Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-08@16:05:49 GMT

مالیات خانه لوکس چند؟

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۸۲۵۳

مالیات خانه لوکس چند؟

تین نیوز

صاحبان هر خانه لوکس از خرداد امسال شناسایی می‌شوند و آن‌ها باید تا پایان بهمن ماه مالیات متعلقه را بپردازند که بررسی‌ها نشان می‌دهد، کمترین و بیشترین مالیاتی که این افراد باید بپردازند به ترتیب معادل ۱۰ و بالای ۳۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، طبق بودجه سال جاری باید از خانه و خودروهای لوکس مالیات اخذ شود که خانه‌های با ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان، خانه لوکس محسوب شده و مالک آن باید تا بهمن ماه این مالیات را پرداخت کند که خانه‌های درحال ساخت و در سال تملک از پرداخت این مالیات معاف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه، رئیس کل سازمان امور مالیاتی خبر داده که افراد مشمول این مالیات تا خرداد شناسایی و این موضوع به آن‌ها منتقل می‌شود.

براین اساس، نرخ مالیات سالانه این خانه‌های لوکس نیز به شرح زیر است:

۱- نسبت به مازاد ۱۰ میلیارد تا ۱۵ میلیارد تومان؛ یک در هزار

۲- نسبت به مازاد ۱۵ میلیارد تا ۲۵ میلیارد تومان؛ دو در هزار

۳- نسبت به مازاد ۲۵ میلیارد تا ۴۰ میلیارد تومان؛ سه در هزار

۴- نسبت به مازاد ۴۰ میلیارد تا ۶۰ میلیارد تومان؛ چهار در هزار

۵-نسبت به مازاد ۶۰ میلیارد تومان به بالا پنج در هزار

بررسی نحوه محاسبه املاک لوکس بیانگر این است که املاک با ارزش ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان باید سالانه مالیاتی معادل ۱۰ تا ۱۴.۹ میلیون بپردازند.

همچنین، املاکی با ارزش ۱۵ تا ۲۵، ۲۵ تا ۴۰ و ۴۰ تا ۶۰ میلیارد تومان به ترتیب باید سالانه ۳۰ تا ۴۹.۹، ۷۵ تا ۱۱۹.۹ و ۱۶۰ تا ۲۳۹ میلیون تومان مالیات بدهند.

علاوه براین، املاکی که ارزش آن‌ها بالای ۶۰ میلیارد تومان نیز مکلف به پرداخت سالانه ۳۰۰ میلیون تومان مالیات هستند. به عنوان مثال، اگر قیمت یک خانه ۲۶۰ متری معادل ۲۶ میلیارد تومان باشد، باید سالی ۷۸ میلیون تومان مالیات بپردازد.

بنابراین، کمترین و بیشترین مالیاتی که باید صاحبان خانه‌های لوکس بپردازند، ۱۰ و ۳۰۰ میلیون تومان در سال است و بررسی آخرین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی درباره معاملات مسکن در شهر تهران بیانگر این است که خانه‌های با ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان تنها ۵.۳ درصد معاملات در اسفند پارسال را تشکیل می‌دهد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مالیات خانه لوکس ۶۰ میلیارد تومان نسبت به مازاد میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۸۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آجیل، دیگر یک کالای لوکس نیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مرکز خراسان رضوی،رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد با اشاره به افزایش آگاهی درباره مصرف آجیل گفت: در حال حاضر دیدگاه کشور ما در مورد آجیل و خشکبار از کالای سنتی و لوکس به کالای ضروری تغییر کرده است و دانش و آگاهی مردم در این مورد افزایش یافته و سلامت محصول برای همه مشخص است و فرهنگ مصرف تغییر کرده است.
سید جمال حسینی افزود:یکی از مهمترین مشکلات ما پایین بودن نرخ بهره وری در بخش کشاورزی است جهت ارتقای صنعت در بخش صادرات و مصرف داخلی دچار مشکلاتی هستیم، محصولات کشاورزی ما تجاری سازی نمی‌شود و سهولت در تجارت نداریم.
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد گفت: خراسان رضوی محصولات انحصاری زیادی نسبت به کل دنیا دارد و صنعت آجیل و خشکبار در حوزه فعالیت در بازار مقام دوم را در کشور دارد به طوری که در حال حاضر ۸۰۰ صنف دارای پروانه کسب در این حوزه در مشهد فعالیت می‌کند.

دیگر خبرها

  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • ببینید | بلاگری خبرنگار سابق صدا و سیما در رستورانی لوکس در تهران!
  • پیشتازی قزوین در مولدسازی دارایی‌های مازاد
  • شناسایی ۳۰ هزار خانه خالی در شهرهای جدید
  • شناسایی ۱۶ هزار میلیارد تومان املاک مازاد دولت در هرمزگان
  • بازندگان اصلی مالیات بر عایدی سرمایه
  • آجیل، دیگر یک کالای لوکس نیست
  • شهرهای جدید دیگر بهشت محتکران نخواهد بود
  • رولزرویس کولینان ۲۰۲۵ سری ۲، لوکس‌تر و خشن‌تر از قبل / عکس
  • سهام مازاد سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران، واگذار نشده است