Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، اعلام حکم نهایی و مجازات «درک شاوین» مأمور پلیس قاتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی، تا حدود دو ماه دیگر طول خواهد کشید.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، دادگاه مینیاپولیس روز شنبه اعلام کرد، دادگاه اعلام مجازات شاوین، ساعت ده و نیم شب شانزدهم ماه ژوئن (۲۶ خرداد) اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادگاه رسیدگی به اتهام قتل درجه سوم توسط درک شاوین، حدود سه هفته به طول انجامید و در نهایت پس از امتناع او از ارائه دفاعیات در دادگاه، قاضی پرونده روز سه‌شنبه او را گناهکار اعلام کرد.

«بن کرامپ» وکیل خانواده جورج فلوید پیش از شروع جلسات دادگاه گفت: «این پرونده قتل دشواری نیست، فقط به ویدئوی شکنجه جورج فلوید نگاهی بیندازید. اگر قربانی سفیدپوست بود این پرونده دشواری محسوب نمی‌شد».

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا پس از گناهکار اعلام شدن شاوین، اذعان کرد صدور چنین حکمی در این کشور «اتفاقی نادر» محسوب می‌شود.

جورج فلوید شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست، اوایل خرداد سال گذشته از طریق فشردن زانو بر روی گردنش به مدت حدود ۹ دقیقه، حین بازداشت توسط شاوین و چند مأمور دیگر جانش را از دست داد.

علت بازداشت فلوید از سوی شاوین و همکارانش این بود که برای خرید در یک مغازه، بیست دلاری تقلبی به فروشنده تحویل داده بود.

صحنه به قتل رسیدن فلوید موج گسترده‌ای از اعتراضات ضد نژادپرستی و خشونت پلیس را در آمریکا به‌دنبال داشت که به دیگر کشورهای جهان نیز کشیده شد. قتل چند شهروند سیاه‌پوست دیگر توسط پلیس آمریکا نیز در شعله‌ور شدن بیش از پیش این اعتراضات موثر واقع شده است.

پایگاه اینترنتی شبکه «اِی‌بی‌سی نیوز»، روز جمعه اعلام کرد، درک شاوین سه سال قبل نیز با روش فشار زانو بر روی گردن، یک نوجوان سیاهپوست را نیز به همین روش بازداشت کرده بود. بر همین اساس احتمالاً وزارت دادگستری آمریکا اتهامات جدیدی را علیه او اعلام خواهد کرد.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سیاهپوست درک شاوین جورج فلوید نژادپرستی جورج فلوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۴۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) جوزف کالینگر، قاتل زنجیره‌ای؛ مردی که می‌خواست خدا شود!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا
  • لشکرکشی وسط اتوبان تیم امنیتی دونالد ترامپ برای اسکورت به دادگاه | فیلم
  • قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش دستگیر شد
  • (ویدیو) اسکورت عجیب ترامپ برای رفتن به دادگاه؛ لشکرکشی وسط اتوبان!
  • اسکورت باورنکردنی ترامپ برای رفتن به دادگاه؛ این یک لشکرکشی واقعی است! + ویدئو
  • (ویدئو) جوزف کالینگر، قاتل زنجیره‌ای؛ مردی که می‌خواست خدا شود!
  • منابع آگاه: دولت بایدن و عربستان درحال انجام بررسی‌های نهایی درباره یک توافق هستند
  • دادگاه های صلح در محاکم اردبیل ایجاد می شود
  • تهدید رژیم صهیونیستی به انتقام از دادگاه کیفری بین‌المللی
  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است