Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@01:41:57 GMT

مسافران ایران در هند و پاکستان هم خیابان‌خواب می‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۶۷۰۵

مسافران ایران در هند و پاکستان هم خیابان‌خواب می‌شوند؟

در پی ممنوعیت تردد مسافر از هند و پاکستان به کشور، این سوال به وجود می‌آید که تکلیف مسافران جامانده و کسانی که در طول این اعلام ممنوعیت فرصت نکرده‌اند به کشورشان بازگردند چیست و آیا آن‌ها هم مانند ایرانیان بلاتکلیف در لندن، باید در خیابان‌های هند و پاکستان بخوابند یا راهکارهایی مانند تست چند باره و قرنطینه برای آن‌ها اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، این روزها ویروس کرونا هر روز از جایی سر باز می‌کند و طغیان و فورانش را از نقطه‌ و کشوری جدید شروع می‌کند، به گونه‌ای که بسیاری از کشورها را هم سردرگم کرده است اما نکته اینجاست که از گذشته حدود  ۱۵ ماه از شیوع ویروس در کشور آیا همچنان راهکاری برای کنترل آن از طریق پروازهای مسافری به غیر از ممنوعیت وجود ندارد یا اگر ممنوعیتی اعمال می‌شود نمی‌توان تدبیری برای مسافرانی که قبل از ابلاغ مصوبه ممنوعیت در این کشورها بوده‌اند فکری کرد؟

طی ماه‌های گذشته که پروازهای انگلستان به صورت مستقیم و غیر مستقیم ممنوع شده بود، بسیاری از مسافران ایرانی که در این کشور بودند با انتشار پست‌ها و کامنت‌هایشان در فضای مجازی اعلام می‌کردند مشکلات بسیاری دارند و مجبورند به دلیل نداشتن پول در خیابان‌های لندن بخوابند.

البته این مشکل در ماه‌های بعد و با برقراری برخی پروازهای فوق‌العاده و از سرگیری پروازهای ایران به مقصد این کشور اروپایی  حل شد اما کرونا سبب شد تا در جای دیگری سبز شود چرا که چند هفته اخیر عراق، فرانسه و حالا هند و پاکستان به لیست کشورهای ممنوعه اضافه شدند.

البته تورج دهقان زنگنه –رییس سازمان هواپیمایی کشوری-  پیش از این و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا پروازهای خارجی از و به مقاصدی مانند انگلستان که در این کشورها ویروس کرونا نسبتاً کنترل شده همچنان ممنوع بوده و پرواز به برخی کشورها که شیوع ویروس کرونا در آنجا گسترش پیدا کرده هنوز ممنوع نشده است، گفته بود: در این زمینه اگر به صفحه اینستاگرام سازمان هواپیمایی کشوری یا برخی از مسئولان این سازمان مراجعه کنید، متوجه می شوید که مردم تا چه حد نسبت به این تصمیمات انتقاد می‌کنند و حتی به ما توهین می‌کنند در حالی که به ما ربطی ندارد، برخی از شهروندان ایرانی در کشورهایی مانند انگلستان و ترکیه در خیابان‌های لندن و استانبول می‌خوابند و پولی ندارند اما نمی‌توانند به ایران که کشورشان است، باز گردند. در این زمینه باید نسبت به شهروندان خودمان و هموطنانمان احساس مسئولیت کنیم و نمی‌توانیم به دلیل شیوع ویروس کرونا آن‌ها را همانجا رها کنیم.

این مقام مسئول البته راهکارش را برای حل این مشکل اینگونه ارائه داد که یکی از کارهایی که می‌توان در این زمینه انجام داد این است که همه آن‌ها را موظف کنیم که در کشور مبداء خود تست کرونا بدهند و در ایران نیز از آن‌ها تست PCR گرفته شود و تا زمانی که نتیجه این تست مشخص می‌شود آن‌ها را در هتلی مشخص قرنطینه کنیم که هزینه آن را هم خودشان پرداخت کنند و حتی اگر پاسخ تست‌شان مثبت بود تا پایان ایام قرنطینه آن‌ها را در همان مکان مورد نظر نگه داریم اما نباید هم وطنان خودمان را به حال خودشان در کشورهای مختلف رها کنیم که در خیابان‌ها بخوابند.

وی افزود: حتی می‌توان مسافرانی که هنوز جواب تست PCR شان مشخص نشده تا اعلام نتیجه و آن‌هایی که جواب تست‌شان مثبت شده را با هزینه خودشان به مدت ۱۴ روز در هتل‌های مشخص قرنطینه کرد یا اگر در منزل خودشان قرنطینه می‌شوند، می‌توان از طریق تلفن آن‌ها را کنترل کرد چرا که ایران کشور عقب افتاده‌ای  نیست و کاملاً زیرساخت‌های آن در کشور وجود دارد اما اینکه گفته می شود وزارت راه یا سازمان هواپیمایی کشوری باید قرنطینه را انجام دهد، به هیچ وجه درست نیست.

این اظهارات و راهکارها در حالی مطرح می‌شود که به نظر می‌رسد که فعلا تنها راه مقابله با کرونا ممنوعیت سفر و پروازهاست در حالی که به عنوان مثال تیم فوتبال پرسپولیس به هندوستان سفر کرده و پس از اتمام این دور از مسابقات باید به ایران بازگردند یا آنکه دانشجویان و مسافرانی در کشورهای ممنوعه داریم که شاید بخواهند به ایران بازگردند.

حالا و با توجه به اینکه به اذعان مسئولان و کارشناسان بهداشتی کشور، مشخص نیست کرونا تا چه زمانی در کشور و دنیا مهمان باشد و با این شدت ادامه پیدا کند، به نظر می‌رسد در نظر گرفتن راهکارهایی از این دست بهتر از این است که به طور کل همه چیز را مشمول ممنوعیت کنیم و مسافرانی که می‌خواهند از چنین کشورهایی به ایران سفر کنند، می‌توانند با پرداخت هزینه ضمن قرنطینه شدن دو هفته‌ای در هتلی مشخص (آن هم در ایام کنونی نبود مسافر)، تست کرونا داده و با اطمینان و کنترل شده به جامعه وارد شوند و پرداخت این هزینه برای آن‌ها و رصد و کنترل شدید این مسافران مسلما بهتر از رها کردن و خیابان خواب شدن آن‌هاست؟

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس محدودیت های کرونایی ممنوعیت پروازهای خارجی پاكستان هند کرونای هندی هند و پاکستان خیابان ها ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۶۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران

ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین المللی به ایران و تردد داخل مرزهای کشورمان، با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور فراجا، بلامانع اعلام و ابلاغ شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امید شریفی؛ مدیر روابط عمومی و امور رسانه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و سخنگوی کمیته تسهیل تردد زمینی ایران با کشورهای همسایه اظهار کرد: این طرح در راستای تحقق اهداف «سند انتظار» دولت سیزدهم در خصوص «اولویت‌های تحولی حوزه گردشگری» و تأکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر تسهیل ورود مسافران و ‏گردشگران دیگر کشورها با وسایل نقلیه شخصی به ایران، انجام شد و برای به نتیجه رسیدن آن، طی دو سال اخیر اقدامات مؤثری از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با همکاری سایر سازمان‌های مسئول انجام شده است.

او افزود: از آنجایی که گردشگری و سفر با استفاده از وسایل نقلیه شخصی موجب کاهش هزینه‌های سفر، افزایش سرعت تردد، افزایش تعداد گردشگران و همچنین رونق کسب و کار تمامی صنوف و اقشاری که در مسیرهای گردشگری فعالیت دارند می‌شود، طرح روان‌سازی و تسهیل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه شخصی مسافران و گردشگران خارجی به کشور از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ارائه و پیگیری شده است.

شریفی، سفر زمینی با وسایل نقلیه شخصی را به عنوان یکی از عناصر مورد علاقه و انگیزه‌های گردشگران دنیا برشمرد و اظهار کرد: این نوع سفر در سال‌های اخیر طرفداران بیشتری در جهان پیدا کرده است. از این رو، تسهیل تردد بین‌المللی وسایل نقلیه مسافران و گردشگران خارجی می‌تواند به رشد گردشگری ورودی و افزایش سهم آن در شاخص‌های اشتغال زایی و اقتصادی به ویژه تولید ناخالص داخلی کشور موثر عمل کند.

صدور 29 مجوز تأسیس موزه خصوصی طی 2 سال گذشته

سخنگوی کمیته تسهیل تردد زمینی ایران با کشورهای همسایه، از منع تردد خودروهای خارجی با پلاک بین‌المللی در ایران و الزام دریافت و نصب پلاک گذر موقت به عنوان یکی از عوامل معطلی و سرگردانی مسافران و گردشگران در مرزهای ورودی کشورمان یاد و تصریح کرد: این مشکل، سالیان متمادی موجب نارضایتی گردشگران شده بود که خوشبختانه پس از پیگیری‌ها و هماهنگی‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با مقامات و مدیران دستگاه‌های ذیربط در کشور با تأیید معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، موضوع بلامانع بودن ورود وسایل نقلیه با پلاک بین‌المللی به کشور، در فروردین ماه 1403 توسط رئیس پلیس راهور فراجا به تمامی واحدهای ذیربط ابلاغ و به اجرا گذاشته شد.

وی تصریح کرد: در پی اجرای این طرح، زین پس بر اساس کنوانسیون‌های بین‌‏المللی و قانون الحاق ایران به‏ کنوانسیون عبور و مرور جاده‏ای (1968 وین)، ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین‌المللی به ایران و تردد داخل مرزهای کشورمان، بلامانع است و فقط خودروهایی‏ که بدون پلاک بین‌المللی قصد ورود به‏ کشور را دارند ملزم به نصب فوری پلاک گذر موقت در تمامی مبادی ورودی به کشور، خواهند بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • علت اختلال خط ۵ متروی تهران مشخص شد
  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد
  • سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است