Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@13:10:16 GMT

«کنکور» نظام تعلیم و تربیت را منهدم کرده است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۵۸۶۴

«کنکور» نظام تعلیم و تربیت را منهدم کرده است

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، جلسه 147 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت حضوری و مجازی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در این جلسه گفت: اینکه چرا باید به بحث سوابق تحصیلی اهمیت بدهیم به این دلیل است که این موضوع تحت‌الشعاع کنکور و مسائل اجتماعی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 امروز که این مسأله در محدوده فهم و علم ما قرار گرفته حتی اگر یک ساعت وقت داشته باشیم باید به این کار اهتمام کنیم. 

وی افزود: نظام تعلیم و تربیت، یک اهدافی دارد و ۱۲ سال یک میلیون معلم و  ۱۵ ونیم میلیون دانش‌آموز را دور هم جمع می‌کند، هدف این کار چیست؟ در این دوره، شخصیت‌سازی انسان‌ها باید اتفاق بیفتد و اگر ما نظام ارزیابی را برداریم دیگر انگیزه‌ای برای تحقق این اهداف دوره ۱۲ ساله باقی نمی‌ماند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: کنکور هدفش این نبوده که نظام تعلیم و تربیت را ویران کند بلکه هدفش این بوده که در رشته‌های پر متقاضی و محدودیت دانشگاه‌ها، داوطلب برتر انتخاب شود، اما نتیجه آن، این شده که نظام تعلیم و تربیت را منهدم کرده است.

وی گفت: باید سیاست‌گذاری سنجیده باشد و مسأله‌ای را حل کند. هنوز در یک آشفتگی از نظر تعریف مسأله هستیم. نظام تعلیم و تربیت اهدافی دارد که باید محقق شود و کنکور جوری در آن مداخله کرده که نظام تعلیم و تربیت را منهدم کرده است و هدف ما این است که این دوره اهمیت پیدا کند.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: برای اهمیت پیدا کردن این دوره باید این موضوع اهمیت پیدا کند. بنا نیست در این طرح جدید هم همین آزمون‌ها گرفته شود بلکه باید به این اهداف رسیدگی کرد و آنها را محقق کرد. اگر این اهداف محقق نشود سرمایه ما در نظام تعلیم و تربیت هدر می‌رود. کسی که این ۱۲ سال را سپری می‌کند باید به اهدافی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شده رسیده باشد و باید به آن وزن داده شود.

وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: نباید اجازه بدهیم این اتفاق بیفتد و باید پیامدهای ناخواسته کنکور را مدیریت کنیم و لذا این طرح نمی‌تواند این مشکلات را حل کند ولی می‌تواند به عنوان گامی برای نزدیک شدن به هدف به کار برده شود.

به گفته وی، در طول ۱۲ سال آموزش و پرورش، فقط در سال آخر سنجش انجام می‌شود و در کل دوره هیچ سنجشی در زمینه رسیدن به اهداف آموزش انجام نمی‌شود چون در جای دیگری سهم کنکور مقاصد آن سنجیده می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش نظام تعلیم و تربیت آموزش و پرورش ۱۲ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۵۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند

کرمی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان ضمن تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم  ؛  معلمان را انسان‌های دلسوزی دانست که نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند.

وی افزود: معلمان نیروسازی می‌کنند؛ تربیت می‌کنند و در ابعاد مختلف و شاخه‌های گوناگون موجود در جامعه انسان را آماده کرده و خواهند کرد.

کرمی گفت: تربیت در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد و اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین عزیز است.

استاندار ادامه داد: بهترین فرصت برای آموزش و پرورش مهیاست تا فرزندان جامعه را در مسیر رشد و بالندگی و توسعه همه جانبه شخصیت آنان تربیت نماید.
وی خاطرنشان کرد: مهارت آفرینی و فرصت ساختن انسان‌های ماهر و توانمند نیز در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود تا نیاز جامعه به نیروی متخصص مرتفع گردد.
وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند و باید ظرفیت سنجی و بسترآفرینی برای تحقق اهداف نظام آموزشی و تربیتی صورت گیرد.
استاندار اظهار داشت: معلمان با ذهن و فکر و اندیشه دانش‌آموزان سر و کار دارند و مقام و جایگاه تعلیم و تربیت به دلیل اینکه رسالت پیامبران است؛ دارای ارزش و اهمیت است.
وی بیان داشت: دانش آموزان دارای قابلیت‌ها و توانمندی‌های ذاتی فراوانی هستند که باید توسط معلمان و با هدفگذاری بلند، هدایت و ارشاد و تربیت شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ادعای معاون آموزش و پرورش درباره شیطنت مافیای کنکور
  • دولت سیزدهم همیشه در کنار آموزش و پرورش بوده است
  • احداث بیش از ۲ هزار کلاس درس با همراهی خیران در اردبیل
  • پویایی و نشاط جامعه در گرو تعلیم و تربیت صحیح است
  • اعتماد اجتماعی مردم به فرهنگیان مهمترین سرمایه آموزش و پرورش است 
  • مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • تجلیل از چهره های ماندگار تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • تجلیل از چهره‌های ماندگار تعلیم و تربیت استان