Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@21:13:50 GMT

ضرورت توجه به نحوه درست توزیع منابع آب کشاورزی در گیلان

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۳۲۵۴

ضرورت توجه به نحوه درست توزیع منابع آب کشاورزی در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی ظهر شنبه در دیدار با مدیران و معاونان شرکت آب منطقه‌ای گیلان ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیریت آب استان، گفت: مدیریت آب، یکی از حساس‌ترین مدیریت‌ها است.

وی تأکید کرد: باید با مدیریت در نحوه توزیع، استفاده و جلوگیری از هدر رفت این منابع مهم و حیاتی از سوی کشاورزان و مدیران شرکت آب منطقه‌ای بتوانیم سالی زراعی بدون تنش آبی را پیش رو داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه رشت با بیان اینکه کشاورزی در گیلان بر پایه برنج و تک محصولی است، افزود: باید با حمایت هر چه بیشتر از کشاورزان و مدیریت درست و نظارت دقیق، بتوانیم، آب زراعی را به دست شالیکاران بالادست و پایین دست فراهم کنیم و همه از این نعمت الهی برای کشت محصول خود بهره‌مند شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با تاکید بر اینکه باید زیر ساخت‌های لازم برای بهینه سازی و جلوگیری از هدر رفت آب فراهم شود، گفت: باید سالانه بخشی از اعتبارات این شرکت برای بتنی کردن کانال‌های آبیاری تخصیص یابد علاوه بر جلوگیری از هدررفت آب، کشاورز نیز بتواند بدون دغدغه کم آبی به کشت محصول بپردازد.

آیت الله فلاحتی، با اشاره به اینکه باید برای لایروبی انهار و کانال‌ها از ظرفیت دهیاران و شورای روستا قبل از شروع سال زراعی استفاده شود، افزود: مدیران ذی ربط باید علاوه بر آگاه بخشی و اطلاع رسانی به کشاورزان، از میزان آب و نحوه توزیع آن، با سعه صدر در کنار شالیکاران باشند و با مدیریت و نظارت دقیق، آب را به دست همه کشاورزان برسانند.

وی، همچنین بر رعایت تقویم زراعی از سوی کشاورزان تاکید و تصریح کرد: شالیکاران باید با توجه به تقویم زراعی شروع به کشت و کار کنند و همچنین باید با بهره گیری درست از منابع آبی از هدر رفت آن جلوگیری نمایند تا با همکاری یکدیگر آب به همه اراضی کشاورزی بالادست و پایین دست برسد.

کد خبر 5196677

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در گیلان منابع آبی آیت الله رسول فلاحتی ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر واکسن کرونا شیوع کرونا محدودیت های کرونایی گرگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گناوه اردبیل انتخابات 1400 کمک مومنانه سردار حجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۳۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نحوه درست کردن برنج پف کرده در خیابان‌های هند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # غذای هندی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • (ویدئو) نحوه درست کردن برنج پف کرده در خیابان‌های هند