Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا امشب ۴ اردیبهشت ماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی آخرین وضعیت کرونا در کشور پرداخت.

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه قربانیان ناشی از ویروس کرونا حتی یک مورد هم زیاد است گفت: روزانه عدد‌های ۳۰۰ الی ۴۰۰ فوتی را اعلام می‌کنیم یادمان باشد که همه فوت شدگان پدر، مادر و عزیزان یک خانواده هستند که تک تک این عزیزان غم بزرگی برای ما به ویژه مسئولین حوزه سلامت و همه مسئولین کشور محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه اگر تعداد فوتی‌ها را به عنوان یک شاخص در نظر بگیریم خروجی همه کار‌ها مشخص می‌شود افزود: بر اساس بررسی‌هایی که در سطح کشور انجام داده ایم، به این صورت است که هر وقت میزان بار بیماری در بیمارستان‌ها ناشی از کووید بالا می‌رود خودبه‌خود درصد مرگ و میر نسبت به بستری بالا می‌رود، بحث کشندگی بیماری و گروه هدفی که این ویروس ایجاد می‌کند و دیگری کیفیت مراقبت در بیمارستان‌ها را باید در نظر بگیریم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: ویروس ووهان به این صورت رفتار می‌کرد که ابتدا میزان بیماران بستری بالا می‌رفت، در بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها یک شاخص مهم وجود دارد، تعداد بیماران مثبت وقتی از یک درصدی بالاتر می‌رود، باید منتظر باشیم که به احتمال خیلی زیاد ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده تعداد بستری شدگان در بیمارستان بسیار بالا می‌رود و پس از آن ۱۲ روز بعد آمار فوتی‌ها افزایش پیدا می‌کند، معمولاً بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بستری‌ها متاسفانه منجر به فوت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ویروس انگلیسی باید جدی گرفته شود گفت: موضوع دیگری که با آن مواجه هستیم ویروس جدید جهش یافته هندوستان است که به شدت میزان تلفات بالاتری دارد، حتی از دیگر ویروس‌های انگلیسی و آفریقایی شدیدتر است.

رئیسی اظهار کرد: استان‌هایی که در مرز شرقی قرار دارند و در همسایگی پاکستان و افغانستان هستند باید مراقبت بیشتری کنند و شیوه نامه‌ها را به شدت رعایت کنند و لذا توصیه‌هایی در این خصوص به استانداران داده شده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه تعطیلی تا این هفته نیز ادامه پیدا می‌کند، گفت: طی دو هفته گذشته آن طور که باید شیوه نامه‌ها رعایت نشد به همین دلیل تا پایان هفته تعطیلی‌ها تمدید شده است، از روز یکشنبه پنجم اردیبهشت ۱۴۰۰ در تهران لغو طرح ترافیک را تا پایان هفته خواهیم داشت.

وی گفت: بر اساس مصوبات امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مراسم شب‌های قدر و نماز عید فطر در شهر‌های زرد و آبی با رعایت دستورالعمل‌ها برگزار می‌شود و در شهر‌های قرمز و نارنجی این مراسم‌ها باید در فضای باز برگزار شود و حداکثر مدت زمان آن دو ساعت است، منع تردد از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح در شب‌های قدر برداشته می‌شود.

در حال تکمیل ... 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا در ایران قربانیان کرونا ستاد مقابله با کرونا سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۶۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدجواد حسین‌ نژاد؛ بازگشت به آزادی با انگیزه انتقام

محمدجواد حسین‌ نژاد مقابل پرسپولیس بازی خواهد کرد

طرفداری | ستاره جوان سپاهان که در بازی هفته سوم مقابل استقلال دچار مصدومیت شد، پس از گذراندن دوران نقاهت آماده درخشش در جدال حساس با پرسپولیس است.

حسین‌نژاد که در دیدار رفت مقابل سرخپوشان پایتخت عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته بود، امیدوار است با درخشش در این مسابقه، ناکامی‌های اخیر خود را به دست فراموشی بسپارد.

این هافبک تکنیکی که در لیگ برتر آمار قابل توجهی نداشته، در لیگ قهرمانان آسیا موفق به ثمر رساندن دو گل برای سپاهان شده است.

حضور او در ترکیب اصلی سپاهان در بازی با پرسپولیس دور از انتظار نیست و هواداران این تیم امیدوارند شاهد درخشش این بازیکن جوان در ورزشگاه آزادی باشند.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • بازگشت وضعیت نارنجی به یزد
  • وزیر کشور: دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ خونِ شجاعی و الهامی از مورایس و بقیه رنگین‌تر است؟ +فیلم
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟
  • بازگشت اوسمار به جاده خوشبختی یا پایان یک رؤیا؟
  • محمدجواد حسین‌ نژاد؛ بازگشت به آزادی با انگیزه انتقام
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • راه حل مسائل فرهنگی بازگشت به سیاست و سیاستگذاری