یکسال گذشته گفت: حرم امام رضا (ع) در ۱۵ ماه گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا حال و هوای متفاوتی داشته است.

او افزود: با شیوع ویروس کرونا، خادمان بارگاه منور رضوی پیش از انجام هر کاری، سلامت زائران را مورد توجه قرار داده و خدمات ویژه‌ای را در این زمینه ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی ادامه داد: در همین راستا، خدمت جدیدی در حرم مطهر رضوی پایه‌گذاری شد و حدود ۷ هزار خادم در راستای حفظ سلامت و بهداشت زائران ساماندهی شدند و به صورت روزانه ۵۰۰ خادم مسئولیت سلامت زائران را بر عهده گرفتند.

 

 

اهداء ۱۰۵ هزار بسته معیشتی به نیازمندان

توکلی یکی از تبعات ویروس کرونا را مسائل اقتصادی و معیشتی مردم عنوان و بیان کرد: متاسفانه همه گیری کرونا موجب شد خیلی از خانواده‌ها حتی در تأمین مایحتاج اولیه زندگی خود ناتوان باشند؛ خادمان بارگاه نورانی ثامن الحجج (ع) نیز که همواره در رفع نیاز‌های جامعه پیشگام هستند دست به کار شدند و ۱۰۵ هزار بسته معیشتی را با مشارکت بنیاد کرامت رضوی آماده و بین نیازمندان سطح کشور توزیع کردند.

بیشتر بخوانید

تشدید دستورالعمل های بهداشتی در حرم مطهر رضوی

او تصریح کرد: پس از بسته شدن در‌های حرم مطهر رضوی به واسطه شیوع ویروس کرونا، جمعی از خادمان خیر بارگاه منور رضوی برای یاری محرومان و نیازمندان شهر مشهد، فرآیند آماده‌سازی بسته‌های معیشتی را در قالب طرح «رزمایش مهربانانه» در رواق‌های امام خمینی (ره) و کوثر حرم مطهر رضوی آغاز کردند.

اهداء ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار زیارت نامه به زائران

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی با بیان اینکه مسئله زیارت مقوله بسیار مهمی است که در هیچ شرایطی نباید فراموش شود، تاکید کرد: با توجه به شرایط ناشی از کرونا و اهمیت سلامت زائران از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون ۱ میلیون و ۷۰۰ زیارت نامه تهیه و تولید شده و به صورت کاور شده در ورودی‌های حرم مطهر رضوی به زائران اهدا شده است.

 

 

 

توزیع ۱۰ میلیون ماسک در حرم

به گفته این مقام مسئول از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور تاکنون حدود ۱۰ میلیون ماسک بین زائرین و مجاورین این آستان ملکوتی توزیع شده است.

توکلی اظهار کرد: همچنین در سال گذشته ۵۵۰ تُن محلول ضدعفونی کننده سطوح و ۷۵ تن محلول ضدعفونی کننده دست نیز در گوشه و کنار بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) مورد استفاده قرار گرفت تا با رعایت دستورالمعل‌های بهداشتی، بستر مناسبی برای حضور زائران فراهم شود.

او با اشاره به توزیع غذای متبرک در حاشیه شهر مشهد در ایام ماه مبارک رمضان افزود: غذای متبرک مهمانسرای حضرت به صورت بیرون بر در سطح حاشیه شهر مشهد تقدیم نیازمندان می‌شود و در ایام ماه مبارک رمضان، برای زائرانی که به قصد اقامه نماز جماعت به حرم مشرف می‌شوند نیز افطاری سبکی در نظر گرفته شده که تقدیم آنان می‌شود.

 

 

آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد توسط خدام

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی آزادسازی زندانیان غیر عمد را از دیگر خدمات این معاونت ذکر کرد و ادامه داد: خادمان این بارگاه نورانی آستین همت را بالا زده و شرایط آزاد سازی جمع زیادی از زندانیان غیر عمد را فراهم کرده اند.

توکلی بیان کرد: آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، در قالب اعزام گروه‌های چند نفره خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) برای گرفتن رضایتمندانه از شکات و همچنین برقراری سازش در قبال پرونده‌های مالی در حال اجراست.

 

انتهای پیام//ف.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی شیوع ویروس کرونا آستان قدس رضوی معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۰۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا محمدی فشارکی در مراسم روز شوراها ضمن تبریک روز ملی شوراها به نسخه مردم سالاری دینی امام راحل اشاره کرد و گفت: مصادیق این مردم سالاری را امروز در اصل هفتم قانون اساسی در بدست گرفتن امور مدیریت شهر توسط شوراها را به نمایندگی از مردم شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم شوراهای اسلامی شهرها و روستاها امانت‌دار خوبی در رفع نیازهای مردم براساس قانون باشند، گفت: امروز شوراها مأموریت سنگینی را در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی به عهده دارند.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان با بیان اینکه در عرصه امنیتی باید حد و مرزهایی داشته باشیم، تصریح کرد: وظیفه شوراها در عرصه امنیتی نیاز به نگاه جامع و اشراف کامل در این عرصه است.

محمدی فشارکی با بیان اینکه نباید نگاه‌ها در شوراها صرفاً عمرانی، سیاسی و فرهنگی گرفته باشد و لو اینکه نمره ۲۰ را گرفته در این عرصه‌ها گرفته باشند، گفت: مردم امروز از شوراهایشان در شرایط بد اقتصادی و معیشتی توقع دارند نگاه خود اتکایی و پایداری به روستاهایشان داشته باشند تا مهاجرت از روستا کمتر و بر عکس برجمعیت روستا روز بروز افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه روستاها باید محیطی آرام بخش برای عموم مردم باشد تصریح کرد: شوراها در خدمت رسانی به مردم روستا باید در تراز نظام و انقلاب باشند.

کد خبر 6092202

دیگر خبرها

  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت منصوب شد
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر