Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهر: مدیر واحد ساماندهی طرح‌ها و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران ضمن اعلام خبر لغو اجرای طرح ترافیک از فردا (یکشنبه 5 اردیبهشت 1400) گفت: لغو اجرای طرح ترافیک تأثیری بر کاهش مسافران مترو و اتوبوسرانی نخواهد داشت بلکه باعث جذب سفرهای غیرضروری به ناحیه مرکزی شهر تهران می‌شود.
به گزارش شهر، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، امروز -4 اردیبهشت 1400- اعلام کرد که اجرای طرح ترافیک در پایتخت از فردا یکشنبه -5 اردیبهشت- به مدت یک هفته متوقف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین معتقد است که لغو اجرای طرح ترافیک در پایتخت به کاهش شلوغی مترو و اتوبوس و کاهش ازدحام مردم و کمتر شدن امکان سرایت ویروس کرونا کمک می‌کند.
در همین رابطه؛ عمار سعیدیان‌فر، مدیر واحد ساماندهی طرح‌ها و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران در گفت‌وگو با شهر، ضمن تأیید خبر لغو اجرای طرح ترافیک به مدت یک هفته در پایتخت، بیان کرد: مدیریت شهری تهران تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است. اما لغو اجرای طرح ترافیک تأثیری بر کاهش مسافران مترو و اتوبوسرانی نخواهد داشت بلکه باعث جذب سفرهای غیرضروری به ناحیه مرکزی شهر تهران می‌شود.
مدیر واحد ساماندهی طرح‌ها و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران در پایان، اضافه کرد: آمارها نشان می‌دهد که لغو اجرای طرح ترافیک درصد بسیار پایینی بر کاهش مسافران حمل و نقل عمومی تأثیر می‌گذارد. تجربه نشان داده زمانی‌که محدودیت‌های عبور و مرور برداشته می‌شود، سفرهای غیرضروری به مرکز شهر افزایش می‌یابد.
خبرنگار: ملیکا هاشمی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: لغو اجرای طرح ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۲۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی میز خدمت تبدیل مجوزهای کاغذی در بازار و مترو تهران | ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شد

به گزارش همشهری آنلاین، ۱۶ روز مانده به پایان مهلت قانونی تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی، میز خدمت تبدیل مجوزها از امروز (نهم اردیبهشت ۱۴۰۳) تا روز ۲۵ اردیبهشت که آخرین روز از مهلت قانونی تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا است در بازار بزرگ تهران و ۱۰ ایستگاه مترو دایر شده است.

طبق اعلام مرکز بهبود محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد، میز خدمت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا در ایستگاه‌های مترو تجریش، شهید بهشتی، هفت‌تیر، امام خمینی (ره)، ۱۵ خرداد، امام حسین (ع)، میدان ولی‌عصر (عج)، میدان آزادی، میدان انقلاب و صادقیه دایر است.

این میزها در قالب مرحله دوم کارزار تبدیل مجوزها به راه افتاده و متولیان امر در تلاش هستند بیشترین امکانات را برای دارندگان مجوزهای کاغذی فراهم آورند تا در مهلت قانونی، مجوز خود را به شناسه یکتا تبدیل کنند.

تبدیل حدود ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، تعداد مجوزهای کاغذی که تا روز هشتم اردیبهشت به شناسه یکتا تبدیل شده است به ۴۶۷ هزار و ۹۱۹ مجوز رسید که از این تعداد سهم اصناف ۴۳۹ هزار و ۴۶۰ مجوز است.

در میان استان‌ها بیشترین تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا در استان‌های لرستان، گیلان، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی صورت گرفته است. در هر یک از استان‌های مذکور به ترتیب ۱۲.۹ درصد، ۱۲.۹ درصد، ۱۰.۹ درصد و ۹ درصد از مجوزهای کاغذی صادره به شناسه یکتا تبدیل شده است.

در هر یک از این استان‌ها به ترتیب ۲۲ هزار و ۷۵۱ مجوز، ۳۲ هزار و ۵۲۸ مجوز، ۱۰ هزار و ۳۳۵ مجوز و ۶ هزار ۹۴۸ مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شده است. کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی به ترتیب در استان‌های خوزستان، کرمان، بوشهر، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

در میان دستگاه‌ها نیز سازمان ملی استاندارد، اصناف، وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام پزشکی در صدر جدول کارزار تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا قرار دارند. هر یک از این دستگاه‌ها به ترتیب ۲۴.۵ درصد، ۱۸.۲ درصد، ۸.۵ درصد و ۳.۸ درصد از کل مجوزهای کاغذی خود را به شناسه یکتا تبدیل کرده‌اند.

طبق قانون از ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ مجوزهای کاغذی بی‌اعتبار هستند و سامانه‌های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی‌دهند. آن دسته از فعالان اقتصادی که هنوز شناسه یکتا ندارند یعنی نامشان در qr.mojavez.ir نیست می‌توانند با گوشی همراه خود و یا با مراجعه به میزهای خدمت فقط با ورود ۳ کد (شماره‌سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir)، به‌سرعت و رایگان مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

کد خبر 848192 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شاخص کسب و کار وزارت امور اقتصاد و دارایی

دیگر خبرها

  • برپایی میز خدمت تبدیل مجوزهای کاغذی در بازار و مترو تهران | ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شد
  • توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • توقف اعزام قطارهای تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی