Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  مراسم رونمایی و تحویل دهی دستاورد‌های دفاعی سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش و امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا برگزار شد.

این دستاورد‌ها عبارتند از هشداردهنده امواج راداری محمول بر پهپاد دارای قابلیت کشف شناسایی و اختلال رادار‌های مراقبت هوایی محمول بر انواع پهپادها، بالگرد و هواپیما‌های جنگنده جهت مقابله با انواع تهدیدات راداری مراقبتی و هدایتی، این سامانه کاملاً بومی و مبتنی بر فناوری‌های داخلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین هشدار دهنده لیزری محمول بر پهپاد، دارای قابلیت شناسایی تسلیحات هدایت شونده‌های لیزری و تهدیدات هواپایه، اعلام هشدار در مقابل سامانه‌های پدافند هوایی برد کوتاه دشمن از جمله دفاع لیزری پرتوان نابودگر و قابلیت ارسال و اعلام هشدار به ایستگاه کنترل و هدایت زمینی پهپاد از جمله مشخصات این هشدار دهنده است.

رانش یک (بومی سازی و ساخت موتور میکرو توربوجت)، دارای قابلیت کاربردی در سامانه‌های پهپادی، هواپیما‌های سبک تک نفره قایق‌های بدون سرنشین، انواع سامانه‌های موشکی، به عنوان موتور پیشران و راه اندازی موتور‌های اصلی هواپیما است.
این دستاورد دارای وزن کم، دور بالا تراست مناسب، تنوع در سوخت، سقف پروازی بالا در مقایسه با موتور‌های پیستونی و قابلیت حمل محموله و افزایش مداومت پروازی در انواع پهپاد‌ها از دیگر قابلیت‌های رانش یک است

تیام ۱۴۰۰ (سامانه خود حفاظتی پهپادی کشف و شناسایی رادار‌های هدایتی و مراقبت هوایی دشمن محمول بر پهپاد)

این سامانه دارای باند‌های فرکانسی موجود، قابلیت آشکارسازی انواع سیگنال راداری مراقبت هوایی را دارد و صورت هوشمند سیگنال دریافتی را به منظور مقابله و مختل کردن به اخلال گر منتقل کند.

پرواز جمع سامانه پرواز شبکه محور مبتنی بر هوش مصنوعی

این سامانه متشکل از پهپاد پیشرو، پهپاد‌های دنباله‌رو و ایستگاه زمینی بوده که قابلیت اجرای عملیات به صورت برخط و یا برنامه‌ریزی شده به پهپاد‌های دنباله‌رو را دارا است.

همجنین انجام ماموریت‌های شناسایی، مراقبت و انهدام اهداف زمینی و پروازی دشمن، برد عملیاتی و مداومت پروازی مناسب، قابلیت شبکه شدن از ۳ تا چند فروند بر روی انواع پهپاد‌های داخلی، دارای لینک امن و سیستم هدایت کنترل کاملاً بومی از دیگر قابلیت‌های پرواز جمع است.

طا‌ها ۱۴۰۰ (سامانه اخلالگر رادار‌های مراقبت هوایی دشمن محمول بر پهپاد)

این سامانه با توان مناسب و با استفاده از آنتن‌های جهتی به صورت هوشمند منطقه عملیاتی وسیعی را تحت پوشش داشته و امنیت پروازی انواع پهپاد‌ها را در منطقه دشمن حفظ می‌کند. همچنین هوشمندی، وزن کم، ولتاژ مصرفی پایین و قابلیت نصب سریع و آسان از جمله قابلیت‌های این سامانه در بهره‌برداری در انواع پهپاد‌های داخلی می‌باشد

سامانه‌های اخلالگر ارتقا یافته زمین پایه

مقابله با تهدیدات پهپادی و سامانه‌های هدایت پذیر از راه دور با ایجاد اخلال در سیستم هدایت و ناوبری این نوع تهدیدات، قابلیت اخلال در اکثر باند‌های فرکانسی، قابلیت بهره‌برداری در کلیه مناطق عملیاتی و صحنه نبرد، استقرار سریع، تداوم در بهره برداری، هوشمندی و عدم نیاز به کاربر از دیگر قابلیت‌های این سامانه‌ها است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتش جهاد خودکفایی انواع پهپاد ها مراقبت هوایی سامانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۸۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد

آیین رونمایی از سامانه مدیریت یکپارچه اماکن فرهنگی، تاریخی و گردشگری یزد با حضور مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال وزارت کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و دیگر مسئولان کشور و استان رونمایی شد.

این سامانه به صورت هفت زبانه عرضه شده و قابلیت نمایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در حوزه زنجیره‌های ارزش استان از قبیل گردشگری، کشاورزی و صنعت را دارد که در حال حاضر ۱۲۸ طرح در آن تعریف شده است.

سرمایه‌گذاران با مراجعه به این سامانه می‌توانند تمام مشخصات فنی، طرح‌های مالی و کلیه اطلاعاتی که برای سرمایه‌گذاری را نیاز دارند را به دست آورند.

همچنین از بذر هیبرید تولیدی تعدادی از محصولات گلخانه‌ای شرکت دانش‌بنیان صبا کشت آرون رونمایی شد.

این محصولات گلخانه‌ای از یکنواختی مناسب از نظر رشد بوته، شکل، رنگ، اندازه و تداوم تولید محصول در مزرعه برخوردار است که نسبت به ارقام شاهد خارجی و محلی برتری مناسبی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • رونمایی از پهپاد چینی در بغداد؛ رقابت پکن و واشنگتن در منطقه
  • کدام دستاوردهای دولت رئیسی را می توان در قالب فیلم و سریال به مردم نشان داد؟
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • دستاوردهای عملیات‌ وعده صادق ‌در عرصه علم و فناوری چه بود؟
  • رونمایی از سامانه ساربانیار در غرفه استان یزد نمایشگاه ایران اکسپو
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود