Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- استان‌های صنعاء، صعده، مأرب و الحدیده دیروز هم از هوا و زمین آماج حملات ائتلاف غربی، صهیونیستی و عربی متجاوز به یمن و مزدوران آنان بود.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره؛ یک شهروند یمنی در حملات توپخانه‌ای ارتش سعودی به منطقه رقو در شهرستان منبّه در استان صعده زخمی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جنگنده‌های متجاوز سعودی آمریکایی در یک نوبت جبل النقم را در صنعاء بمباران کردند.
شهرستان صرواح در استان مأرب در یازده نوبت و شهرستان مدغل در این استان در یک نوبت بمباران شدند.
یک منبع در اتاق افسران رابط در استان الحدیده یمن نیز گفت نیرو‌های متجاوز و مزدوران آنان 261 بار توافقنامه آتش بس استکهلم را نقض کردند. ایجاد استحکامات نظامی و جنگی در شهر الجبلیه، کیلومتر 16 نزدیک شهر الحدیده، پرتاب بمب توسط هواپیما‌های شناسایی در دو نوبت به شهر الجبلیه، پرواز هواپیما‌های جاسوسی بر فراز این شهر, 86 حمله توپخانه‌ای و 160 حمله با سلاح‌های مختلف از موارد نقض توافقنامه آتش بس استکهلم است.

انهدام خودرو‌های نظامی سعودی و مزدورانش
ستاد اطلاع رسانی جنگ ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تصاویری از اقدام یگان مهندسی به کارگذاشتن بمب در مسیر ارتش سعودی و مزدورانش در جبهه‌های عسیر و الجوف و انهدام جنگ افزار‌های متجاوزان و مزدوران آنان منتشر کرد.
شبکه تلویزیونی المسیره؛ تصاویری از محور عسیر پخش کرد که در آن یک دستگاه خودروی نظامی ارتش سعودی گرفتار کمین رزمندگان یمنی شد و نظامیان داخل این خودرو کشته یا زخمی شدند و خودرو‌های امداد وارد عمل شدند.
بمبی در مسیر یک خودروی حامل نیرو‌های سعودی در منطقه دیگری در عسیر منفجر شد.
یک دستگاه خودروی مزدوران در منطقه ربوعه در عسیر هدف قرار گرفت.
بمب دیگری در مسیر یکی از خودرو‌های نظامی مزدوران در منطقه آل ثابت در عسیر منفجر شد.
در جبهه الجوف نیز رزمندگان یمنی با کمین در مسیر یک دستگاه خودروی مزدوران در شرق خنجر، آن را کاملا منهدم کردند که به کشته شدن همه سرنشینانش منجر شد.

ریاض امتیازات جدیدی به صنعاء پیشنهاد کرده است
منابع خبری گزارش دادند که همزمان با پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به سمت شهر مأرب و نزدیک شدن موعد آزاد‌سازی مرکز استان مارب، ریاض امتیازات جدیدی به صنعاء پیشنهاد کرده است.
همزمان با پیشروی نیروهای صنعاء به سمت شهر مأرب و رسیدن به آخرین مناطق حدفاصل با مرکز استان، ائتلاف سعودی برای دور زدن این شکست سخت از راه میانجی‌های منطقه‌ای آمادگی خود را برای پذیرش ابتکار پیشین صنعاء در ارتباط با مأرب اعلام کرده است.
روزنامه لبنانی «الاخبار» طبق اطلاعاتی که به دست آورده، امروز (شنبه)، گزارش داد که طی چند روز گذشته، تلاش‌هایی در منطقه صورت گرفته که در جریان آن، سعودی‌ها امتیاز‌هایی به طرف یمنی پیشنهاد کرده‌اند که این امتیازات به سطح موافقت کامل با ابتکار «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی در صنعاء رسیده است؛ ابتکاری که در پاییز سال گذشته میلادی درباره مأرب مطرح شد.
با این حال، این روزنامه لبنانی می‌نویسد که عربستان سعودی و حامیان آن یعنی آمریکا و انگلیس، تضمین‌های لازم برای پیشبرد طرح المشاط یا هر گونه طرح دیگری ارائه نکرده‌اند؛ مسئله‌ای که باعث شده صنعاء در صداقت ائتلاف سعودی-اماراتی تردید کند به ویژه آنکه تجربه‌های پیشین نشان داد، ائتلاف پس از دست‌یابی به اهدافش به بهانه پایبندی به تصمیمات بین‌المللی درباره یمن و قطعنامه 2216 شورای امنیت به راحتی از زیر تعهدات خود شانه خالی می‌کند؛ قطعنامه‌هایی که به ریاض و متحدان آن اجازه تاخت و تاز در اراضی یمن را می‌دهد.
طبق این گزارش، دولت نجات ملی یمن بر این باور است که این تصمیمات و قطعنامه‌ها عامل اصلی بسته شدن چشم‌انداز سیاسی و شکست روند مذاکرات از زمان آغاز جنگ بوده چراکه صنعاء به هیچ عنوان به عنوان یکی از طرف‌‌ها در این تصمیم‌گیر‌ی‌ها نقشی نداشته و این تصمیمات در راستای منافع رژیم سعودی و با هدف باقی گذاشتن یمن تحت سیطره و قیمومیت ائتلاف سعودی بنیان نهاده شده است.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن پیشنهاد کرده ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۴۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصرار بارسا به فروش ۲بازیکن مازادش به سعودی

بارسلونا برای تأمین بودجه خریدهای تابستانی‌اش سعی دارد دو بازیکن خود را برای رفتن به لیگ عربستان سعودی متقاعد کند.

به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از نشریه اسپورت؛ یکی از مهمترین و شاید مهمترین برنامه بارسلونا پس از راضی کردن ژاوی هرناندس به ادامه مربیگری، تأمین بودجه لازم برای خرید‌هایی است که قول‌شان را به او داده است. با توجه به وضعیت تراز مالی باشگاه و قوانین فعلی لالیگا در حوزه نقل و انتقالات، برای بارسلونا خرید بازیکنان جدید مشروط به فروش بازیکن خواهد بود و به همین دلیل انتظار می‌رود در تابستان گروهی از بازیکنان این تیم ترک کنند. در این میان اما بارسلونا روی خروج دو بازیکن حساب ویژه‌ای باز کرده است، دو بازیکنی که در حال حاضر به صورت قرضی برای تیم‌هایی در لیگ برتر انگلیس بازی می‌‌کنند.

یکی از این بازیکنان آنسو فاتی هافبک هجومی برایتون است و دیگری کلمن لنگله مدافع فرانسوی استون‌ویلا. در مورد لنگله عزم بارسا برای برنگرداندن او آنقدر زیاد هست که طبق اعلام اسپورت، ممکن است حتی به او پیشنهاد فسخ قرارداد بدهد. دلیل اصلی آن هم حقوق بالای این بازیکن است که تنها چند باشگاه از پس پرداخت آن برمی‌آیند.

 اولویت بارسایی‌ها اما کسب درآمد از فروش هر دو بازیکن به عربستانی‌هاست که حاضرند ارقام قابل توجهی بپردازند. این در حالیست که لنگله پیش از این هم از خاور میانه پیشنهاد داشت اما آن را رد کرد. در مورد فاتی که انتقال او به عربستان با توجه به سن و سال پایین‌اش حتی بعیدتر است. خبر بدتر برای بارسایی‌ها در مورد فاتی اینکه طفره رفتن‌های اخیر روبرتو دزربی سرمربی برایتون از پاسخگویی درباره آینده فاتی، نشانه‌ای از بی‌میلی او برای نگه داشتن این بازیکن در ورزشگاه آمکس قلمداد شده است.

دیگر خبرها

  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • اصرار بارسا به فروش ۲بازیکن مازادش به سعودی
  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد