Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@23:11:05 GMT

عرضه ۲۱۰ هزار کیلووات ساعت برق در بورس انرژی

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۱۰۱۶

عرضه ۲۱۰ هزار کیلووات ساعت برق در بورس انرژی

ایران اکونومیست- در جلسه معاملاتی امروز شنبه ۴ اردیبهشت ماه، در تابلوی برق بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، ۲۱۰ هزار کیلووات ساعت برق توسط شرکت‌ تولید برق پرند مپنا، برای دوره تحویل هفتگی اردیبهشت ۱۴۰۰ عرضه خواهد شد.

 همچنین در جلسه معاملاتی روز چهارشنبه اول اردیبهشت ماه، در بازار فیزیکی برق بورس انرژی ایران، ۱۰۶ هزار و ۹۰۰ قرارداد معادل ۱۷ میلیون و ۹۵۹ هزار و ۲۰۰ کیلووات ساعت برق به ارزش ۹ میلیارد و ۸۷۷ میلیون و ۵۶۰ هزار ریال توسط شرکت‌ تولید نیروی برق پرند مپنا برای دوره تحویل هفتگی اردیبهشت ۱۴۰۰ عرضه و مورد معامله قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاطر نشان می گردد، در بازار عمده فروشی برق نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۱۳۱ فروردین ۱۴۰۰ گشایش یافتند. همچنین در بازار عمده فروشی برق نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۵ و۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ پایان جلسه معاملاتی روز چهارشنبه متوقف و فرآیند تحویل آن ها آغاز شد.

همچنین در روز مذکور در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، در نماد (سمیعا۰۰۲) ۱۵ هزار و ۵۹۰ قرارداد با ارزشی بالغ بر۲۰۱ میلیارد ریال و ۱۳ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۷۰۰ ریال معامله شد.

لازم به ذکر است در جلسه معاملاتی روز چهارشنبه همچنین در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله بورس انرژی ایران و در تابلوی اوراق گواهی ظرفیت، ۱۶ هزار ورقه گواهی ظرفیت نقدی با ارزش ۲۱۷ میلیارد و ۲۱۶ میلیون ریال معامله شد.

سنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بورس انرژی ایران جلسه معاملاتی باری روزانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۱۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد

اکبر یاوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به افزایش دما و رسیدن محصول به انبوه، قیمت میوه های نوبرانه طی یک ماه اخیر ۶۰ درصد کاهش یافته است.

او قیمت هرکیلو گوجه سبز را ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزارتومان، توت فرنگی ۷۰ تا ۱۲۰ هزارتومان، ملون ۸ تا ۱۲ هزارتومان، جانا ۱۰ تا ۱۵ هزارتومان، طالبی ۱۰ تا ۱۴ هزارتومان و چغاله بادام ۸۰ تا ۱۵۰ را هزارتومان اعلام کرد و افزود: برمبنای فاکتور رسمی حداکثر با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها باید عرضه شود.

یاوری ادامه داد: قیمت گوجه سبز در ابتدای فصل یک‌میلیون تومان بود که با افزایش عرضه روند کاهشی به خود گرفته است و پیش بینی می شود که با افزایش عرضه تا پایان اردیبهشت، بازار به ثبات برسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان از توزیع روزانه ۱۵۰ تن گوجه سبز، ۲۰۰تن توت فرنگی، ۳۰۰ تن طالبی و جانا و ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن هندوانه در میدان مرکزی خبر داد.

او گفت: قیمت صیفی جات نظیر هندوانه، ملون و جانا توجیه اقتصادی برای کشاورز ندارد چراکه کمتر از ۱۰ هزارتومان از تولیدکننده خریداری می شود که جوابگوی هزینه های تولید نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار