Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-02@20:21:49 GMT

اشباع‌شدن محل دفن زباله‌های لردگان در جنگل

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۸۷۰۶

هومان خاکپور افزود: مراکز دفن زباله در استان به عنوان یک مرکز و محلی برای رهاسازی زباله توسط شهرداری و دهیاری تبدیل شده و کمتر نشانه دفن اصولی و بهداشتی زباله در این محل‌ها دیده می‌شود و در شهرهای استان مانند شهرکرد و بروجن هم این معضل مشهود است. با توجه به اینکه زباله‌ها  عامل تهدید  برای سلامت مردم و تنوع زیستی منطقه هستند و آلودگی ایجاد می‌کنند، اجرای طرح‌های مدیریت پسماند و دفن اصولی زباله یک اولویت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته او، در شهرستان لردگان به عنوان یکی از مناطق جنگلی استان جانمایی مکان دفن زباله مشکل دارد و جانمایی این مکان در 3 دهه گذشته مناسب نبوده و در آن ملاحظات زیست‌محیطی دیده نشده است. او اظهار کرد: این مکان علاوه بر اینکه در عرصه جنگلی است در بالادست شهرستان و در یک دامنه قرار دارد که شیرابه زباله‌ها به پایین‌دست سرازیر و وارد شهر لردگان و روستاهای پایین‌دست می‌شود  که تهدیدی برای سلامت مردم، مزارع پرورش ماهی، شالیزارها پایین دست است. 
سرپرست مرکز بهداشت و درمان شهرستان لردگان نیز با اشاره به اینکه مرکز بهداشت و درمان به عنوان ناظر بر دفن اصولی زباله در سطح شهرستان است به ایرنا خبر داد که با متخلفان در حوزه  دفن غیراصولی زباله برخورد می‌شود.
شهردار لردگان  نیز با تاکید بر اینکه روزانه بالای ۶۰ تن زباله در این شهر تولید می‌شود،گفت: محل کنونی دفن زباله محلی برای دفن زباله‌های شهر لردگان و ۹ روستای حاشیه این شهر است که جوابگوی این میزان زباله تولیدی را ندارد.
همچنین  رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لردگان با اشاره به اینکه نیمی از جنگل‌های بلوط استان در این شهرستان قرار دارد و ۱۵۰ هزار هکتار مساحت این شهرستان جنگلی است، گفت:  رهاسازی  زباله در حاشیه جنگل‌های بلوط یک تهدید برای سلامت محیط زیست، حیات وحش همچنین منابع طبیعی است و این نهاد به عنوان یک نهاد ناظر به محیط‌زیست و منابع طبیعی از انباشت زباله در حاشیه جنگل شاکی است.
با توجه به اهمیت بحث حفظ و حراست از جنگل‌ها و پیگیری خبرنگار ایرنا در خصوص زباله‌های انباشت‌شده در حاشیه جنگل، این امر از سوی مسوولان شهرستان مورد بی‌توجهی قرار داشته و حتی تا قبل از پیگیری خبرنگار ایرنا هیچ شکایتی به دادگستری در خصوص دفن غیراصولی زباله ارایه نشده بود.

منبع: روزنامه اعتماد

منبع: ساعت24

کلیدواژه: دفن زباله زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۸۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ گشت و گذار پلنگ در جنگل‌ ساری

گشت و گذار شبانه پلنگ در جنگل‌های بولا منطقه دودانگه توسط محیط‌بانان منطقه به تصویر کشیده و در فضای مجازی و رسانه ها بازنشر شده است.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در فلارد
  • تصاویری از حرکت خوک ماده و توله ها در جنگل ساری
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • فیلم/ گشت و گذار پلنگ در جنگل‌ ساری
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • ظرفیت کشور از اتباع اشباع شده است
  • ضرورت اجتناب از افغان ستیزی/کشور در حوزه حضور اتباع اشباع شده است
  • زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد