Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصلانی با بیان اینکه همزمان با افزایش میزان ضریب نفوذ و پوشش اینترنت، بایستی زیر ساختهای نرم افزاری در ارائه مطلوب خدمات الکترونیک نیز تقویت شود، گفت: مدیران سازمان ها و دستگاه های اجرایی بایستی اولین ناظر بر زیر مجموعه تحت اختیارشان باشند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام مدیرکل بازرسی استان ایلام در جلسه معارفه هیئت بازرسی اداره کل ارتباطات و فناوری اطاعلات استان، بررسی وضعيت زیرساخت های ارتباطی، فناوری اطلاعات، ارتباطات و مخابرات استان در شرایط کنونی را حائز اهمیت خواند و اظهار کرد: شبکه های زیرساختی بستر مناسبی برای کاهش زمینه های بروز فساد، کاهش آلودگی، افزایش شفافیت، پاسخگویی و تسهیل و تسریع در ارائه خدمات زیربنای توسعه، پیشرفت و آبادانی محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«مهدی اصلانی»  با بیان اینکه یکی از ایرادات مهم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و بانک ها و سامانه های اطلاعاتی، عملکرد جزیره ای دستگاه های دولتی است، افزود: ضمن برنامه ریزی برای توسعه شبکه های زیرساختی، فناوری و اطلاعات بایستی زمینه اتصال این سامانه ها به یکدیگر و اشتراک گذاری اطلاعات آن ها و استعلامات الکترونیکی بین دستگاهی در بستر زیرساخت ها و بانک های اطلاعاتی فراهم شود.

 

وی با تاکید بر اینکه مدیران سازمانها بایستی اولین ناظر بر زیر مجموعه تحت اختیارشان باشند، گفت: یکی از اهداف اصلی سازمان بازرسی کمک و گره گشایی از مشکلات مجموعه تحت بازرسی خواهد بود، برای مثال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، اجرای صحیح پروژه خطوط فیبر نوری با پیش بینی مباحث پدافندی، کاهش زمان و هزینه های اجرا در تعامل با دستگاه های مختلف همچون اداره کل راهداری با هدف ارائه بهتر خدمات به مردم می باشد.

 

بازرس کل استان ایلام  با اشاره به تهدیدهای جنگ سایبری علیه نظام جمهوری اسلامی و ایجاد اخلال در شبکه های اطلاعاتی دستگاههای مختلف، یادآور شد: بایستی موضوع شبکه های جایگزین و جمع آوری امکانات پیشین با در نظر گرفتن ملاحظاتی خاص صورت گیرد، چراکه تهدیدهای سایبری با هدف تاثیرگذاری منفی بر اقتصاد مردم و موفقیت های نظام خواهد بود.

 

اصلانی هدف بعدی سازمان بازرسی را تاثیر بالای حوزه زیرساختی، ارتباطات، فناوری اطلاعات و ارتباطات بر تولید و بهبود محیط کسب و کار و افزایش رونق تولید بیان کرد و  گفت: موضوع حائز اهمیت انجام همزمان استعلامات برای کاهش فاصله زمانی صدور مجوز فعالیت های اقتصادی در بازه زمانی یک ماهه میباشد که در اجرای آن توفیقی حاصل نشده است.

 

مدیرکل بازرسی استان ایلام علت اصلی این عقب ماندگی را فراهم نبودن درگاه های الکترونیکی و ایجاد زیر ساخت های لازم توسط مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات دستگاهدهای مختلف در تعامل با اداره کل اقتصاد و دارایی به عنوان متولی و سایر دستگاههای اجرایی عنوان کرد و افزود: پیاده سازی نظارت الکترونیک با هدف گسترش شبکه دولت الکترونیک، زمینه ساز افزایش ارائه خدمات الکترونیک به مردم استان خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: همزمان با افزایش میزان ضریب نفوذ و پوشش اینترنت، بایستی زیر ساختهای نرم افزاری در ارائه مطلوب خدمات الکترونیک نیز تقویت شود.

 

 اصلانی در پایان با اشاره به هدف پایش فضای مجازی، خاطرنشان کرد: سالم سازی فضای مجازی به عنوان بستری امن برای پیشرفت مادی و معنوی دغدغه مقام معظم رهبری است که بایستی جهت پیشبرد این هدف همفکری لازم صورت گیرد، چراکه نظام مقدس جمهوری اسلامی برمبنای تعالی انسانی و ارزشهای دینی و الهی گام برمی دارد.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: فناوری سازمان بازرسی مخابرات ایلام فناوری اطلاعات و ارتباطات خدمات الکترونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۵۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات

به گزارش دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست؛ نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات برگزار شد، در این جلسه گزارشی درباره اقدام‌های انجام شده و مشکلات و نقایص موجود در سال گذشته مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هریک از سازمان‌ها پیشنهاد‌های خود را برای ارائه خدمات بهتر در آیین شکوهمند اربعین امسال ارائه کردند. 

در این جلسه دبیر ستاد اربعین شرکت ملی پست، ضمن ارائه گزارش فعالیت‌های انجام شده به توزیع موفق حدود ۴ میلیون گذرنامه و ایجاد ۱۴ پایگاه پست یافته در نقاط مختلف کشور عراق در سال گذشته اشاره کرد و آن را از جمله خدمات ضروری اولیه در آیین شکوهمند اربعین برشمرد.

وی با اشاره به مشکلات ستاد اربعین شرکت ملی پست در دوسال گذشته، پیشنهاد‌هایی برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به زائرین اربعین ارائه کرد که مورد استقبال قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • ۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری