Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فرد حدود یک سوم زندگی خود را در خواب می گذراند. مزیت بدون شک خواب در توانایی بازیابی موثر قدرت بدنی بسیار مفید است.

خواب آرام و با کیفیت به شما امکان می دهد سلول های سیستم عصبی مرکزی را بازیابی کنید ، این روش یک پیشگیری از ابتلا به  بسیاری از بیماری ها است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

در هنگام خواب ، ترمیم زخم ها و سوختگی ها بسیار سریعتر اتفاق می افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 خواب کافی به مغز اجازه می دهد تا مواد شیمیایی و عاطفی سلول های عصبی را بازیابی کند ،کمبود منظم خواب به طور شگفت انگیزی عملکرد بدن انسان را تضعیف می کند. در بسیاری از کشورهای پیشرفته ، از خواب درمانی به طور گسترده ای برای بهبود و فعال سازی سلول های عصبی - نورون ها استفاده می شود. اعتقاد بر این است که مزایای خواب در توانایی روانکاوی فرد در بهبود یا یافتن راه حل مناسب در خواب است.

سلامتی با خواب مفید

فواید خواب کافی

به طور مستقیم در هنگام خواب ، مغز انسان مشغول تشخیص تمام سیستم های بدن است و  از مکانیسم های خود ترمیمی نیز استفاده می کند. پزشکان متوجه شده اند افرادی که خواب کافی دارند کمتر از بیماری های مزمن رنج می برند. در طول دوره خواب ، فشار خون و متابولیسم هورمونی نرمال می شود و سطح قند خون تثبیت می شود.

مضرات بی خوابی عوارض بی خوابی


این بی خوابی است که علت بیماری های بی شماری است. اگر فردی نتواند به مدت نیم ساعت بخوابد ، پس علت این پدیده استرس عاطفی یا استرس است. بیداری منظم در شب نشان دهنده مشکلات اندام های داخلی است ، ارگان بیمار سیگنالی به مغز می فرستد و شما از خواب بیدار می شوید. بیدار شدن زودهنگام زودهنگام از مشکلات هورمونی صحبت می کند. اگر شخصی که مدت زمان کافی خوابیده است کاملاً بیدار نشده و استراحت نکرده است ، ممکن است دچار مشکلات مغزی یا اختلال روانی پیشرفته ای مانند افسردگی شود.
 

مضرات خواب زیاد

 پزشکان معتقدند که خواب زیاد نیز مضر است. 10 ساعت خواب برای بزرگسالان منجر به اختلال در بیوریتم ها ، کاهش سطح انرژی بدن می شود ، که همچنین می تواند منجر به افسردگی ، بی علاقگی و سردرد شود. لازم است که میزان خواب را که تقریباً 6 یا 8 ساعت است ، تنظیم کنید.

چگونه راحت بخوابیم

روش های داشتن یک خواب خوب


برای داشتن یک خواب سالم و با کیفیت ، باید از قوانین پیروی کنید. محل خواب باید دارای تشک مناسب و پتو گرم اما  زیاد گرم باشد. باید در اتاق خواب هوای تازه وجود داشته باشد ، اتاق باید قبل از خواب تهویه شود. دمای پایین هوا ، حدود 18-22 درجه ، برای خوابیدن مناسب است. متخصصان می گویند هرچه دمای اتاق خواب پایین باشد ، خواب بهتر است. اما ، با این وجود ، یک درجه حرارت  مناسب باید به صورت جداگانه انتخاب شود.

در اتاق خواب باید از بوی شدید جلوگیری کرد ، اما برای بی خوابی می توانید از یک لامپ رایحه با روغنهای اساسی چوب صندل ، اسطوخودوس ، هاپس ، شمعدانی بادرنجبویه و ... استفاده کنید. روغن ها با توجه به اولویت شخصی انتخاب می شود. و بیشتر در مورد بوها. رایحه مرکبات باعث خوش خلقی هنگام بیدار شدن می شود.

مضرات استفاده از وسایل الکترونیکی قبل از خواب

قبل از خواب نباید مدت طولانی جلوی کامپیوتر یا صفحه تلویزیون بنشینید. محققان ژاپنی به این نتیجه رسیده اند که استفاده از تلویزیون ، کامپیوتر یا وسایل الکترونیکی درست قبل از خواب عاملی است که بر روند خوابیدن و کیفیت خواب تأثیر منفی می گذارد و می تواند منجر به اختلال در خواب (بی خوابی) شود.

قبل خواب غذا نخورید

 چند ساعت قبل از خواب میل کنید (حداقل 2 ساعت). شکم پر برای خواب سالم مناسب نیست. اما شاید برخی از افراد برای داشتن خواب سالم نیاز به خوردن چیزی سبک داشته باشند.



پیاده روی برای درمان بی خوابی



مفید است که قبل از خواب 20-30 دقیقه (تا آنجا که ممکن است) با سرعت آرام راه بروید. راه رفتن در هوای تازه مغز را از اکسیژن پر می کند. و استرس روزانه جمع شده را برطرف می کند. هنگام راه رفتن می توانید با آرامش به مشکلات جمع شده در طول روز فکر کنید ، تا هنگام خواب آنها را ترک نکنید. حل مشکلات در حین پیاده روی امکان پذیر نخواهد بود ، اما تهیه یک برنامه عملیاتی (حداقل تقریبی) فقط می تواند جواب دهد. این کار باعث آرامش سیستم عصبی و آرامش بیشتر خواب شما می شود.

ژیمناستیک و فعالیت بدنی

هرگز غرق در انجام تمرینات بدنی در شب نشوید ، تمام تمرینات قبل از خواب با حرکت آهسته انجام می شود. بهتر است کارهای سخت جسمی و روحی را به صبح یا اواسط روز موکول کنید. خستگی مفرط اعم از ذهنی یا جسمی نیز مانع از خواب سریع شما می شود.

دوش گرفتن قبل از خواب  میتواند مفید باشد اما نباید آب گرم یا سرد باشد. آب گرم بدن را آرام می کند ، که به شما کمک می کند سریعتر بخوابید. برعکس ، آب سرد  سیستم عصبی را تحریک کرده و باعث بی خوابی می شود.


قبل از خواب نمی توانید به هیچ مشکلی فکر کنید ، به دنبال راه حل باشید. در غیر این صورت ، در چنین شرایطی به بی خوابی مبتلا خواهید شد. با کمک جمله - "فردا به این موضوع فکر می کنم" از پرداختن به افکار منفی دور شوید ، خصوصاً این مربوط به شرایط عصبی ، عاطفی و استرس زا است.

رژیم  غذایی مفید برای خواب راحت



رژیم غذایی برای خواب خوب


برای استراحت و خواب با کیفیت  باید برنامه غذایی کم کالری در روز داشته باشید. برای حفظ سلامتی ، فرد مطمئناً باید "امروز" بخوابد  و "فردا" بیدار شود.  هر ساعت خواب قبل از نیمه شب برابر با دو ساعت خواب  بعد از نیمه شب است. سومنولوژیست ها معتقدند که یک فرد مانند طبیعت باید در صورت امکان ، هنگام غروب آفتاب بخوابد ، سحر از خواب بیدار شود. توصیه می شود که همزمان  با غروب آفتاب به رختخواب بروید تا عادت به خواب رفتن ایجاد شود.

امیدواریم مطلب خواص خواب خوب برایتان مفید باشد.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت خواب بی خوابی اختلالات خواب قبل از خواب برای خواب خواب کافی خواب خوب بی خوابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۶۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | آشنایی با فواید خرما

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

خرما با کنترل سطح کلسترول خون و چربی پایینی که دارد، در رژیم‌های لاغری جای می‌گیرد. همچنین وجود خواص خرما برای لاغری اسید‌های چرب غیراشباع، التهابات مرتبط با چاقی را کاهش داده و وزن را کنترل می‌کند. هر ۱۰۰ گرم خرما حاوی ۷ گرم فیبر است که فیبر هم به کاهش وزن کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • قند‌های پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آن‌ها را حذف کنید
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • قندهای پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آنها را حذف کنید
  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید
  • برد موشک‌های حزب‌الله برای رسیدن به هر نقطه‌ای از اسرائیل کافی است
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • حقیقت در مورد پروتئین: چگونه به اندازه کافی در هر سنی پروتئین دریافت کنیم؟