Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون شهرسازی شهرداری تهران با اشاره به سیستمی شدن صدور پروانه در حوزه شهرسازی از کاهش آمار تخلفات ساختمانی خبر داد و گفت: طرح تفصیلی ویژه محدود تاریخی شهر تهران شامل منطقه ۱۲ و بخشی از منطقه ۱۱ تهیه شده است.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا گلپایگانی در نشست خبری آنلاین امروز شنبه در تشریح عملکرد سه ساله معاونت شهرسازی شهرداری تهران، گفت: معماری یکی از شاخص های فرهنگ و تمدن در هر سرزمینی شناخته می شود و معماری ایرانی نیز ریشه در تاریخ چند هزار ساله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در معماری ایرانی فضاهایی خلق شده اند که هیچ گاه کهنه نمی شوند، در حقیقت معماری ایرانی پیوند با روح و جان آدم ها برقرار می کند.

وی افزود: طی سه سال گذشته تمام توان و تلاش خود را در مدیریت شهری و در حوزه شهرسازی برای برگرداندن آرامش شهر و آسایش شهروندان به کار گرفتیم. بی تردید اگر افراد در محیط شهری به فضای زندگی تعلق خاطر داشته باشند آرامش خواهند داشت و در غیر این صورت نسبت به آن فضا بیگانه خواهند بود.

گلپایگانی با بیان اینکه شهرداری موظف بوده پروژه های موضوعی و موضعی را به سرانجام برساند، افزود: تا سال ۹۷ تقریبا ۲۰ طرح موضعی و موضوعی در شهر تهران به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسید و ۳۵ طرح مصوب که برای تهران از اهمیت بسزایی برخوردار است به تصویب رسیده و ۱۰ طرح دیگر در دستور کار است تا به کمیسیون ماده ۵ ارجاع داده شود. از جمله این طرح ها می توان به طرح بازآفرینی محور فداییان اسلام، چهارباغ فاطمه زهرا (س) در منطقه ۱۸ و ۱۹، طرح روستای کن و طرح فرحزاد اشاره کرد.

وی با اشاره به موضوع اراضی ذخیره شهری، آن را یکی از ظرفیت های حائز اهمیت شهر دانست و افزود: در حوزه ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و حل مشکلات آن ها نگاه ویژه ای به اسناد توسعه ای و افزایش قلمروی عمومی به عنوان اولویت های حوزه شهری داشته ایم. طرح های بلاتکلیف را تعیین تکلیف کردیم که در این طرح ۸۰۰۰ هکتار از زمین های تهران تعیین تکلیف شد و ظرفیت توسعه ای در اختیار تهران قرار گرفت. قطعا اگر این زمین ها تعیین تکلیف نمی شد توسعه شهر را در جاهایی که ارزش ویژه دارند نمی توانستیم آغاز کنیم.

به گفته وی، در حوزه پایبندی به ضوابط و مقررات، کار سنگین و مهمی انجام شد که قطعا اگر پایدار بماند انضباط بخشی به صدور پروانه در شهر تضمین خواهد شد. امروز پروانه های ساختمانی به صورت سیستمی صادر می شود و می توان گفت هیچ پروانه ای خلاف ضوابط و مقررات طرح تفصیلی صادر نمی شود. اقدام بزرگی که علیرغم ذینفعان بسیار با آسیب شناسی نواقص انجام شده است.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه مشکلات مردم در مناطق جنوب و میانی شهر مورد توجه قرار گرفته است، افزود: علیرغم تکلیف اسناد توسعه ای برای مدیریت شهری معماری مبتنی بر شهرسازی ایرانی و اسلامی در دستور کار قرار گرفت. محله ای در شهرری با معیارهای ایرانی و شهرسازی طراحی کردیم و فضاهای همگانی براساس معماری تاریخی شهرری شکل گرفت.

وی ادامه داد: اتفاقاتی در خصوص حفظ فضای سبز تهران رخ داد. قلمروی عمومی در دره اسلام آباد یکی از این اتفاقات بود و بناست تا به رود دره ای جذاب تبدیل شود. این در حالی است که زمانی به دلیل رهاشدگی به یک معضل تبدیل شده بود. امروز ۸۰ درصد فضای این رود دره به صورت قلمروی عمومی طراحی شده است.

گلپایگانی تأکید کرد: مناسب سازی با سرعت بیشتری در حال انجام است و در این دوره مسیرها، بوستان ها، ایستگاه های مترو، میادین میوه و تره بار و ایستگاه های اتوبوس بهسازی شدند، البته تهران تا رسیدن به شهر مناسب همه، هنوز فاصله دارد ولی در حوزه مناسب سازی همه حوزه های شهرداری درگیر بودند و ستاد مناسب سازی با ایفای نقش کلیدی سعی در اجرای وظایف خود داشته است.

معاون شهرسازی شهرداری تهران با تأکید بر لزوم ارتقای تاب آوری در شهر گفت: پروانه بهسازی لرزه ای با کمک مرکز تحقیقات و مدیریت بحران شهر تهران در دستور کار قرار گرفته و نزدیک به ۸۰۰ هکتار محدوده بافت فرسوده به تازگی مصوب شد، یعنی در گذشته ۳۴۰۰ هکتار بافت فرسوده وجود داشت که ۸۰۰ هکتار به آن اضافه شد واین یعنی ۸۰۰ هکتار به فضاهای تخفیف صدور پروانه در شرایطی که شهرداری تهران با مشکلات مالی بسیاری روبروست اضافه شده است.

وی ادامه داد: طرح شناسایی گودهای رها شده تدوین شده و اخطارهایی نیز صادر شده است. با حکم دستگاه قضایی تعدادی از گودهای پرخطر را پر کردیم و این مسیر ادامه دارد. همچنین برای جلوگیری از ایجاد چنین گودهایی لایحه ای تنظیم و به شورای اسلامی شهر تهران ارسال شده است. تهیه طرح تفصیلی ویژه محدوده تاریخی شهر تهران شامل منطقه ۱۲ وبخشی از منطقه ۱۱ در دستور کار قرار گرفته که می تواند در ارتقای کیفیت محدوده تاریخی تهران موثر باشد.

وی تأکید کرد: گسل های شهر تهران در لایه های طرح تفصیلی اضافه شده و روی پهنه های گسلی محدودیت هایی در ساخت و ساز اعمال کرده ایم تا به تاب آوری شهر کمک کنیم. ساختمان سازی با رعایت ضوابط فنی و مهندسی اولویت بوده و امروز به جرأت می توانم بگویم در شهر تهران ساخت و ساز هیچ ساختمانی بدون مهاربند که برای مقاومت دیوارهای جانبی است، انجام نمی شود.

گلپایگانی با اشاره به همکاری معاونت شهرسازی شهرداری تهران و سازمان آتش نشانی گفت: در گذشته ضوابط مبحث ملی ساختمان برای ساختمان های زیر شش طبقه کنترل نمی شد، اما خوشبختانه امروز این اتفاق افتاده و به یک روال تبدیل شده است. کاهش تخلفات ساختمانی محور کلیدی بوده که  در سه سال گذشته پیگیری شده است. پس از سال ها و از زمانی که ماده ۱۰۰ شهرداری ها تصویب شد و چند سال تبصره ۷ این ماده را یعنی نظارت مأمور شهرداری را طی ۳۰ سال گذشته نداشتیم و نظارت به مهندس ناظر داده شده بود که این امر تبعات زیادی داشت اما خوشبختانه اقدام کلیدی صورت گرفت و چارچوب روشن و شفافی برای نظارت بر ساخت و ساز تبیین شد که از نیروی شهربان و شهرداری منطقه تقسیم وظایف روشنی صورت گرفت و با برطرف کردن اشکالات سیستمی مقدمات کار فراهم شده و آمار تخلفات ساختمانی کمتر شده است.

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با تأکید بر اهمیت موضوع گردشگری در حوزه مسائل شهری و شهرسازی گفت: با توجه به محدوده مالی شهرداری تهران افتتاح دریاچه هنر را در دستور کار قرار دادیم. ساختمان باغ هنر نواقصی داشت که تکمیل شد، جذابیت های گردشگری عباس آباد در دستور کار قرار گرفت و به ارتقای جذابیت های بین المللی آن و انعقاد تفاهم نامه با موسسه گردشگری توجه شد تا از این مسیر از ظرفیت های فضاهای تولید شده بهره بگیریم.

وی افزود: رویکرد محله محوری را هم مورد توجه قرار دادیم و سازمان نوسازی کل دیدگاه برنامه توسعه سوم شهر تهران را در نظر گرفت. همچنین دفترچه ارزش مکانی املاک مورد توجه قرار گرفت و صدور پروانه نیز طبق آن ارائه می شود.

معاون شهرسازی شهرداری تهران در پاسخ به سوالی در خصوص شن چاله های تهران گفت: شن چاله ها شامل محدوده ای ۳۰۰ هکتاری در منطقه ۱۸ هستند که معدن شن و ماسه تهران بوده اند. در سال ۹۳ طرحی برای آنجا تهیه شد و در کمیسیون ماده ۵ نیز به تصویب رسید. در ابتدای کار تلاش کردیم که اجرای آن را به پیش ببریم، اما متأسفانه آنجا ۱۷ مالک عمده دارد و هر یک از آن ها در خصوص اخذ سهم خود با مشکلاتی مواجه شدند. بر همین اساس با تک تک آن ها گفت وگو انجام شد تا طرح خود را ارائه کنند. تاکنون دو مالک این کار را انجام داده اند و ما نیز برای پیشبرد اجرای طرح در تلاش هستیم.

وی در خصوص محور فداییان اسلام نیز گفت: تصویب طرح این محور در کمیسیون ماده ۵ انجام شده و ما در حال انجام اجرای اقدامات صدور پروانه برای دو مالک در این محور هستیم.

معاون شهرسازی شهرداری تهران در خصوص اقدامات شهرداری در راستای اجرای طرح خیابان کامل گفت: بخشی از این بحث در حوزه حمل و نقل و ترافیک در حال پیگیری است. مجموعه ای از خیابان ها که به عنوان خیابان کامل باید قلمداد شوند لیست شان تهیه شده و اقدامات بر روی چند خیابان همچون ولیعصر (عج) در حال انجام است.

وی در خصوص عوارض صدور پروانه نیز گفت: این موضوع منطبق بر مصوبات شورا بوده و به صورت سیستمی انجام می شود و تخطی در این راستا نداریم اما مصوبه موردی در کمیسیون ماده ۵ بعضا مورد بررسی قرار می گیرد. در مصوبه شورا عنوان شده که عوارض بر اساس تراکم باشد، اما پرونده های موردی کمیسیون ماده ۵ ممکن است تعداد طبقات با حفظ تراکم افزایش و سطح اشغال نیز کم شود که این امر سبب تغییر می شود و برای مالک ارزش افزوده ایجاد می کند. این امر را در شورا شفاف نکرده ایم اما شهرداری پس از درخواست مالکین همه ماجرا را روشن می گوید و مالک هم می پذیرد. بی تردید بهتر است در مصوبات شورای شهر در خصوص این اتفاق تعیین تکلیف شود اما از سوی دیگر در شورا نگرانی برای اجازه صدور پروانه با تراکم مازاد نیز وجود دارد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص مسکن کوچک مقیاس نیز گفت: در سازمان نوسازی این موضوع پس از تأیید شورای عالی مسکن مورد توجه قرار گرفت و تلاش کردیم که مسکن کوچک مقیاس به تأیید هیأت دولت نیز برسد اما وزارت مسکن با توجه به نگرانی در خصوص مسائل اجتماعی با موضوع، کمی مخالف بود. این در حالی است که تجربه جهانی نشان می دهد محله های غنی و فقیر هیچ گاه جدا نبوده و همه در کنار هم زندگی می کنند.

گلپایگانی درباره سند راهبردی حریم نیز گفت: گزارش های نهایی در خصوص این سند ارائه شده و در حال بررسی است تا پس از این مرحله به شورای شهر تهران ارائه شود. در حریم شهر تهران تعارضات تقسیمات کشوری بین تهران و سایر شهرستان ها وجود دارد و مسئله جدی است که این سند نمی تواند این مشکلات را حل کند اما موضوع توسط شهرداری در حال پیگیری است تا منجر به تصمیم نهایی شود.

معاون شهرسازی شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص ساختمان های قدیمی رها شده در سطح شهر گفت: در خصوص این ساختمان ها شورا از سال ۱۳۸۴ عوارضی را مصوب کرده و تلاش شده از ظرفیت جرایم برای ساماندهی آن ها استفاده کنیم. در طول سنوات گذشته در این حوزه ایراداتی توسط دیوان عدالت اداری گرفته شده که اجازه بهره گیری حداکثری از ظرفیت جرایم برای ساماندهی این ساختمان ها از بین رفته است. کار مطالعاتی نیز با همکاری مرکز مطالعات در این حوزه آغاز شده که امیدواریم به نتیجه برسد تا علاوه بر عوارض از راهکارها و ظرفیت های دیگری نیز در این حوزه استفاده کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک و انتقادها در خصوص عملکرد آن ها گفت: نظر ما این بود که این دفاتر با توجه به اینکه عمده ترین کارشان با حوزه شهرسازی است و باید زیر نظر این حوزه کار کنند اما این دفاتر در زیرمجموعه حوزه برنامه ریزی قرار دارند در حالی که منشأ و اصلی ترین درآمد آن ها حوزه شهرسازی است که تاکنون در این امر موفق نبوده ایم. البته برای بهبود کار دفاتر کار مطالعاتی انجام شده که خروجی آن آماده ارائه به شورای شهر تهران است. با دفاتر متخلف برخورد جدی داشته ایم و دفاتری که چارچوب و مقررات را رعایت نکرده اند حکم تعلیق داده ایم. شرایط بهتر شده اما با آنچه که باید باشد هنوز فاصله دارد.

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص گودهای پرخطر شهر تهران گفت: از مجموع ۲۵۹ گود رها شده شناسایی شده حدود ۳۰ گود نیازمند اقدام فوری تشخیص داده شد که تا به امروز ۱۴ گود یا پر شده یا عملیات اجرایی به جایی رسیده که از خطر خاطر شده اند. در سال ۱۴۰۰ نیز ردیف اعتباری در بودجه مصوب در نظر گرفته شده که قطعا کمک می کند سرعت این کار افزایش پیدا کند.

وی در خصوص سرانجام پادگان ۰۶ و توافق با ارتش گفت: پادگان ۰۶ بعد از مصوبه شورای عالی شهرسازی و توافق با ارتش به گونه ای پیش رفت که ارتش از کاری که باید انجام می داد مقداری عقب نشینی کرد. نگرانی های ارتش دو محور اصلی داشت که یکی بارگذاری ممکن برای این محدوده بود و نگرانی دیگر این بود که آثار تاریخی این محدوده، حفظ و نگهداشت و مرمت آن ها تعیین تکلیف شود که توسط چه نهادی باید انجام شود. مذاکرات ادامه دارد و به نتایج خوبی رسیده اما هنوز نهایی نشده است. امیدواریم اتفاقی بیفتد که به نفع شهر و شهروندان باشد.

گلپایگانی در خصوص بهره گیری از فضای جنگ افزارسازی در منطقه ۱۳ برای ارتقای سرانه های خدماتی این منطقه گفت: مذاکراتی با وزارت دفاع آغاز شده و قرار شد طرحی توسط سازمان نوسازی تهیه شود. هدف از بهره گیری این محدوده این است که از این عرصه برای تأمین سرانه ها در محلات صفا و زاهد گیلانی استفاده شوند. در حال حاضر توافق حاصل شده اما بر سر برخی از موضوعات جزئی اختلاف وجود دارد که باعث شده تفاهم به امضا نرسد. در این طرح ۳۰ درصد عرصه در اختیار وزارت دفاع برای ساخت مسکن قرار می گیرد و مابقی یعنی حدود ۱۲ هکتار برای تأمین سرانه های خدماتی مورد استفاده قرار می گیرد که ۸ هکتار آن فضای باز و فضای سبز خواهد بود.

معاون شهردار تهران در خصوص احداث میدانگاه ها و توسعه قلمروی عمومی در شهر تهران گفت: کار مطالعاتی در مرکز مطالعات انجام شده و ۲۲ نقطه به عنوان نقاط کلیدی برای احداث میدانگاه ها تعیین شده که این کار در مرحله تعیین پیمانکار قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران معاون شهرسازی شهرداری تهران دستور کار قرار گرفت معاون شهردار تهران تخلفات ساختمانی مورد توجه قرار کمیسیون ماده ۵ قلمروی عمومی حوزه شهرسازی صدور پروانه تعیین تکلیف طرح تفصیلی ساختمان ها تاریخی شهر شهر تهران انجام شده انجام شد نیز گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۰۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی

شهردار شیراز در دیدار با هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی فارس از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی در این کلان‌شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی در دیدار با هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی فارس اظهار کرد: شهر شیراز و استان فارس در ایام نوروز جزو گردشگرپذیرترین شهر و استان کشور بود که خوشبختانه بدون هیچ حادثه‌ای باوجود بارش شدید باران، سپری شد.

وی افزود: موفقیت‌های کسب شده در شهرداری شیراز حاصل تلاش خانواده ۱۳ هزار نفری این مجموعه، تیم هم‌دل و متخصص مدیریت شهری، شورای اسلامی این کلان‌شهر، دستگاه‌های اجرایی، خدمات‌رسان و نظارتی است و وفاق با نظام مهندسی نیز مرهون این همدلی بین مجموعه‌ای است.

شهردار شیراز همچنین در بخش دیگر سخنان خود به مسائلی نظیر کاهش مدت زمان و فرآیند صدور پروانه ساختمانی سخن گفت.

اسدی تاکید کرد: بیش از دو هزار پروژه در شهرداری شیراز فعال است و هیچ پروژه تعطیل و نیمه تعطیلی نداریم.

وی همچنین در این جلسه خواستار همدلی در حفظ عنوان شیراز؛ پایتخت محیط زیست آسیا شد.

در این جلسه محمود صفایی نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در بخشی از این نشست با بیان اینکه اکثر مهندسین شهرداری شیراز در بخش‌های مختلف عضو خانواده بزرگ نظام مهندسی هستند، تصریح کرد: نظام مهندسی فارس سرآمد نظام مهندسی‌های سراسر کشور است.

وی خاطرنشان کرد: کلان‌شهر شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی نیز سرآمد و موجب افتخار است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با تصریح بر این موضوع که منافع عمومی سرلوحه کار این نهاد قرار دارد، ادامه داد: نظارت بر تخطی کنندگان مسائل فنی از مهمترین موضوعاتی است که باید برای حفظ قداست مجموعه نظام مهندسی در اولویت قرار گیرد.

آرش فرج‌زاده قائم مقام شهردار شیراز نیز در ادامه این نشست اضافه کرد: بودجه شهرداری شیراز در سال گذشته و در زمانی که صحبت از تعریف بسته ۵۰ هزار میلیارد تومانی شد، ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود.

وی با تصریح بر این نکته که در واقع دو برابر کار یک سال، پروژه در شهرداری شیراز تعریف شد، افزود: با همکاری شورای اسلامی شهر شیراز، این مهم محقق و در بهمن ماه ۱۴۰۲ تقریباً نیمی از پروژه‌ها افتتاح و عملیات اجرایی نیم دیگر پروژه‌ها آغاز شد و عملاً شهرداری شیراز سال گذشته با تعامل دستگاه‌های اجرایی بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان پروژه را به سرانجام رساند و یا عملیات اجرایی آنها را آغاز کرد.

قائم مقام شهردار شیراز با بیان اینکه امسال هم این مهم در حال برنامه‌ریزی است و به زودی اعلام خواهد شد، از تعریف و تدوین برنامه عملیاتی و راهبردی در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۴ توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز سخن گفت و اظهار کرد: ۴۴ پروژه کلان در این راستا تعریف شد که بسته محرومیت‌زدایی نیز یکی از مهمترین این پروژه‌هاست.

فرج‌زاده همچنین تسهیل پاسخگویی به مراجعین شهرداری را از مهمترین برنامه‌های تعاملی و مشترک شهرداری و نظام مهندسی عنوان کرد.

مهدی قلندری معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز نیز در ادامه این نشست تاکید کرد: پروژه‌های شهرداری شیراز به همت مدیریت مطلوب، فعال است.

وی با اشاره به در خصوص برنامه‌هایی که توسط معاونت متبوع در بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین شده، سخن گفت.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز همچنین از ارائه آموزش‌های لازم به نیروهای متخصص در شش ماهه نخست امسال در رابطه با نرم‌افزار جدید نحوه بررسی نقشه‌های ساخت و تأسیسات خبر داد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر این مهم به صورت سری انجام می‌شود که با استقرار نرم‌افزار جدید، آموزش به نیروهای متخصص هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

ارجاع پرونده‌های ساختمانی به سامانه ارجاع و سامانه شفافیت

ستار خورشیدی رئیس سازمان نظام مهندسی فارس نیز در این جلسه عملکرد شهرداری شیراز در سال گذشته مبنی بر افتتاح و کلنگ‌زنی بیش از هشتاد هزار میلیارد تومان پروژه را کاری بسیار سخت و تحسین برانگیز عنوان و تصریح کرد: این مهم به زبان کاری ساده اما در عمل بسیار سخت است.

وی به ارجاع پرونده‌های ساختمانی به سامانه ارجاع و سامانه شفافیت اشاره و اضافه کرد: یکی از ارکان سالم‌سازی، ایجاد شفافیت است.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان فارس با بیان اینکه در بحث تفکیک نیز نظارت با نرم‌افزار و ثبت سیستمی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار تمام پرونده‌ها در حال اسکن هستند که ۵۰ درصد آنها انجام شده است.

خورشیدی ابراز امیدواری کرد: افتخار سازمان نظامی مهندسی فارس این است که با شهرداری به عنوان یکی از ارکان اصلی در ساخت‌وساز و نظارت، راهکار تعاملی را پیش بگیرد.

کد خبر 748462

دیگر خبرها

  • ایجادشعبه ویژه پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • اعتراض شدید نمایندگان تهران به وزیر کشور در خصوص هرگونه تعرض به یکپارچگی شهرستان ری
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت/ کاهش بالغ بر ۵۰ درصدی تخلفات حریم