Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - سوء مدیریت، در ورزش تیراندازی ایلام آسیب‌های‌جدی به این رشته وارد کرده است و موجب اعتراض شدید ورزشکاران به این شیوه مدیریت در استان شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، طی سال‌های گذشته رشته تیراندازی در استان ایلام به حدی پیشرفت کرد که تعدادی قابل توجهی از ورزشکاران در مقاطع سنی مختلف از جمله آرمینا صادقیان، پوریا نوروزیان و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از ملی پوشان استان موفق به کسب مقام‌های برتر در مسابقات مختلف شدند.

اما پس از شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن تغییر ریاست هیئت تیراندازی، آسیب‌های جدی به این رشته وارد شده که اعتراض شدید ورزشکاران را به دنبال داشت.

می‌توان گفت صدمات وارد شده به رشته تیراندازی طی یک سال گذشته در تاریخ تیراندازی استان ایلام بی سابقه است.

بی‌مهری مسئولان به ورزش تیراندازی با تپانچه شهرستان ازنا توسعه ورزش تیراندازی در دستور کار وزارت ورزش قرار دارد ورزش تیراندازی دیگر ارزان نیست؛ هزینه تفنگ و ساچمه چالش تیراندازان قمی

افزایش هزینه تمرین

یکی از ورزشکاران رشته تیراندازی استان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم  در ایلام اظهار داشت: ارائه تمامی امکانات و وسایل تیراندازی با هزینه کم در گذشته، سبب رغبت علاقه‌مندان به فعالیت در این رشته شد اما طی ماه‌های گذشته هزینه آموزش افزایش چشمگیری داشته است.

وی افزود: متاسفانه از ساله گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا، ماه‌ها سالن‌های تیراندازی بسته بود و هنگام بازگشایی نیز، تنها به افراد خاصی اجازه تمرین داده شد و بسیاری از ورزشکاران بیش از یک سال است قادر به تمرین نبوده‌اند.

محرومیت گروه نونهالان از تمرین

یکی از اولیا ورزشکاران نیز در ادامه به خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: پس از اینکه به بهانه کرونا سالن‌های تمرین تعطیل شد، گروه نونهالان قادر به تمرین نبوده است.

وی با بیان اینکه تعدادی از ورزشکاران که اجازه تمرین دارند، باید از تفنگ و وسایل شخصی استفاده‌ کنند، افزود: تهیه وسایل تمرین بسیار هزینه بر است و اکثر ورزشکاران قادر به خرید نیستند، این در حالی است که در گذشته تمامی تجهیزات مورد نیاز با هزینه بسیار پایین در اختیار ورزشکاران قرار می‌گرفت.

سوال اینجاست چه بر سر وسایل و تجهیزات تمرین تیراندازی آمده که با ورود سرپرست جدید، ورزشکاران برای تمرین مجبور به خرید وسایل با هزینه‌های گزاف هستند.

مهاجرت ورزشکاران  

به گفته منابع آگاه پس از این حاشیه‌ها، بسیاری از مربیان که در توسعه تیراندازی استان تاثیرگذار بودند با بی‌عدالتی از کار بر کنار شده و برخی از ورزشکاران نیز جهت تمرین مجبور به مهاجرت به استان‌های دیگر شدند.

مهاجرت ورزشکاران در حالی که دومین و مجهزترین سالن تمرین در سطح کشور به نام سالن تیراندازی قلاویزان در استان ایلام احداث شده است.

اما ابهام اساسی اینجاست، هر سرپرست هیئت تیراندازی تنها مجاز به سه ماه خدمت در این سمت است اما سرپرست منتخب که پس از برکناری رئیس هیئت تیراندازی مشغول به کار شد نزدیک به یک سال در سمت خود فعالیت کرد و در همین ایام نیز رشته تیراندازی با ضعف‌های شدیدی مواجه شد.

اینکه چرا دوران سرپرستی این فرد که می‌توان گفت سبب نابودی رشته تیراندازی در استان شده یکسال ادامه داشت و نهادهای مربوط توجهی به این مسأله نکردند، سئوال این است که باید مسئولان پاسخ قانع کننده‌ برای آن داشته باشند.

قلاویزان، دومین سال مجهز کشور

نصرت‌اله کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم  در ایلام اظهار داشت: پس از شیوع ویروس کرونا در سال جدید باشگاه‌های ورزشی عموما از گروه شغلی دو به گروه شغلی سه انتقال یافته و تا ده روز آینده تعطیل هستند.

معاون ورزش و جوانان استان ایلام با بیان اینکه مدتی است هیئت تیراندازی توسط سرپرست جدید اداره می‌شود گفت: مجمع انتخابات رییس هیئت تیراندازی استان در 12 اردیبهشت سال جاری تشکیل می‌شود.

وی افزود: پیگیری‌ها جهت تکمیل سالن تیراندازی قلاویزان که دومین سالن مجهز کشور است در حال انجام است و امیدواریم به زودی پذیرا حضور ورزشکاران استان باشد.

نبود برخی اسناد مانع از برگزاری انتخابات

محمد مهدیه نیز در این باره به خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: با شیوع ویروس کرونا، باشگاه های تیراندازی همچون سایر باشگاه‌ها تعطیل شده و پس از بازگشایی، سرپرست سابق تمامی وسایل تمرین و سالن‌های تیراندازی را به صورت رایگان در اختیار ورزشکاران قرار داده و تنها تهیه ساچمه به عهده ورزشکاران بود.

سرپرست هئیت تیراندازی افزود: در تلاشیم علاوه بر برگزاری کلاس‌های آموزشی جهت ارتقاع سطح مربی گری و داوری آقایان و بانوان، تکمیل سیبل‌ها و احداث خوابگاه و... باشگاه قلاویزان که از سال 98 نیمه کاره رها شده، در دستور کار قرار گیرد.

این مسئول با بیان اینکه هیئت تیراندازی مانع از فعالیت هیچ مربی نشده، اظهار داشت: پس از پایان دوره‌ رئیس سابق هیئت تیراندازی، یک سری پرونده‌ها و اسناد مالی به فدراسیون تحویل داده نشد و همین امر مانع از برگزاری مجمع جهت انتصاب رئیس هیئت شد و تا چندی پیش با نظر هیئت داوران فعالیت سرپرست پیشین که تا بیش از یک سال قابل تمدید است ادامه داشت.

گفته‌های سرپرست هیئت تیراندازی در حالی است که بسیاری از ورزشکاران با رد ادعاهای وی، مدعی‌اند سالن‌های تیراندازی پس از بازگشایی تنها پذیرا افراد خاص آن هم با وسایل شخصی بوده‌‌اند ، همچنین بر اساس گفته منابع آگاه، اسناد و پرونده‌ها جهت برگزاری مجمع در اردیبهشت 98 به فدراسیون تحویل داده شده و علت اصلی عدم برگزاری مجمع انتخابات رییس هیئت، اختلاف نظر بین اعضای هیئت بوده، زیرا برخی اعضا معتقدند ورزشکاران تیم ملی، حق رای جهت تعیین رییس هیئت تیراندازی را ندارند.

از سوی دیگر بر خلاف گفته این مسوول مبنی بر اجازه ورود به مربیان ماهر و ورزشکاران منتخب، باید گفت متاسفانه برخی از مربیان و ورزشکاران با بی‌احترامی از فعالیت در رشته تیراندازی محروم شده و اجازه انجام تمرینات به آنان داده نشد.

لزوم شفاف ‌سازی و نجات تیراندازی ایلام از نابودی

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، با توجه به اینکه طی یک سال گذشته شاهد بی‌رغبتی و کناره گیری ورزشکاران و مربیان متعددی از رشته‌ تیراندازی بودیم، ضروری است مسولان به جای سرپوش نهادن بر بی‌عدالتی‌ها، پرده از حقایق برداشته و تیراندازی استان را از نابودی نجات دهند.

گزارش از: مهسا نظری

انتهای پیام/180/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تیراندازی استان ورزش تیراندازی هیئت تیراندازی رشته تیراندازی خبرنگار تسنیم استان ایلام یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۷۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تارتار رقابت سهمیه را به تبریز کشاند

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملوان انزلی در حالی مقابل استقلال خوزستان به نتیجه تساوی رسید که شاگردان مهدی تارتار نمایش خوبی را در این بازی ارائه کردند و تا آخرین دقایق هم پیروز بودند اما در نهایت به نتیجه تساوی بسنده کردند.

با وجود فرصت خوب ملوان برای رسیدن به تراکتور با پیروزی در این بازی، این نتیجه تساوی هم باعث شد تا اختلاف آنها در بالای جدول 2 امتیاز باقی بماند. ملوان هفته آینده بازی خانگی خواهد داشت و سپس به مصاف شمس آذر و مس رفسنجان می‌رود تا با قرعه نسبتا مناسب آماده دیدار با تراکتور شود.

از آن سو تراکتور باید رودرروی فولاد، پیکان و گل گهر قرار بگیرد که بازی‌های نسبتا دشواری محسوب می‌شوند تا به نوعی هر دو تیم با شرایط نسبتا برابر پای به بازی حساس در استادیوم یادگارامام بگذارند. تراکتور و ملوان در حالی برای رتبه چهارم جدول رقابت می‌کنند که باتوجه به احتمال قهرمانی سپاهان در جام حذفی، احتمالا این جایگاه نیز سهمیه آسیایی خواهد داشت.

ملوان که این فصل رکورددار پیشرفت امتیازی در لیگ برتر ایران محسوب می‌شود، با 4 امتیاز فاصله نسبت به گل گهر سیرجان حاشیه امنیت خوبی را در رتبه پنجم به وجود آورده و حالا برای حفظ این فاصله باید در استادیوم خانگی خود پیروز شود.

پیش از این بهترین رتبه تاریخ ملوان جایگاه هفتمی با دراگان اسکوچیچ در لیگ سیزدهم بود و حالا آنها در موقعیت شکستن رکورد این سرمربی قرار دارند.

دیگر خبرها

  • تارتار رقابت سهمیه را به تبریز کشاند
  • معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد کاشان معرفی شد
  • کودکان از چه سنی می‌توانند ماست بخورند؟
  • ویدیو/ ندانستن «چت جی‌پی‌تی» را به دادگاه کشاند
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • تمرین نارنجی‌پوشان با حضور رئیس هیئت مدیره باشگاه مس رفسنجان
  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند
  • گرد و غبار بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی را به بیمارستان‌ها کشاند
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش