Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر حجت الله عبدالملکی، هدف از تأسیس دانشگاه مردمی اقتصاد مقاومتی را خیزش عمومی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانسته و گفت: با وجودی که بیش از ۱۰ سال از مطرح شدن اقتصاد مقاومتی می‌گذرد، اما همچنان برداشت‌ها ناصحیح است و از سوی دیگر در دانشگاه‌های کشور، رشته‌ای به نام اقتصاد مقاومتی وجود ندارد، بنابراین این دانشگاه می‌تواند خلاء موجود در زمینه ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی توسط دانشجویان را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امروز، نخستین دانشگاه مردمی اقتصاد مقاومتی با همکاری مجمع عالی اقتصاد مقاومتی، انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی و خبرگزاری نود اقتصادی آغاز به کار کرد. در آئین افتتاحیه این دانشگاه که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، دکتر حجت الله عبدالملکی، از نظریه پردازان اقتصاد مقاومتی و عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) در خصوص اهداف شکل گیری این دانشگاه گفت: دانشگاه مردمی اقتصاد مقاومتی، با هدف خیزش عمومی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی که بیش از ۱۰ سال از مطرح شدن آن می‌گذرد، اما برداشت‌ها ناصحیح است، شکل گرفته‌است.
وی افزود: با وجودی که بهترین قالب تحقق اقتصاد مقاومتی در گروی ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی توسط دانشجویان است و در حال حاضر ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های کشور بالغ بر ۴.۵ میلیون نفر می‌باشد، هنوز رشته‌ای به نام اقتصاد مقاومتی هنوز طراحی نشده است.
این نظریه پرداز اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: به جز انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی که کلاس‌های آموزشی ۶ تا ۶۰ ساعته برگزار می‌کند، متاسفانه برنامه‌ای برای فعالان اقتصادی در سطح کشور وجود ندارد و این دانشگاه برای یک اتفاق جدی و کادرسازی در کشور راه اندازی شده است.
وی با اشاره به اینکه تمدن سازی ۳ رکن دارد، گفت: این دانشگاه می‌تواند بر هر سه رکن علم، فرهنگ و اقتصاد اثرگذار باشد، زیرا با حضور اساتید متخصص در اقتصاد مقاومتی در این دوره ها، به مرور تولید علم جدید اتفاق می‌افتد و با مردمی بودن این دانشگاه، جنبه گسترش فرهنگ اصیل اقتصاد مقاومتی اسلامی صورت می‌گیرد.
عبدالملکی افزود: اقتصاد رکن سوم تمدن سازی است و شرکت در کلاس‌های این دانشگاه باعث می‌شود نعو فعالیت اقتصادی تغییر کند و عملکرد متفاوت بر روی منافع اقتصادی، درآمدی، رفاهی و رفتار‌هایی که افراد در خانواده انجام می‌دهند تاثیرگذار خواهد بود.
وی، در خصوص مردمی بودن این دانشگاه، گفت: دانشگاه مردمی اقتصاد مقاومتی، در واقع یک دانشگاه غیررسمی برای ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی است که واژه مردمی بودن آن بدین معنی است در محدوده زمان مشخص، کوتاه و خلاصه، مباحث به آحاد جامعه که نمی‌توانند در قالب تمام وقت در کلاس‌های دانشگاه حضور پیدا کنند، مباحث قابل فهم آموزش داده می‌شود.
این نظریه پرداز اقتصاد مقاومتی ادامه داد:، اما برای مطالعات بیشتر علاقمندان، در پایان هر کلاس منابع کمک آموزشی معرفی می‌شود و قالب کلاس هرچند که فعلا زیر نظر وزارت علوم نیست و شکل رسمی آن را ندارد، اما به صورت کلاس‌های مجازی، حضور و غیاب صورت می‌گیرد و در پایان ترم که ۱۲ جلسه به طول خواهد انجامید، با برگزاری آزمون به شرکت کنندگان کارنامه داخلی، پایان ترم اعطا خواهد شد.
وی تأکید کرد: شرکت در این دانشگاه تعارضی با شرکت در دیگر دانشگاه‌ها ندارد و علاقمندان می‌توانند به صورت موازی در دو رشته تحصیل کنند.

این دانشگاه مردمی است و مردمی خواهد ماند
این استاد دانشگاه در خصوص آینده این دانشگاه نیز گفت: در دولت آتی پیگیری می‌کنیم که دانشگاه را به نام دانشگاه مجازی به ثبت وزارت علوم برسانیم، اما واژه مردمی بودن آن حفظ خواهد شد و افرادی که در این ترم‌های پیش از گرفتن مجوز وزارت علوم در این دانشگاه تحصیل کرده باشند و دارای کارنامه باشند، معادل سازی می‌شود و به عنوان واحد‌های ارائه شده مدرک معتبر دریافت خواهند کرد.
وی شرایط شرکت در نخستین ترم آموزشی این دانشگاه را داشتن پایه تحصیلی حداقل دوم متوسطه به بالا عنوان کرد و افزود: رشته تحصیلی افرد اصلا مهم نیست و هرچند که مباحث تخصصی اقتصاد مطرح خواهد شد، اما این مباحث عامه فهم است، زیرا ما معتقدیم اگر موضوعات به صورت مردمی و عامی مطرح شود، فرهنگ سازی اتفاق می‌افتد.

هزینه شرکت در ترم اول این دانشگاه، رایگان است
عبدالملکی هزینه این دوره‌ها را رایگان اعلام کرد و در مورد زمان ثبت نام نیز گفت: زمان ثبت نام از امروز تا چهارشنبه این هفته که نخستین جلسه کلاس برگزار می‌شود ادامه دارد و نخستین جلسه نیز روز چهارشنبه ۱۷ تا ۱۹ برگزار می‌شود که علاقمندان جهت ثبت نام می‌توانند عدد ۸ را به سامانه ۳۰۰۰۵۷۵۸ ارسال نمایند.
وی نحوه شرکت در این کلاس را ثبت نام و ورد به اپلیکیشن طراحی شده بدین منظور دانسته و گفت: دیگر علاقمندان نیز از طریق صفحاتی که به صورت زنده این کلاس را پوشش می‌دهند، می‌توانند از محتوای این جلسات که با حضور ۱۲ استاد برجسته در حوزه اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود، بهره ببرند.
این نظریه پرداز اقتصاد مقاومتی در خصوص افرادی که می‌توانند از محتوای این دوره‌ها استفاده کنند نیز گفت: دانش‌آموختگان علم اقتصاد و حتی اساتید و نیز اصحاب رسانه می‌توانند از محتوای این دوره در بالابردن سطح اطلاعات خود در مورد اقتصاد مقاومتی در ابعاد مختلف بهره ببرند و نتیجه آن را در تغییر نوع تحلیل‌های خود در مورد مسائل اقتصادی مشاهده کنند.
عبدالملکی در پایان نیز گفت: در ابتدای هر جلسه اساتید در حوزه سیاستگذاری کلان اقتصادی، دقایقی را صحبت خواهند کرد و پوشش رسانه‌ای این دوره نیز توسط خبرگزاری نود اقتصادی انجام می‌شود، اما این دانشگاه آماده همکاری با دیگر خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری برای انتشار اخبار و محتوای آموزشی نیز هست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اقتصاد اقتصاد مقاومتی اقتصاد مردمی اقتصاد مقاومتی مردمی بودن نیز گفت ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۵۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ مردمی سپاس از معلم نهادینه شود

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل تلاش معلمان در کلاس‌های درس به‌منظور علم‌آموزی به دانش‌آموزان را برای نسل آینده سرنوشت‌ساز دانست و گفت: آینده جامعه و کودکان به مبدأ آموزش‌ها یعنی کلاس‌های درس وابسته است و معلمان با دلسوزی در این راه فعالیت می‌کنند.

سیدحامد عاملی، ۱۱ اردیبهشت در آیین استانی زنگ سپاس معلم در دبیرستان مصلی‌نژاد اردبیل، اظهار کرد: تلاش معلمان در کلاس‌های درس به‌منظور علم‌آموزی به دانش‌آموزان برای نسل آینده سرنوشت‌ساز بوده و آینده جامعه و کودکان به مبدأ آموزش‌ها یعنی کلاس‌های درس وابسته است.

وی با بیان اینکه معلمان با دلسوزی در این راه فعالیت می‌کنند، افزود: باید فرهنگ سپاس از معلمان مردمی‌سازی شود و در هفته‌ای که به نام معلمان نام‌گذاری شده، هر قشر و صاحب صنفی از معلمان فعلی و گذشته خود تقدیر کند.

استاندار اردبیل با اشاره به ارزش و اهمیت علم و دانش در رشد و شکوفایی جامعه، ادامه داد: در آینده جامعه‌ای که افرادش دارای علم و مهارت باشند، به ثروت و امکانات دست می‌یابند و باید دانش‌آموزان با تمام توان و توجه به تحصیل علم و استفاده از تجارب معلمان در راستای پیشرفت علمی کشور در آینده تلاش کنند.

عاملی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و توصیه به معلمان و دانش‌آموزان برای مطالعه کتاب‌های این معلم تأثیرگذار، گفت: محتوای کتاب‌های شهید مطهری برگرفته از متن سخنرانی‌ها و کلاس‌های این استاد گرانقدر است و وی به‌عنوان معلمی تأثیرگذار توانست در تربیت نسل انقلاب به‌صورت اثربخش نقش داشته باشد.

اجرای سرود سپاس معلم توسط دانش‌آموزان، تجلیل از معلمان برگزیده و نواختن زنگ سپاس معلم از بخش‌های مختلف این آیین بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • فرهنگ مردمی سپاس از معلم نهادینه شود
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی تبریز
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی در تبریز
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود