Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشنواره فرهنگ و هنر روستا و عشایر ویژه کانون های مساجد شمالغرب کشور است که به میزبانی زنجان اجرا می شود و مهلت ارسال آثار تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، جشنواره فرهنگ و هنر روستا و عشایر با همکاری همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی(دبیرخانه شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر)، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، اردبیل و آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی با نقاط قوت و ضعف فرهنگ و هنر روستا و عشایر، تقویت نقاط قوت و برطرف کردن کاستی‌ها، ارائه دستاوردها و عملکرد هنرمندان و معرفی آثار و تولیدات و ایده‌های برتر فرهنگی است.

 

پاسداشت سرمایه‌های فرهنگی اجتماعی روستا و عشایر نخستین محور این جشنواره است که شامل ارسال عکس از تکریم و تجلیل سرمایه‌های فرهنگی اجتماعی روستا (کارآفرینان، خیرین، فعالان فرهنگی هنری، معتمدین) است.

 

دومین محور این جشنواره نیز شامل فرهنگ کتاب و کتابخوانی است؛ در محور کتابخوانی آثار ارسالی باید شامل معرفی یک کتاب (حداکثر به مدت سه دقیقه) در قالب فایل تصویری باشد.

 

همچنین در بخش مسابقه نیز علاقه‌مندان می‌توانند به سوالات مطروحه از کتاب «انسان 250 ساله» مقام معظم رهبری پاسخ داده و در جشنواره شرکت کنند.

 

سومین محور جشنواره نیز عکس موبایلی با محوریت شعار سال (جهش تولید) در مناطق روستایی و عشایری است و هنرمندان برای شرکت در این بخش می‌توانند عکس‌های خود را در قالب موضوعاتی شامل همدلی و مواسات مومنانه در روستای من، فرهنگ کار و سخت کوشی در روستای من، شعار سال «جهش تولید» در مناطق روستایی و عشایری، طبیعت روستای من به دبیرخانه  ارسال کنند.

 

علاقمندان شرکت در بخش طراحی و نقاشی با موضوعات فرهنگ بومی روستا و عشایر نیز می‌توانند، آثار خود را در موضوعات (فرهنگ بومی روستا و عشایر، طبیعت روستای من، بافت قدیمی و سنتی روستای من) برگه A4 و با مداد رنگی آماده و به دبیرخانه ارسال کنند؛ این بخش در دو رده سنی نوجوانان 5 تا 16سال و 16 سال به بالا برگزار می‌شود.

 

در بخش خوشنویسی نیز آثار ارسالی باید در قالب خط نستعلیق برای آیه مبارکه 28 سوره رعد «الا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»، آیه مبارکه 195 سوره بقره «انّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ‌» و سوره مبارکه کوثر و و یا خط تحریر (یک بند) از منظومه حیدربابای استاد شهریار باشد.

 

به دلیل استقبال شرکت کنندگان، مهلت ارسال آثار تا پایان اردیبهشت ماه 1400 تمدید شد و داوری آثار اوایل خردادماه امسال انجام و اسامی برگزیدگان اعلام خواهد شد.

پایان پیام/693

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان کانون های مساجد استان زنجان فرهنگ و هنر روستا و عشایر روستای من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۰۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت ماه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سعید نورایمانی افزود: بعد از این مهلت مجوز‌ها قدیمی و فاقد شناسه یکتا از نظر قانونی اعتبار ندارد و این نوع کسب و کار‌ها فاقد مجوز محسوب می‌شوند. 
وی با بیان اینکه علی رغم اطلاع رسانی‌های انجام شده هنوز بسیاری از کسبه برای تبدیل مجوز‌های خود از کاغذی به الکترونیکی اقدامی نکرده اند؛ از کلیه صاحبان مشاغل، اصناف، کسبه و بازاریان استان یزد خواست به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل در دریافت خدمات بانکی، بیمه ای، مالیاتی و ... هر چه سریعتر نسبت به الکترونیکی کردن مجوز‌های کسب و کار خود اقدام کنند. 
به گفته وی صاحبان کسب و کار برای انجام این کار باید به درگاه ملی مجوز‌ها به نشانی mojavez.ir مراجعه نمایند و داشتن شماره پشت کارت ملی، شماره جواز کسب و کار و کد پستی محل کسب و کار برای فرایند الکترونیکی شدن الزامی است و این فرایند در کوتاه‌ترین زمان ممکن قابل انجام است. 
وی ادامه داد: فرایند تبدیل مجوز‌ها به الکترونیکی کاملا رایگان و با استفاده از گوشی تلفن همراه در کمترین زمان ممکن امکان پذیر است.

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت نام مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ در استان اردبیل
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • پایان جشنواره بین المللی کوچ عشایر جعفر آباد مغان
  • تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت ماه
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد / جزیبات
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی»
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»